Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er en jente på 20 år som de siste par månedene har hatt litt plager i forbindelse ved vannlating. Iblant får jeg litt vondt nederst i magen når jeg er nesten ferdig med å tisse. De siste dagene har jeg hatt litt svie også. Jeg har ingen andre symptomer.

Har testet meg for chlamydia to ganger nylig, en gang hos gynekolog (det var rutinesjekk ved celleprøvetaking, snakket ikke med legen om disse problemene) og en gang ved urinprøve. Begge disse var negative. Tror heller ikke jeg har urinveisinfeksjon, siden det ikke svir SÅ mye, og når jeg er på toalettet tisser jeg vanlig mengde, ikke bare noen få dråper.

Hva kan det da være? Har litt hvit utflod også, men det har jeg hatt enda lenger, så det er vel bare sånn det skal være hos meg.

Takk for svar!

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg synes du skal få sjekket urinen, ta en ren prøve med til legen. Så bør du få en gynekologisk undersøkelse hvor du på forhånd har forklart symptomet. Irritasjon ved urinrøret kan gi slike lokale plager. (Chlamydia kan gi slikt symptom, men det er du sjekket for).

Hvis det blir verre, spesielt det med smerter ved vannlatningens avslutning, kan legen føre et kikkertlignende instrument inn i blæren for å sjekke den (det er ikke så vondt som det høres ut), f.eks. for blæresten.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...