Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har fått en streng oppdragelse og har "lært" at jeg kun skal ha en partner, og det skal være den jeg gifter meg med. Partneren min og jeg har vært sammen i over 3 år,og har det fint. Jeg er imidlertid litt "låst", og tror at jeg innerst inne kunne tenke meg å prøve noe mer. Partneren min tenner også på tanken om at jeg har sex med en annen, og han tror at det kan være lurt for oss. Han vil ikke at jeg skal angre når jeg blir 40! Men jeg blir imidlertid syk av tanken når vi snakker om det, og vil spy. Jeg er redd for at jeg vil angre enormt etter at jeg evt har gjort det, for da kan jeg ikke gjøre det om. Kan noen hjelpe meg? Noen i samme situasjon? Er det vanlig å ha mange partnere i dag før man gifter seg? Hjelp!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/149366-har-kun-hatt-en-partner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

fuji1365380447

Hei du.

For å svare på det siste spørsmålet ditt først: Ja, det er ganske vanlig å ha hatt en del sex-partnere før man gifter seg. Hvis du kikker litt på gamle innlegg her inne, vil du se at det er vanlig å ha hatt sex med alt fra tre til femten partnere.

MEN, det er ikke nødvendigvis det som er riktig for deg. Du skal ikke la deg presse til å ha sex med noen andre, fordi det tenner kjæresten din... Når du føler deg kvalm av tanken, er det nok fordi du ikke er klar for å ha sex med andre.

Det er jo ikke gitt at du vil angre når du blir 40, men i så fall får dere ta den konflikten når den kommer. Det er ikke noen løsning å ha sex med noen bare for å unngå en mulig fristelse i fremtiden.

Selv om man har hatt sex med tyve mennesker, så kan man jo godt falle for fristelsen når man er 40!

Jeg syntes heller at du burde ta et oppgjør med ditt forhold til sex. Bruk tryggeheten sammen med kjæresten din til å utforske nye delser av seksualiteten din. Kanksje du kan kjøpe et Cupido og lese noen erotiske historier, og se hva som tenner deg? Kanskje du kan kjøpe deg en vibrator og undersøke hvordan det føles og onanere med den. Kanskje du kan utvikle noen erotiske historier /fantasier som gjør deg kåt?

Lykke til

Gjest Klikk her!

Hei du.

For å svare på det siste spørsmålet ditt først: Ja, det er ganske vanlig å ha hatt en del sex-partnere før man gifter seg. Hvis du kikker litt på gamle innlegg her inne, vil du se at det er vanlig å ha hatt sex med alt fra tre til femten partnere.

MEN, det er ikke nødvendigvis det som er riktig for deg. Du skal ikke la deg presse til å ha sex med noen andre, fordi det tenner kjæresten din... Når du føler deg kvalm av tanken, er det nok fordi du ikke er klar for å ha sex med andre.

Det er jo ikke gitt at du vil angre når du blir 40, men i så fall får dere ta den konflikten når den kommer. Det er ikke noen løsning å ha sex med noen bare for å unngå en mulig fristelse i fremtiden.

Selv om man har hatt sex med tyve mennesker, så kan man jo godt falle for fristelsen når man er 40!

Jeg syntes heller at du burde ta et oppgjør med ditt forhold til sex. Bruk tryggeheten sammen med kjæresten din til å utforske nye delser av seksualiteten din. Kanksje du kan kjøpe et Cupido og lese noen erotiske historier, og se hva som tenner deg? Kanskje du kan kjøpe deg en vibrator og undersøke hvordan det føles og onanere med den. Kanskje du kan utvikle noen erotiske historier /fantasier som gjør deg kåt?

Lykke til

det er vanlig å ha hatt sex med alt fra tre til femten partnere. ////

Ikke to eller seksten, altså?

Hei du.

Lykke til

Hei, takk for tips. Partneren min vil bare hjelpe meg, for vi tror begge to at jeg innerst inne har en trang til å vise en annen side av meg selv. Trenger å være litt "uskikkelig".

