Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• petter smart

11

• mil1365380270

4

• mrxx

1

• skorpionfisken

1

Mest aktive i denne tråden

mil1365380270

Statistikk er artig!

Hvor mange menn tror du "må" jobbe overtid, for å slippe å dra og handle middag f.eks? ;-)

Vaske gulvet tar 10 min, lage middag 45 min o.s.v, sånn kan man dele det opp. Du har ikke gulvvask med innlagt røykepause, når man setter det opp sånn.

Men hvor mye snakker du med kollegaen din i arbeidstiden? Hvor mange timer man tilbringer på jobben, sier ikke like mye om hvor mange timer man jobber.

Gjest bebba

Problemet med statistikk er hvordan en skal lese den. Det er ikke for ingenting at statistikk kalles den tredje type løgn (etter svart og hvit).

Det er snakk om gjennomsnitt her. En vet bl.a. at unge menn gjør mer hjemme enn sine fedre, mens unge kvinner gjør mindre enn sine mødre (sammenlignet i dag).

Det er mulig mange kvinner ikke jobber og dermed trekker ned snittet for de som jobber.

Det hjelper lite om gjennomsnittet sier sånn og sånn dersom en bor sammen med en lat slask. Alle burde dele på arbeidet, men kvinner glemmer dessverre ofte typisk "mannfolkarbeid" hjemme, samt at menn bruker mer tid på jobben - gjerne for å kompensere for at kvinnen jobber mindre.

Du har helt rett i at menn jobber mer hjemme enn fedrene, og at kvinner jobber mindre hjemme enn mødrene. Samtidig så jobber største delen av kvinner utenfor hjemmet som mødrene ikke gjorde. Skal vi ta den tiden det tar å følge opp barn og eldre, følge til idrettsøvelser, se på kamper, musikkøvelser, følge til lege, gå i butikker med gamle mor, følge henne til venninnen osv., osv. så tror jeg kvinnene gjør mer uansett statistikk.

petter smart

Du har helt rett i at menn jobber mer hjemme enn fedrene, og at kvinner jobber mindre hjemme enn mødrene. Samtidig så jobber største delen av kvinner utenfor hjemmet som mødrene ikke gjorde. Skal vi ta den tiden det tar å følge opp barn og eldre, følge til idrettsøvelser, se på kamper, musikkøvelser, følge til lege, gå i butikker med gamle mor, følge henne til venninnen osv., osv. så tror jeg kvinnene gjør mer uansett statistikk.

Det jeg mente er at unge menn gjør mer enn eldre menn, mens unge kvinner gjør mindre enn eldre kvinner, altså ikke hva en gjør i dag sammenligned med før i tiden.

Den statistikken jeg viste til tok hensyn til oppfølging av barn, noe menn i stor grad gjør i dag. Og faktisk noe de gjorde i stor grad før også. I mitt tilfelle tok min far meg med både på treninger, kamper, til lege, i butikken osv. Å ta med barna til en venninne blir litt på siden av det vi snakker om.

Men det er vanlig for kvinner å nekte å akseptere at statistikken viser at menn gjør mer. Bortskjemte og kravstore er dere, alle sammen.

Gjest Sniff

Det jeg mente er at unge menn gjør mer enn eldre menn, mens unge kvinner gjør mindre enn eldre kvinner, altså ikke hva en gjør i dag sammenligned med før i tiden.

Den statistikken jeg viste til tok hensyn til oppfølging av barn, noe menn i stor grad gjør i dag. Og faktisk noe de gjorde i stor grad før også. I mitt tilfelle tok min far meg med både på treninger, kamper, til lege, i butikken osv. Å ta med barna til en venninne blir litt på siden av det vi snakker om.

Men det er vanlig for kvinner å nekte å akseptere at statistikken viser at menn gjør mer. Bortskjemte og kravstore er dere, alle sammen.

Ikke jeg!!! Jeg innrømmer glatt at mannen min gjør mer enn meg tilsammen når han tar nesten like mye "husarbeid" som meg!

Annonse

Gjest tjohooo

Har hatt en sånn mann ja. Kontrollerende, skiftende og dominerende som fy, men sååå grei og snill og villig til kompromiss (og full av bortforklaringer) når jeg var på tur ut av forholdet. Jeg er ikke spesielt maktsyk av meg, men jeg liker å ha kontroll på hva som skjer i livet mitt og ha et ord med i laget når man bestemmer hva som er ok og ikke i et forhold. Likestilt på slike områder. Han har nå funnet ei som lar det gå på hans premisser og lar seg surre rundt lillefingeren. (eller kanskje hun er så smart at hun snurrer HAN rundt lillefingeren.) Jeg er ikke interessert i slike spill. Det finnes forhåpentligvis noen ledige menn der ute som kan, og VIL, samarbeide med en likestilt partner.

Gjest tjohooo

Kanskje du tiltrekkes av menn du ikke trives med å leve med?

Jeg deler ikke dine erfaringer i alle fall...

Inntrykket jeg har av samfunnet, er at mange kvinner ikke stiller krav til menn, samtidig som menn klager over at det forlanges for mye av dem.

Kvinner vil at menn skal gjøre mer, menn klager over at de ikke får gjøre ting på sin måte (og derfor overlater det til kvinnen). Samtidig viser undersøkelsene at kvinner har mye mindre fritid, fordi de ender opp med mesteparten av hjem og barn, i tillegg til jobben.

Så sånn sett får kanskje menn viljen sin oftere, men mer "kontroll", har de det?

"Inntrykket jeg har av samfunnet, er at mange kvinner ikke stiller krav til menn, samtidig som menn klager over at det forlanges for mye av dem."

