Gjest Injun Strike Skrevet 10. januar 2001 Del Skrevet 10. januar 2001 Jeg skrev et innlegg den 05. januar , "Finnes det håp" . Jeg satte stor pris på de svarene jeg fikk , som i alle fall oppmuntret meg til å ikke føle at jeg er en superegoist som har slike tanker. Jeg ville likevel gjerne at du kunne svare meg på noen spørsmål. Det hadde også vært fint om du kunne lese innlegget fra 05. januar så du vet litt om bakgrunnen. Jeg skjønner at det ikke finnes noe riktig/galt svar på om hva som er mest/minst skadelig for et barn ; å leve under slike forhold som vi gjør nå , eller å oppleve en skilsmisse . Det kommer jo bl.a. helt an på hvordan både vi og barnet takler en skilsmisse. Vondt vil det være uansett. Men det er heller ikke godt slik det er nå , èn ting er hvordan JEG har det , mange synes sikkert at jeg uansett bør holde ut for jenta`s skyld. Men på mange måter lider hun jo under forholdene slik de er nå også , hun presser meg av og til til å gi pappa`n hennes en klem , noe jeg har problemer med men av og til gjør for hennes skyld , når hun ber meg om det . Hun er også veldig redd for at jeg skal bli syk og dø , at jeg skal komme ut for en ulykke eller at noen skal "ta" meg fra henne. Hun kommer av og til gråtende opp fra senga om kvelden når hun tenker på dette , og er ganske utrøstelig . Hun er også konstant redd for at jeg skal gå ifra hennes pappa , uten at noen av oss noen gang har snakket høyt om skilsmisse. Hun gir meg ( naturlig nok .... ) klar beskjed om at hun aldri vil tligi meg om jeg gjør det , og nylig sa hun til og med at hvis jeg noen gang forlater pappa`n hennes vil hun ta livet av seg selv ( uten at jeg tror hun helt var klar over rekkevidden av det hun sa). Det er skremmende , og jeg føler selvsagt at jeg MÅ holde ut i et forhold som for meg er veldig uutholdelig ( selv om mannen er helt normal , jeg har ingen "gyldig" grunn til å føle det sånn). Hvis jeg noen gang velger å skille meg ; hvor stor sjanse er det for at han kan få foreldreretten over henne? Delt omsorg hadde vel vært det beste , hvis hun takler å flytte hver uke . Jeg vet ikke om jeg orker å leve med å se henne annenhver helg... Kan han reise hvor som helst / når som helst på ferie med henne etter en skilsmisse ? Det er vel ikke lett å svare på noe av dette , men jeg håper du kan gi en tilbakemelding på noe av det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/14908-barnskilsmisse-solveigv/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 10. januar 2001 Del Skrevet 10. januar 2001 Hei! Jeg har lest brevene dine og forstår at du synes du sitter i en klemme. Jeg tror du er i klemme både mellom dine to barn og mellom deg og partneren din. Min første tilbakemelding til deg er at jeg tror barna dine tolker deg klart. De ser at du viser en kroppsholdning som ikke stemmer med du sier. Du sier (og kanskje lover datteren din?) at du vil være hos partneren din, men du vil med hele deg noe annet. Selv små barn tåler bedre å høre sannheten enn utydelige beskjeder fra sine foreldre. Jeg vil råde deg til å avklare for din datter og din sønn at det som hører de voksne til bestemmer de voksne over. Foreldreforholdet til barna behøver ikke å berøres av dette. Det slutter aldri. Fortell dem det. Slik jeg oppfatter situasjonen din trenger du å fri deg fra presset fra barna om hva du skal gjøre som voksen partner. Hold generasjonslinjene klare. Etter din beskrivelse av ditt samliv ser jeg lite av positive muligheter for å fortsette parforholdet med din partner. Fravær av sex og nærhet, ikke lyst til å kommunisere, separat soverom osv. tilsier at dette samlivet har liten fremtid. Men naturligvis er det et spørsmål om du velger å være i samlivet for dine barns skyld. Jeg tror ikke det er riktig når det strider mot alt i deg selv. Jeg ser at dere har forsøkt famrådg. 