Et annet problem er at peartneren min alltid liker å tenke på at jeg har sex med en annen når vi har sex. Det synes jeg er helt forferdelig. Noen i samme situasjon? Er dette vanlig for dere gutter?

Annonse

fuji1365380447

Hei, takk for tips. Partneren min vil bare hjelpe meg, for vi tror begge to at jeg innerst inne har en trang til å vise en annen side av meg selv. Trenger å være litt "uskikkelig".

Et annet problem er at peartneren min alltid liker å tenke på at jeg har sex med en annen når vi har sex. Det synes jeg er helt forferdelig. Noen i samme situasjon? Er dette vanlig for dere gutter?

Uansett hva som er vanlig, så har du rett til å syntes at det er forferdelig når han tenker på at du har sex med andre.

Fortell ham hvordan dette får deg til å føle deg, og be ham respektere at dette får være en fantasi han holder for seg selv.

Annonse

Gjest Klikk her!

"Hvis "alt er relativt" kan ingenting være "vanlig". Det er en selvmotsigelse."

Nei, det er det selvsagt ikke.

Det er nok det. Utsagnet "alt er relativt" betyr kort at alt er like sant eller usant. Her altså at alt er like vanlig eller like uvanlig.

At det i utsagnet "alt er relativt" nokså eksplisitt ligger en påstand om at utsagnet "alt er relativt" er sant, gjør derfor utsagnet dobbelt meningsløst.

:-)

Jeg tenner jo av og til på tanken av å ha sex med to ndre gutter, men da må partneren min være en del av trekanten. Når vet jeg at jeg er klar for dette? Hvordan kommer man over et slikt "samleie"? Har klaus mot å møte personen etterpå, og i det hele tatt å snakke om det.

Gjest QuePasta

Det er nok det. Utsagnet "alt er relativt" betyr kort at alt er like sant eller usant. Her altså at alt er like vanlig eller like uvanlig.

At det i utsagnet "alt er relativt" nokså eksplisitt ligger en påstand om at utsagnet "alt er relativt" er sant, gjør derfor utsagnet dobbelt meningsløst.

:-)

"Utsagnet "alt er relativt" betyr kort at alt er like sant eller usant. Her altså at alt er like vanlig eller like uvanlig."

Nei. Det brukes i dagligtale for å understreke at noe er sett i et visst perspektiv.

Gjest Klikk her!

"Utsagnet "alt er relativt" betyr kort at alt er like sant eller usant. Her altså at alt er like vanlig eller like uvanlig."

Nei. Det brukes i dagligtale for å understreke at noe er sett i et visst perspektiv.

Du bekrefter jo det jeg sier.

"Alt er relativt" betyr helt riktig at alt er sant eller usant i forhold til noe annet, et visst perspektiv (samfunn, kultur, individ osv.)

"Alt" er altså ikke sant eller usant i seg selv.

Når du sier at "alt er relativt" gjør du vel krav på at utsagnet er sant, ellers vil det jo bare være en tom påstand.

Hvis det nå er sant at "alt er relativt", må da selvsagt utsagnet "alt er relativt" også være relativt - altså bare sant i et visst perspektiv. "Alt er relativt" kan ikke gjelder overalt.

Og dessforuten: Hvis "alt er relativt", følger det at utsagnet "dette er sant" er like sant, da alle utsagn er like sanne, det kommer bare an på hvilket perspektiv vi ser det i.

"Alt er relativt" er nok et selvmotsigende utsagn uten særlig mening. Selv om folk bruker det stadig vekk, blir det ikke mer sant av den grunn ;-)

Bare prøve for å ha prøvd det, lissom, når du har det fint med han du er sammen med? Da ville jeg heller tatt sjansen på at jeg angret om mange år...

Jeg er ikke oppdratt til at man bare skal ha en, men jommen har det ikke blitt sånn allikevel. Har vært sammen med gubben i 15 år, og tror fremdeles ikke gresset er grønnere på den andre siden. Så det går fint an...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...