Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest kovac

Jeg har vært sammen med min mann i 10 år og vi har to barn sammen. De siste året har vi slitt en del i vårt forhold. Dette har dels vært pga. at vi er blitt så forskjellige, har ikke hatt tid til hverandre og vokst litt fra hverandre, dels at jeg er vært forelsket i en annen. Mannen min vet om forholdet mitt til denne andre, men har godtatt det da vi aldri har hatt sex sammen. Han vet ikke hvem han er. Vi har sammen gått til familieterapeut, og funnet ut at vi skal satse på forholdet pga. barna våre. Nå har det seg slik at sist helg var jeg utro, jeg hadde sex med han som jeg er forelsket i. Dette er det verste som kunne skjedd, vi var begge fulle, selv om ikke det er noen unskyldning for det som skjedde. Forholdet til han eg var utro med er helt over nå, selv om jeg ennå er minst like forelsket kommer vi aldri til å gjenta det igjen, og jeg lurer på om jeg skal fortelle min mann om dette. Han jeg var utro med er min manns beste kammerat!! Uansett om jeg forteller det eller ikke må vi gå fra hverandre. Dersom jeg forteller det går min mann ifra meg, dersom jeg ikke forteller det må jeg gå fra han. Hva syns dere, skal jeg gå fra han uten å gi han en forklaring på hva som har skjedd, da tror han vell det er hans feil. Eller skal jeg si hva som har skjedd og med det ødelegge han og kammeratens vennskap, mitt vennskap til min mann og det vil trolig gjøre at han jeg har vært utro med blir utstøtt fra deres mange felles venner??

PS.Dersom jeg sier det vil nok min mann forlange, eller finne ut hvem det er jeg har vært sammen med.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/149336-utroskap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

skorpionfisken

Om du ikke har tenkt å fortsette forholdet til din manns venn så skjønner jeg ikke hvorfor du skal ødelegge vennskapet mellom dem ved å fortelle hva du har gjort. Det er en sak mellom dem som er opp til din elskers samvittighet å gjøre noe med.

Dere vil flytte fra hverandre uansett sier du. Da er det vel bedre at han mister deg først og får bearbeidet det før han eventuelt mister sin venn. Jeg synes faktisk du har ansvar for å gjøre bruddet så skånsomt som mulig for den mannen som etter min mening har vært utrolig tålmodig med deg.

Og om han forlanger å få vite hvem det er aldri så mye, så er det opp til deg å bestemme om du vil fortelle det. Fortell ham at du ikke klarer å være gift med ham når du ikke elsker ham (sant nok). Du trenger ikke fortelle hvorfor.

Hva din manns venn angår, så må det vel være opp til ham å fortelle sin venn hva han har gjort. Om han mister din mann som venn er det bare fortjent, men det er slemt overfor din mann å ta fra ham hans venn samtidig som han mister deg.

Om det blir bedre for din samvittighet å legge kortene på bordet så er det ikke sikkert det er godt for din mann å vite mens han er midt i sorgprosessen over deg.

Min mann var utro. Heldigvis visste jeg det ikke (fortrengte kanskje det) før etter at vi var separert og flyttet fra hverandre. Jeg fikk sørget fra meg først, og var kommet meg på bena igjen før jeg fikk hele sannheten i små drypp. Da var det ikke så ille å høre det, for da hadde jeg fått ham på avstand og ønsket ham ikke tilbake. Rett nok ble jeg såret og lei meg, men jeg ville ikke ha ham tilbake, og jeg fant ut at det var han som hadde oppført seg dumt og at jeg ikke kunne klandres for det, det var ikke min feil, og det var litt godt å vite. Skulle jeg få vite dette midt oppi krisen jeg opplevde med bruddet tror jeg det hadde blitt for mye for meg på for kort tid.

Du sier at vennene vil snu seg mot deg/dere. Min mann opplevde å miste våre felles venner. Men han hadde da egne venner som støttet ham. Det vil nok du også oppleve. Felles venner snur nok ryggen til deg, men dine venner støtter deg. Det er det ordentlige venner er for.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/149336-utroskap/#findComment-951624
Del på andre sider

Det du og din "utropartner" har gjort er jo å føre din mann bak lyset. Dere har begge sveket hans tillit til dere. De to han kanskje stolte mest på her i verden.

