Dikte1365380707 Skrevet 7. juni 2004 Skrevet 7. juni 2004 Tok siste P-sprøyte i begynnelsen av april i fjor. Siden har jeg ikke brukt noe prevensjon, da jeg forsøker å bli gravid. I februar fikk jeg normal mens-syklus tilbake. Har et barn på 9 år fra før. De siste 4 mnd har jeg hatt vondt i brystene, spesielt det ene, som i perioder også blir merkbart større enn det andre. Smertene bygger seg gradvis opp etter endt menstruasjon, topper seg etter ca 2 uker og blir så litt bedre i løpet av menstruasjonsperioden. Ikke bare er dette fryktelig ømt og vondt, men hemmer meg også i seksuallivet. Er det kun hormoner, eller kan det være noe annet? Bortsett fra hovenheten er det ingen kuler eller liknende å finne. 0 Siter
Gjest syple Skrevet 7. juni 2004 Skrevet 7. juni 2004 Hvis det svinger med syklusen er det vel nærliggende å tru at det har med hormoner å gjøre? Hvordan hormonbalansen kan være veit jeg ikk... 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 9. juni 2004 Skrevet 9. juni 2004 Stemmer det at det er rett etter menstruasjon du får ømme bryster? Det er vanligvis i ukene før menstruasjonen hvor nivået av både østrogen og progesteron er forhøyet, og de er de hormoner som til sammen øker kjertelmassen i brystet, det gir ømheten. Det kan være cyster som gir ømhet, de kan også vokse i løpet av syklus. De vil kunne avsløres ved mammografi eller ultralyd. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.