Jeg er blant de som stiller krav, og opplevde at han skulle "ha noe igjen for det", eller stilte sinnsykt urimelige krav tilbake.

Hvorfor skulle den typen menn forresten gidde å innrette seg etter våre krav, så lenge det finnes så mange nek der ute som lar de få det på sin måte.

Tror det er noe med dagens oppdragermentalitet som er litt skrudd. Mange gutter som dikkes og dilles for mye med og får klapp på hodet for hver minste lille selvfølgelighet. De (kjære medkverrulanter, jeg sier ikke "alle") lærer at de ikke trenger å gjøre noe uten å skulle få masse igjen for det.

Clue1365380406

Ja, men menn bruker mye mer tid på jobb. Spesielt etter å fått barn og mor ikke jobber, evt jobber redusert. Det er totaltiden jeg snakker om.

Til og med Yssen har kritisert kvinner for å redusere arbeidet utenfor huset og da "tvinge" mannen til å jobbe mer for å redde økonomien. Og så i ettertid klage på at mannen bruker for lite tid på husarbeid.

Har sett mange eksempler på akkurat det!

mil1365380270

"Inntrykket jeg har av samfunnet, er at mange kvinner ikke stiller krav til menn, samtidig som menn klager over at det forlanges for mye av dem."

Jeg er blant de som stiller krav, og opplevde at han skulle "ha noe igjen for det", eller stilte sinnsykt urimelige krav tilbake.

Hvorfor skulle den typen menn forresten gidde å innrette seg etter våre krav, så lenge det finnes så mange nek der ute som lar de få det på sin måte.

Tror det er noe med dagens oppdragermentalitet som er litt skrudd. Mange gutter som dikkes og dilles for mye med og får klapp på hodet for hver minste lille selvfølgelighet. De (kjære medkverrulanter, jeg sier ikke "alle") lærer at de ikke trenger å gjøre noe uten å skulle få masse igjen for det.

Jeg vet bare hvordan de på 30+ er, og ja, mange tror de virkelig burde få noe stort igjen, når de gjør husarbeid. Det gjør de liksom veldig mye bedre enn andre menn. Sykt!

Har sett en del til det her inne også; menn har instinkter, og menn har vanskelig for å tenke på mange ting samtidig. Når det passer dem, degenererer de seg gjerne til primitive vesener, bare for å få viljen sin.

Kanskje ikke så rart at det oftest er kvinner som avslutter forhold...

Gjest bebba

Jeg snakket ikke om å ta med barna til venninner, men gamle mor. Noe for øvrig som nordmenn er minst flinke til av alle dem som jeg kjenner. Det gjelder både norske menn og kvinner å være uhyre firkantede og egoistiske når det gjelder å vise omsorg for de menneskene som har lagt grunnlaget til den velstanden vi lever i.

Annonse

Gjest tjohooo

Jeg vet bare hvordan de på 30+ er, og ja, mange tror de virkelig burde få noe stort igjen, når de gjør husarbeid. Det gjør de liksom veldig mye bedre enn andre menn. Sykt!

Har sett en del til det her inne også; menn har instinkter, og menn har vanskelig for å tenke på mange ting samtidig. Når det passer dem, degenererer de seg gjerne til primitive vesener, bare for å få viljen sin.

Kanskje ikke så rart at det oftest er kvinner som avslutter forhold...

Tja, 20+ er samme ulla.

Og så er det noe helt vanvittige krav mange av dem har til ei dame. Som om de bare fortjener de creme de la creme, selv om de selv er både grunne, egoistiske og helt latterlig urealistiske i hvordan det virkelige liv er og skal bli og hva som er viktig her i livet.

petter smart

Jeg snakket ikke om å ta med barna til venninner, men gamle mor. Noe for øvrig som nordmenn er minst flinke til av alle dem som jeg kjenner. Det gjelder både norske menn og kvinner å være uhyre firkantede og egoistiske når det gjelder å vise omsorg for de menneskene som har lagt grunnlaget til den velstanden vi lever i.

Sånn blir det når alle har det så travelt hele tiden. Foreldre bruker jo mindre og mindre tid på barna sine også. Alt handler om seg selv, å realisere seg selv. Alle andre kommer i andre rekke.

petter smart

Neida :-) Ble du misunnelig på mannen min eller? (Annen sport er jo heller ikke å forakte...men fotball er nok favoritten..)

Skal ikke klage jeg, selv om samboeren ikke er spesielt interessert i sport. Men hun lar meg se på sport i alle fall.

Gjest forhold

Kanskje du tiltrekkes av menn du ikke trives med å leve med?

Jeg deler ikke dine erfaringer i alle fall...

Inntrykket jeg har av samfunnet, er at mange kvinner ikke stiller krav til menn, samtidig som menn klager over at det forlanges for mye av dem.

Kvinner vil at menn skal gjøre mer, menn klager over at de ikke får gjøre ting på sin måte (og derfor overlater det til kvinnen). Samtidig viser undersøkelsene at kvinner har mye mindre fritid, fordi de ender opp med mesteparten av hjem og barn, i tillegg til jobben.

Så sånn sett får kanskje menn viljen sin oftere, men mer "kontroll", har de det?

Når de får viljen sin oftere har de vel mer kontroll også i og med at damen finner seg i det?

Gjest forhold

Så det er ikke greit at forholdet skal gå på mennenes premisser, men hvis det går på dine så er det ok?

Det er vel mer snakk om en gi og ta situasjon. Men jeg har inntrykk av at menn er redd for at det stilles krav til dem. Da stikker de fort unna...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...