Det er noe som heter at sannheten kommer alltid for en dag.

Hadde jeg vært i din manns situasjon, så hadde jeg, tross alt, satt mer pris på om min ektefelle, eller bestevenn fortalte hva som hadde skjedd. Fremfor å høre det av en tredjepart.

Alt dette du er redd for at skal skje nå, er ting du burde ha tenkt på før du hoppet til sengs med din manns bestevenn. Og bestevennen burde egentlig ha tenkt litt han også.

Høres forresten ikke ut som noen bestevenn.

Nå tror du kanskje at jeg er en bitter ektefelle som selv har blitt bedratt. NOPE!

Jeg var av den typen som aldri skulle være utro.....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/149336-utroskap/#findComment-951654
Del på andre sider

Gjest kovac

Om du ikke har tenkt å fortsette forholdet til din manns venn så skjønner jeg ikke hvorfor du skal ødelegge vennskapet mellom dem ved å fortelle hva du har gjort. Det er en sak mellom dem som er opp til din elskers samvittighet å gjøre noe med.

Dere vil flytte fra hverandre uansett sier du. Da er det vel bedre at han mister deg først og får bearbeidet det før han eventuelt mister sin venn. Jeg synes faktisk du har ansvar for å gjøre bruddet så skånsomt som mulig for den mannen som etter min mening har vært utrolig tålmodig med deg.

Og om han forlanger å få vite hvem det er aldri så mye, så er det opp til deg å bestemme om du vil fortelle det. Fortell ham at du ikke klarer å være gift med ham når du ikke elsker ham (sant nok). Du trenger ikke fortelle hvorfor.

Hva din manns venn angår, så må det vel være opp til ham å fortelle sin venn hva han har gjort. Om han mister din mann som venn er det bare fortjent, men det er slemt overfor din mann å ta fra ham hans venn samtidig som han mister deg.

Om det blir bedre for din samvittighet å legge kortene på bordet så er det ikke sikkert det er godt for din mann å vite mens han er midt i sorgprosessen over deg.

Min mann var utro. Heldigvis visste jeg det ikke (fortrengte kanskje det) før etter at vi var separert og flyttet fra hverandre. Jeg fikk sørget fra meg først, og var kommet meg på bena igjen før jeg fikk hele sannheten i små drypp. Da var det ikke så ille å høre det, for da hadde jeg fått ham på avstand og ønsket ham ikke tilbake. Rett nok ble jeg såret og lei meg, men jeg ville ikke ha ham tilbake, og jeg fant ut at det var han som hadde oppført seg dumt og at jeg ikke kunne klandres for det, det var ikke min feil, og det var litt godt å vite. Skulle jeg få vite dette midt oppi krisen jeg opplevde med bruddet tror jeg det hadde blitt for mye for meg på for kort tid.

Du sier at vennene vil snu seg mot deg/dere. Min mann opplevde å miste våre felles venner. Men han hadde da egne venner som støttet ham. Det vil nok du også oppleve. Felles venner snur nok ryggen til deg, men dine venner støtter deg. Det er det ordentlige venner er for.

Takk for svarene. Det var gode begge to. Men jeg vet fredeles ikke hva jeg skal gjøre. Selvfølgelig vet jeg at ærlighet alltid varer lengst, men i dette tilfellet er det nesten som om jeg begynner å tvile. Skulle selvfølgelig hatt hele affæren ugjort, men det kan jeg dessverre ikke. Har alltid vært skikkelig imot utroskap og har alltid tenkt at det var noe jeg aldri kunne ha gjort, har også sett ned på andre som har vært utro. Men har nå lært at en kan ikke dømme andre før en har vært i samme situasjon selv. Dersom jeg ikke sier noe får min mann aldri vite noe fra noen tredjepart, det vet jeg, og grunnen til at jeg ville sagt det til han er ikke for å lette på min samvittighet,men fordi jeg ikke vil at han skal gå rundt å tro at det er hans skyld at det ble slutt mellom oss, og tenke at han kanskje kunne gjort noe annerledes. Må vel kanskje følge rådet fra skorpionfisken, bare fortelle han at jeg ikke elsker han lenger.

