Gjest simsa Skrevet 10. januar 2001 Del Skrevet 10. januar 2001 Jeg er en jente på 36 år som hadde en traumatisk første fødsel for 4 år siden. Det gikk heldigvis bra med barnet men selv fikk jeg både psykiske og fysiske problemer i ettertid. Nå ønsker jeg å bli gravid igjen og lurer litt på muligheten for spesiell oppfølging. Har hørt at Aker Sykehus har et spesiellt opplegg hvor man følges opp av jordmødre som også er tilstede under fødsel? Men jeg vet også at jeg ikke kan føde på Aker pga. komplikasjoner forrige gang. Har andre sykehus i Oslo samme opplegget?? Hvordan er muligheten for å "hyre" en fast jordmor både til svangerksap og fødsel. tror dette ville gjort meg mye tryggere. Takknemlig for svar 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/14941-oppf%C3%B8lging-i-svangerskap-og-f%C3%B8dsel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsa Prebensen, Jordmor Skrevet 10. januar 2001 Del Skrevet 10. januar 2001 Dessvärre är jag dåligt insatt i hur jordmödrerne i Oslo jobbar. Jag vet att det finns privata jordmödrer, som driver med hemförlossning, men det tycker jag inte är aktuellt då du haft en tidigare traumatisk förlosssning. Jag vet heller inte om du kan få föda på Aker pga tidigare svår förlosssning. Ring dit och fråga till råda först. Jag vet att det finns en spesiell jordmor på Ullevål sykehus, som man kan gå på samtal till, för att bearbeta sin förra förlosssning. Denna jordmor är dock inte med sedan vid förlossningen, utan har bara hjälpt till med samtal och planläggning inför den nästa förlossningen. Jag tror att de flesta sjukhus har ett sådant upplägg. Ring runt till förlossningsavdelningarna och fråga vad de har för tillbud och uppläggg. Det är bra att du inser att du behöver extra samtal under din nästa graviditet. Det är tyvärr inte alla som tar tag i sina tidigare upplevelser utan det bara byggs på, och kan då sluta i en mycket värre psykisk tillstånd som kan lång tid att komma ur. Jag önskar dig lycka till! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/14941-oppf%C3%B8lging-i-svangerskap-og-f%C3%B8dsel/#findComment-70712 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.