Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest QuePasta

Du bekrefter jo det jeg sier.

"Alt er relativt" betyr helt riktig at alt er sant eller usant i forhold til noe annet, et visst perspektiv (samfunn, kultur, individ osv.)

"Alt" er altså ikke sant eller usant i seg selv.

Når du sier at "alt er relativt" gjør du vel krav på at utsagnet er sant, ellers vil det jo bare være en tom påstand.

Hvis det nå er sant at "alt er relativt", må da selvsagt utsagnet "alt er relativt" også være relativt - altså bare sant i et visst perspektiv. "Alt er relativt" kan ikke gjelder overalt.

Og dessforuten: Hvis "alt er relativt", følger det at utsagnet "dette er sant" er like sant, da alle utsagn er like sanne, det kommer bare an på hvilket perspektiv vi ser det i.

"Alt er relativt" er nok et selvmotsigende utsagn uten særlig mening. Selv om folk bruker det stadig vekk, blir det ikke mer sant av den grunn ;-)

"alt er relativt" brukes for å understreke at det noe ikke er en absolutt sannhet, men kan være gjenstand for tolkninger.

Det er en talemåte. Kverulering rundt det er meningsløst.

Fortsetter under...

Gjest Klikk her!

"alt er relativt" brukes for å understreke at det noe ikke er en absolutt sannhet, men kan være gjenstand for tolkninger.

Det er en talemåte. Kverulering rundt det er meningsløst.

Jeg kverulerer kanskje litt, men i og med at utsagnet er et tomt munnhell nesten ingen har tenkt gjennom hva betyr, trengs en liten opprydding av og til! :-)

Høres jo helt sprøtt ut, at du skal ligge med noen andre bare for å ha prøvd det ut liksom! Hvis din kjæreste syns dette er positivt lurer jeg på hvilket forhold han har til sex egentlig! Har selv kun hatt en partner... Vi kommer til å gifte oss, og jeg håper inderlig ikke at jeg kommer til å ha noen andre. Vi har det fint. Det er sånn det er... noen er så heldige eller uheldige (alt etter hva man selv synes) at man finner sin utkårede før man har prøvd flere andre! Dette er jeg svært glad for!! Du sier at du vil spy av tanken, HALLO?!?! DROPP det!!

Gjest Alija

Jeg skjønner tanken din. Når man har kun hatt en, er man gjerne litt nysgjerrig på hvordan det vil være å prøve en annen, men som du sier når du er i et forhold og prøver en annen, så kan du angre, tenk deg godt om i hvertfall. Så du vet du gjør det rette

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...