Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et problem som jeg håper noen har erfaringer med: endetarmsåpningen min er skikkelig sår, tror det har vært sånn i snart 1 år...! Kvier meg for å spørre på apoteket/hos legen. Er plaget av rimelig hard avføring pga jerntabletter, så hver gang jeg er på do kjenner jeg at det sprekker i sårene mine der nede og jeg får masse blod på dopapiret, det er veldig vondt! :-( Har også vært endel plaget av sårhet i området mellom sjeden og anus i form av sår som sprekker opp. Har sett etter med speil, og det er rett og slett huden som revner (spesielt under samleie) Dette er et problem som plager meg mer og mer, og det er jo ikke så lett å få det til å gro mellom hvert toalettbesøk. Av og til revner det bare jeg setter meg ned på do! Har fått lactulose av legen sammen med jerntablettene, kan jo være det hjelper med løsere avføring. Men som sagt får jeg de samme sårene rundt sjeden. huff, what to do??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/148961-s%C3%A5r-endetarms%C3%A5pning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil anbefale Alcos Anal stikkpiller. Du får kjøpt dem på apoteket. Du kan i tillegg kjøpe Alcos Anal salve som du smører rundt åpningen.

Stikkpillene "løser" opp avføringen, sånn at den ikke er så hard å få ut. Salven "kjøler" ned sårene.

Hjalp meg iallefall.

Lykke til!

:o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...