Vennene som jeg snakket om er ikke mine venner, men min mann og hans karerats vennegjeng. Meg og min manns felles venner regner jeg uansett som tapt for meg om vi går fra hverandre uansett grunnen til skilsmissen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/149336-utroskap/#findComment-951714
Del på andre sider

Takk for svarene. Det var gode begge to. Men jeg vet fredeles ikke hva jeg skal gjøre. Selvfølgelig vet jeg at ærlighet alltid varer lengst, men i dette tilfellet er det nesten som om jeg begynner å tvile. Skulle selvfølgelig hatt hele affæren ugjort, men det kan jeg dessverre ikke. Har alltid vært skikkelig imot utroskap og har alltid tenkt at det var noe jeg aldri kunne ha gjort, har også sett ned på andre som har vært utro. Men har nå lært at en kan ikke dømme andre før en har vært i samme situasjon selv. Dersom jeg ikke sier noe får min mann aldri vite noe fra noen tredjepart, det vet jeg, og grunnen til at jeg ville sagt det til han er ikke for å lette på min samvittighet,men fordi jeg ikke vil at han skal gå rundt å tro at det er hans skyld at det ble slutt mellom oss, og tenke at han kanskje kunne gjort noe annerledes. Må vel kanskje følge rådet fra skorpionfisken, bare fortelle han at jeg ikke elsker han lenger.

Vennene som jeg snakket om er ikke mine venner, men min mann og hans karerats vennegjeng. Meg og min manns felles venner regner jeg uansett som tapt for meg om vi går fra hverandre uansett grunnen til skilsmissen.

Hei igjen.

Man lærer så lenge man lever.

Jeg var, som jeg såvidt var innom,den som dømte andre som var utro. Det skulle jeg ALDRI være!!

Men man skal aldri si aldri.

Det samme gjelder din utroskap.Du mener at din mann aldri kommer til å få vite noe hvis du ikke forteller det. Du vet aldri hva som vil skje i morgen. Kanskje samvittigheten tar "utropartneren" din....kanskje noen så deres flørtende blikk i fylla....

Det finnes mange innlegg her på DOL ang, svik av de man trodde man kunne stole på.

Når man har driti seg ut, noe vi vel kan si at du har gjort, så er det vel best å være ærlig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/149336-utroskap/#findComment-951738
Del på andre sider

Annonse

Gjest Menst jeg venter på sommeren

Ok, er i mot utroskap, da jeg selv var det i 18 års alderen...

Kommer aldri til å gjøre det igjen... ever, gla jeg var så ung når jeg opplevde det.

Nå skal ikke jeg dømme deg, da det ikke ligger til min rett (kjenner deg jo ikke) men vil komme med et lite tips!

Det er ikke godt for noen andre å si hva du skal gjøre i denne situasjonen, MEN sånn jeg ser det så hadde jeg blitt mere såret og lei meg om jeg i ettertid etter å hatt en god kammerats skulder å gråte på, fikk vite at det nettopp var den skulderen som var roten til det vonde...

Om han da kommer til å støtte seg til bestekammeraten... dette kommer til å være det dobbelte dobble svik... i mine øyne!

Forhåpentligvis så har du lært noe av denne situasjonen, og jeg kan ikke si annet enn at mannen din fortjener å høre den hele og fulle sannhet!!!

Lykke til

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/149336-utroskap/#findComment-951875
Del på andre sider

Gjest kovac

Er du sikker på at dere må gå fra hverandre?

Ja jeg tror at vi må gå fra hverandre uansett. Jeg vet at min mann hadde gått fra meg om han hadde visst det, derfor syns jeg det blir feil å være sammen med han når jeg har gjort det som jeg har gjort mot han. Dessuten mener jeg at det er jo en grunn til det som skjedde, og jeg tror ikke at det hadde skjedd om det ikke var noe som var alvorlig galt i vårt forhold.

Det er vanskelig å vite hva som er best å gjøre eller ikke gjøre. Min mann har gjort det klart å tydelig for meg at dersom vi går fra hverandre vil han ikke ha noe mer med meg å gjøre, vi kommer ikke til å snakke med hverandre dersom det ikke er i forbindelse med noe angående barna. Derfor tror jeg at viss jeg sier det til han vil han bli helt forferdelig bitter og ikke ha noe kontakt med meg i det hele tatt. Det kan vell ikke være til det beste for barna? Da er det kanskje bedre å bare gå fra hverandre å håpe på at han aldri finner ut av det.

