Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er 29 år og prøver å bli gravid. Har gått på p-piller i 13 år, og det er 8 måneder siden jeg sluttet med dem. Jeg har en ganske nøyaktig syklus på 28 dager og eggløsning (EL) 12-13 dager før neste mens. Jeg sjekker sekretet i skjeden hver dag, og det er er våtere rundt EL. Jeg ser derimot ingen antydning til EL-slim. Jeg vet at jeg har hatt slim tidligere (før jeg begynte på p-piller), og da kunne jeg i tillegg kjenne stikkinger ved EL. Hva tror du manglende slimproduksjon skyldes? Er det noe jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/149390-mangel-p%C3%A5-eggl%C3%B8sningsslim/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke alle som ser slimet, men har det som du at det kjennes inne i skjeden. Hvis du har regelmessig menstruasjon og vet at du har eggløsning, så kan du regne med at slimet er i orden.

Slimet kommer når østrogen-nivået øker, og det må det gjøre for at det kommer eggløsning.

Lykke til med forsøket, vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...