Gå til innhold

Diffuse smerter og frykt for ufruktbarhet

Anbefalte innlegg

Jeg har tidligere fått svar fra dr. Moen ang. en form for "trykk" i underlivet (livmor og eggstokker) som jeg kjenner iblant, dvs. ganske ofte. Dr. M. sa at det neppe hadde sammenheng med en gammel abort, men hva er det da?

Det virker som det er helt tilfeldig når det kommer. Har nettopp hatt mensen, og "fornemmelsene" begynte straks mensen var over, pluss at brystene er ømme. Jeg ser for meg alt fra endometriose til tidlig overgangsalder (er 34) - eller kan det være en del av naturlig syklus? I så fall har kroppen funnet på noe nytt.

Det er vel å merke ikke snakk om virkelige smerter.

Ble undersøkt for Chlamydia for 5 mnd siden, og sjekket samtidig livmor og eggstokker. Tok celleprøve for livmorhalskreft siste gang i 1998. Har hatt masser av sexpartnere, men få det siste året.

Som forrige gang jeg skrev til dr. Moen er det fruktbarheten jeg er nervøs for! Lurer også på hvor jeg kan finne de tallene Moen oppga for ufruktbarhet i samfunn uten prevensjon?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14937-diffuse-smerter-og-frykt-for-ufruktbarhet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg kan dessverre ikke stille diagnoser uten å undersøke deg, men komme med forslag til årsak.

Tallene ang ufruktbarhet er fra følgende artikkel:

"Reproductive span and rate of reproduction among Hutterite women". Tietze C. Fertility and Sterility, 1957; 8:89.

Kanskje du kan få artikkelen på et bibliotek?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...