2 ganger. Hvis du trenger ytterligere samtaler for å komme til klarhet over hva du skal gjøre, kan du be om alenesamtale hos familierådgiveren. Der får du også råd vedr. fremgangsmåte for separasjon og mekling. Les gjerne min artikkel om foreldreansvar, daglig omsorg og samvær her på DOL. Håper du kommer noe videre i prosessen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/14908-barnskilsmisse-solveigv/#findComment-70703 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dilla Skrevet 10. januar 2001 Del Skrevet 10. januar 2001 Hei Solveig.. Kjente meg så altfor godt igjen i ditt innlegg. Jeg har ikke lyst til å gå inn på problemene mine her, men jeg kunne hatt veldig lyst til å maile deg/ eventuelt snakket med deg. Jeg er 34 år og som sagt i en lignende situasjon. Dersom du ønsker kunne vi kanskje utvekslet mailadresser ved hjelp av dr. online? Uansett.. håper det ordner seg til det beste for deg.. Vet akkurat hvor sliten du er og hvor vanskelig det er når hodet og hjertet ikke snakker samme språk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/14908-barnskilsmisse-solveigv/#findComment-70930 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Injun Strike Skrevet 11. januar 2001 Del Skrevet 11. januar 2001 Hei Solveig.. Kjente meg så altfor godt igjen i ditt innlegg. Jeg har ikke lyst til å gå inn på problemene mine her, men jeg kunne hatt veldig lyst til å maile deg/ eventuelt snakket med deg. Jeg er 34 år og som sagt i en lignende situasjon. Dersom du ønsker kunne vi kanskje utvekslet mailadresser ved hjelp av dr. online? Uansett.. håper det ordner seg til det beste for deg.. Vet akkurat hvor sliten du er og hvor vanskelig det er når hodet og hjertet ikke snakker samme språk. Det er både vondt og godt og høre at noen er i samme situasjon . Vondt fordi jeg ikke unner noen å ha det slik , godt fordi det gjør at jeg ikke føler meg så "unormal og utakknelmlig". Takk til Solveig V. for fint svar. Jeg har også lest din artikkel. Så nå er det "bare" opp til meg å prøve å finne mot til å gjøre noe med situasjonen. Kanskje til alles beste , på lang sikt , kanskje ikke .... Jeg kunne gjerne tenkt meg å ha kontakt med deg , "Dilla" , men jeg har ikke lyst til å oppgi min e-mail adresse og navn så alle kan se det ... Har du noe forslag ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/14908-barnskilsmisse-solveigv/#findComment-71005 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dilla Skrevet 11. januar 2001 Del Skrevet 11. januar 2001 Det er både vondt og godt og høre at noen er i samme situasjon . Vondt fordi jeg ikke unner noen å ha det slik , godt fordi det gjør at jeg ikke føler meg så "unormal og utakknelmlig". Takk til Solveig V. for fint svar. Jeg har også lest din artikkel. Så nå er det "bare" opp til meg å prøve å finne mot til å gjøre noe med situasjonen. Kanskje til alles beste , på lang sikt , kanskje ikke .... Jeg kunne gjerne tenkt meg å ha kontakt med deg , "Dilla" , men jeg har ikke lyst til å oppgi min e-mail adresse og navn så alle kan se det ... Har du noe forslag ? Ok.. jeg kan opprette en hotmail adresse, som jeg oppgir her så kan du maile meg der til å begynne med? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/14908-barnskilsmisse-solveigv/#findComment-71166 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Injun Strike Skrevet 12. januar 2001 Del Skrevet 12. januar 2001 Ok.. jeg kan opprette en hotmail adresse, som jeg oppgir her så kan du maile meg der til å begynne med? Det hadde vært en grei løsning for meg ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/14908-barnskilsmisse-solveigv/#findComment-71669 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.