Har uansett lært noe veldig viktig av dette, å ha det så vondt som jeg har det nå unner jeg ingen, og jeg skal gjøre alt som står i min makt for at det aldri skal skje igjen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/149336-utroskap/#findComment-951908
Del på andre sider

Fytti helvete, dette er ingen lett situasjon. Fortelle eller ikke fortelle, jeg har ingen gode råd å komme med, begge deler er like ille. Problemet er ikke bare at du har vært utro, men med hvem du var det med.

Kanskje best å ikke si noe og håpe at det går så lang tid før han finner ut hvem du var utro med så bitterheten ikke blir FOR stor.

Faren er desto større for at dette kommer for en dag, så lenge du har hatt sex med en som står mannen din så nær.

Det er ille å være utro, men det å være utro med partnerens kamerat er noe av det verste man kan gjøre. Større svik finnes vel knapt.

Det er mulig å tilgi utroskap, men utroskap hvor kamerat hans har knullet deg er umulig å tilgi.

Slike forhold vet de fleste er helt bannlyst, skjønner ikke at kameraten stoppet opp heller.

Dette vil ødelegge vannvittig mye hvis det blir oppdaget, det vil ødelegge mer mellom dere to, blant venner, mellom han og kameraten og dessverre for barna. Selvsagt litt avhengig av hvordan mannen din vil reagere, men barna vil bli skadelidende fordi mor og far vil ikke klare å bli enige om noe, bitterheten blir for stor.

Mannen din ville ha kommet over at du har vært utro, men ikke så lenge det er med kameraten hans.

Stakkars barna oppe i dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/149336-utroskap/#findComment-952192
Del på andre sider

mil1365380270

Har ikke noe råd til deg, desverre, håper jeg aldri havner i en sånn situasjon.

Mannen din har sagt at han aldri vil tilgi fysisk utroskap. Kan hende han sa det, for at du skulle holde deg på matta. Du vet vel ikke sikkert reaksjonen hans, han har jo tydeligvis funnet seg i en del allerede...

Kanskje er dette det som skal til for at begeret renner over for ham, kanskje velger han deres forhold, og dropper bestekameraten. Du vet ikke...?

Hadde det ikke vært for barna, hadde jeg sagt du skulle komme deg for pokker ut av huset, nå er det ikke så enkelt...

Eller er du forelsket, og var utro, fordi du trenger en grunn, for deg selv, til å gjøre det slutt? Siden du har klart å finne to andre menn, det er vel vanligvis ikke så lett å forelske seg....?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/149336-utroskap/#findComment-952238
Del på andre sider

Gjest kovac

En mann er lurt og sviktet av sin kone og sin beste venn.

Jaja, å grave deg et høl er beste tipset jeg kan gi.

Ja det er en mulighet! Å ta livet av meg hadde igrunnen vært det letteste, men vet ikke om det er så mye bedre for barna. Jeg har vært en diger idiot og har det ikke noe godt. Så det vil jeg si til alle dere som vurderer å være utro, aldri finn på det. Det kan virke spennende, men du får et helvete med deg selv etterpå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/149336-utroskap/#findComment-952267
Del på andre sider

Annonse

Ja det er en mulighet! Å ta livet av meg hadde igrunnen vært det letteste, men vet ikke om det er så mye bedre for barna. Jeg har vært en diger idiot og har det ikke noe godt. Så det vil jeg si til alle dere som vurderer å være utro, aldri finn på det. Det kan virke spennende, men du får et helvete med deg selv etterpå.

Kjære vene, jeg mener da ikke at du eller noen skal ta livet sitt! *rister på hodet*

Å grave seg et høl er billedlig for å gjemme seg bort...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/149336-utroskap/#findComment-952273
Del på andre sider

Gjest kovac

Kjære vene, jeg mener da ikke at du eller noen skal ta livet sitt! *rister på hodet*

Å grave seg et høl er billedlig for å gjemme seg bort...

