Rubia Skrevet 6. juni 2004 Skrevet 6. juni 2004 1 - Hvilken prevensjon bruker du ? 2 - Positive sider ved å bruke dette prevensjonet ? 3 - Negative sider/bivirkninger ved å bruke dette prevensjonet ? Takk for svar Hilsen... 0 Siter
Gjest Menst jeg venter på sommeren Skrevet 6. juni 2004 Skrevet 6. juni 2004 1. Jeg bruker P-Sprøyte 2. Slipper blødninger (hadde så masse blødninger at Tena var de ENESTE bindene som ikke var gjenomvåt på en halv time), de værste humørsvingingene, slipper å spise meg ihel under PMS tiden, og jeg slipper unna hodepinene og diverse andre mens plager. 3. Det som er negativt med denne er at det kan ta en tid å bli gravid, det andre (gjelder meg) er det at jeg "lurer" gutta på en måte med å ikke være det PMS monsteret jeg er i de to ukene de varer, for det andre så får jeg tidobblet PMS når jeg har opphold, og blør som f..., pluss at jeg lett legger på meg en 10-12 kg når jeg først har opphold... mensen i 2 månder er ikke bra, hverken for de som er rundt deg eller deg selv... (tenker på hjertet) 0 Siter
Rubia Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Skrevet 6. juni 2004 1. Jeg bruker P-Sprøyte 2. Slipper blødninger (hadde så masse blødninger at Tena var de ENESTE bindene som ikke var gjenomvåt på en halv time), de værste humørsvingingene, slipper å spise meg ihel under PMS tiden, og jeg slipper unna hodepinene og diverse andre mens plager. 3. Det som er negativt med denne er at det kan ta en tid å bli gravid, det andre (gjelder meg) er det at jeg "lurer" gutta på en måte med å ikke være det PMS monsteret jeg er i de to ukene de varer, for det andre så får jeg tidobblet PMS når jeg har opphold, og blør som f..., pluss at jeg lett legger på meg en 10-12 kg når jeg først har opphold... mensen i 2 månder er ikke bra, hverken for de som er rundt deg eller deg selv... (tenker på hjertet) Takk for svar 0 Siter
19j Skrevet 6. juni 2004 Skrevet 6. juni 2004 Jeg bruker p-piller. Det er selvfølgelig positivt at jeg unngår svangerskap. Den lindrer mine menstruasjonssmerter. Jeg har ingen bivirkninger av den som jeg har lagt merke til. Negative sider ved p-pillen, er at den må tas hver dag. Er lett å glemme. Dessuten synes jeg at prisen for p-piller er for høy. 0 Siter
Gjest meti Skrevet 6. juni 2004 Skrevet 6. juni 2004 1 - Hvilken prevensjon bruker du ? - hormonspiral 2 - Positive sider ved å bruke dette prevensjonet ? - slipper mensen - slipper å bruke annen prevensjon som krever "husking", som p-piller, p-plaster etc.. - kan ha den i årevis (før het det 5 år, men nå kan man visst ha den så lenge den fungerer greit. - den fungerer lokalt. P-pilleinnholdet går jo med blodet gjennom hele kroppen før den funker..denne spiralen funker der den skal.. 3 - Negative sider/bivirkninger ved å bruke dette prevensjonet ? - noen får blødninger de første 2-3 månedene etter den er satt inn...Jeg har ikke blødd en dråpe..har hatt den i 4 år. - den koster litt i innkjøp, men det jevner seg jo ut med årene..mener å huske at jeg betalte 1100-og noe..Den er nok dyrere nå.. Men det er jo ikke gale det når du ser på prevensjonsprisen over en 5-årsperiode! - noen kvinner syns det er unaturlig å miste blødningen helt, så det kan vel diskuteres om hvorvidt dette er poitivt el negativt.. 0 Siter
Rubia Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Skrevet 6. juni 2004 Jeg bruker p-piller. Det er selvfølgelig positivt at jeg unngår svangerskap. Den lindrer mine menstruasjonssmerter. Jeg har ingen bivirkninger av den som jeg har lagt merke til. Negative sider ved p-pillen, er at den må tas hver dag. Er lett å glemme. Dessuten synes jeg at prisen for p-piller er for høy. Takk for svar 0 Siter
Rubia Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Skrevet 6. juni 2004 1 - Hvilken prevensjon bruker du ? - hormonspiral 2 - Positive sider ved å bruke dette prevensjonet ? - slipper mensen - slipper å bruke annen prevensjon som krever "husking", som p-piller, p-plaster etc.. - kan ha den i årevis (før het det 5 år, men nå kan man visst ha den så lenge den fungerer greit. - den fungerer lokalt. P-pilleinnholdet går jo med blodet gjennom hele kroppen før den funker..denne spiralen funker der den skal.. 3 - Negative sider/bivirkninger ved å bruke dette prevensjonet ? - noen får blødninger de første 2-3 månedene etter den er satt inn...Jeg har ikke blødd en dråpe..har hatt den i 4 år. - den koster litt i innkjøp, men det jevner seg jo ut med årene..mener å huske at jeg betalte 1100-og noe..Den er nok dyrere nå.. Men det er jo ikke gale det når du ser på prevensjonsprisen over en 5-årsperiode! - noen kvinner syns det er unaturlig å miste blødningen helt, så det kan vel diskuteres om hvorvidt dette er poitivt el negativt.. Takk for svar 0 Siter
Gjest Diane pilla Skrevet 6. juni 2004 Skrevet 6. juni 2004 1 - Hvilken prevensjon bruker du ? P-piller: Diane 2 - Positive sider ved å bruke dette prevensjonet ? Urenhud forsvinner. Blir ikke gravid. 3 - Negative sider/bivirkninger ved å bruke dette prevensjonet ? Glemmer ofte å ta. Litt dyrt 0 Siter
Gjest Skrevet 6. juni 2004 Skrevet 6. juni 2004 Akkurat for øyeblikket er jeg gravid, så jeg trenger ikke prevensjon. Men før vi bestemte oss for å få nr. 4 brukte jeg Depo Provera (p-sprøyte). Positive sider er at man slipper å huske noe _hver_ dag, kun hver 3. mnd. Det er ikke så dyrt (ca 70 kr for en sprøyte). I tillegg mistet jeg mensen helt, og det var veldig deilig. Jeg har ikke merket noen negative sider ved p-sprøyta, så jeg kan trygt anbefale den. 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 7. juni 2004 Skrevet 7. juni 2004 Bruker p-piller, lettvint, men beskytter jo ikke mot kjønnssykdommer. Men så har jeg heller ikke sex for tiden, så ;o) 0 Siter
jubalong70 Skrevet 7. juni 2004 Skrevet 7. juni 2004 1 - Hvilken prevensjon bruker du ? Kobberspiral. 2 - Positive sider ved å bruke dette prevensjonet ? Behøver ikke å tenke på det. Ingen hormoner som blir rotet til. 3 - Negative sider/bivirkninger ved å bruke dette prevensjonet ? Vondt å sette inn på meg (ikke på alle). Kjente "noe" i underlivet de første 2 mnd. Bortsett fra det ingen ting. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.