girl75 Skrevet 9. juni 2004 Skrevet 9. juni 2004 Jeg er 29 år og prøver å bli gravid. Har gått på p-piller i 13 år, og det er 8 måneder siden jeg sluttet med dem. Jeg har en ganske nøyaktig syklus på 28 dager og eggløsning (EL) 12-13 dager før neste mens. Jeg sjekker sekretet i skjeden hver dag, og det er er våtere rundt EL. Jeg ser derimot ingen antydning til EL-slim. Jeg vet at jeg har hatt slim tidligere (før jeg begynte på p-piller), og da kunne jeg i tillegg kjenne stikkinger ved EL. Hva tror du manglende slimproduksjon skyldes? Er det noe jeg kan gjøre? 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 9. juni 2004 Skrevet 9. juni 2004 Det er ikke alle som ser slimet, men har det som du at det kjennes inne i skjeden. Hvis du har regelmessig menstruasjon og vet at du har eggløsning, så kan du regne med at slimet er i orden. Slimet kommer når østrogen-nivået øker, og det må det gjøre for at det kommer eggløsning. Lykke til med forsøket, vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.