Jeg trodde ikke at du mente jeg skulle ta livet mitt heller. Men det er faktisk noe jeg har vurdert. Jeg tror absolutt ikke det ville vært bedre for verken min mann eller mine barn, så jeg må nok bare finne meg i å ha det vondt nå. Det er igrunnen bare min egen feil i så fall!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/149336-utroskap/#findComment-952291
Del på andre sider

Gjest kovac

Har ikke noe råd til deg, desverre, håper jeg aldri havner i en sånn situasjon.

Mannen din har sagt at han aldri vil tilgi fysisk utroskap. Kan hende han sa det, for at du skulle holde deg på matta. Du vet vel ikke sikkert reaksjonen hans, han har jo tydeligvis funnet seg i en del allerede...

Kanskje er dette det som skal til for at begeret renner over for ham, kanskje velger han deres forhold, og dropper bestekameraten. Du vet ikke...?

Hadde det ikke vært for barna, hadde jeg sagt du skulle komme deg for pokker ut av huset, nå er det ikke så enkelt...

Eller er du forelsket, og var utro, fordi du trenger en grunn, for deg selv, til å gjøre det slutt? Siden du har klart å finne to andre menn, det er vel vanligvis ikke så lett å forelske seg....?

Ja jeg var utro fordi jeg var/ er skikkelig forelsket i han jeg var utro med. Men jeg brude selvfølgelig ikke ha gjort noe før jeg eventuellt hadde gjort det slutt med min mann. Trodde igrunnen jeg hadde kommt over min forelskelse, men det hadde jeg visst ikke. Kameraten til min mann er også en av mine beste venner, han er bare helt fantastisk og jeg ønsker ikke at vi skal miste kontakten med han etter jeg eventuellt sier noe til min mann. Han har også et barn som er bestekameraten til vårt barn, så det ville vært tragisk om vi ikke kunne omgås.

Jeg syns ikke at det verste er at jeg har vært fysisk utro, men følelsene mine for han andre ville jeg synes var det verste. Men følelsene er det ikke noe jeg kan gjøre noe med, de må vell bare gå over av seg selv. Men de skal ikke få mer næring i form av nærkontakt eller annet intimt snakk oss imellom.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/149336-utroskap/#findComment-952298
Del på andre sider

Jeg trodde ikke at du mente jeg skulle ta livet mitt heller. Men det er faktisk noe jeg har vurdert. Jeg tror absolutt ikke det ville vært bedre for verken min mann eller mine barn, så jeg må nok bare finne meg i å ha det vondt nå. Det er igrunnen bare min egen feil i så fall!!

Tøysejente. Ingen grunn til å tenke på sånt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/149336-utroskap/#findComment-952310
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest Tvenge

Ja jeg var utro fordi jeg var/ er skikkelig forelsket i han jeg var utro med. Men jeg brude selvfølgelig ikke ha gjort noe før jeg eventuellt hadde gjort det slutt med min mann. Trodde igrunnen jeg hadde kommt over min forelskelse, men det hadde jeg visst ikke. Kameraten til min mann er også en av mine beste venner, han er bare helt fantastisk og jeg ønsker ikke at vi skal miste kontakten med han etter jeg eventuellt sier noe til min mann. Han har også et barn som er bestekameraten til vårt barn, så det ville vært tragisk om vi ikke kunne omgås.

Jeg syns ikke at det verste er at jeg har vært fysisk utro, men følelsene mine for han andre ville jeg synes var det verste. Men følelsene er det ikke noe jeg kan gjøre noe med, de må vell bare gå over av seg selv. Men de skal ikke få mer næring i form av nærkontakt eller annet intimt snakk oss imellom.

Vel, så veldig fantastisk synes jeg ikke elskeren din er. Han har tross alt vært til køys med kona til sin beste venn. For det får man ingen poenger der jeg kommer fra.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/149336-utroskap/#findComment-982686
Del på andre sider

Gjest kovac

Vel, så veldig fantastisk synes jeg ikke elskeren din er. Han har tross alt vært til køys med kona til sin beste venn. For det får man ingen poenger der jeg kommer fra.

Så bra at endelig noen følger med her inne. Vet du hva du skal tro? Morsomt å høre at folk engasjerer seg i alt våset her inne!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/149336-utroskap/#findComment-983054
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...