Gå til innhold

Sterilisering!? litt i tvil!

Anbefalte innlegg

Gjest Tindrine
Skrevet

Jeg skriver på vegne av min mann!

Vi har sammen to barn, og er ganske enige om at nå er det STOPP!! Vi har alltid sakt at to er nok, noe vi var enige om lenge før vi fikk barna.

Så nå lurer vi/han da på om han skal få seg en time til å "klyppe" seg.

Men er det så lett? Får alle de som ønsker å sterilisere seg "lov" til det?

Er der noen her med erfaringer? Tips?

skorpionfisken
Skrevet

Min mann var overbevist om at vi ikke skulle ha flere barn. Han var helt sikker på at han ville steriliseres. 100% sikker var han. Han var hos legen som advarte ham mot framtiden. Hva ville skje om vi ble skilt/jeg døde/et eller begge barna våre døde. Han var like bestemt på at sånn ville han ha det. Våre to barn var evig nok for ham.

Nå er vi skilt, han har ny samboer som ikke selv har barn, og det skulle ikke forundre meg om det var henne som skrev den forrige tråden her om reoperasjon av sterilisering.

Jeg vet de (hun?) ønsker seg barn sammen, og synes igrunnen synd på henne for hva han gjorde da han var gift med meg.

Man kan aldri spå om framtiden, og sterilisering er et drastisk skritt å ta.

Skrevet

Vi har også to barn, og det er nok. Men jeg vil ikke at min mann skal steriliseres, nettopp pga av det skorpionfisken sier, man kan ikke spå fremtiden. Jeg vil ikke ta i fra min mann muligheten til å få flere barn dersom det av en eller annen grunn skulle bli slutt mellom oss.

Jeg derimot kunne tenke meg å sterilise meg, fordi det er helsefarlig for meg å få flere barn. Men jeg kanskje jeg er villig til å ta den helserisikoen dersom jeg skulle miste et barn/barna. Så derfor venter jeg til jeg er "for gammel" til å få flere. Får stole på at spiralen holder.

Gjest Tindrine
Skrevet

Vi har også to barn, og det er nok. Men jeg vil ikke at min mann skal steriliseres, nettopp pga av det skorpionfisken sier, man kan ikke spå fremtiden. Jeg vil ikke ta i fra min mann muligheten til å få flere barn dersom det av en eller annen grunn skulle bli slutt mellom oss.

Jeg derimot kunne tenke meg å sterilise meg, fordi det er helsefarlig for meg å få flere barn. Men jeg kanskje jeg er villig til å ta den helserisikoen dersom jeg skulle miste et barn/barna. Så derfor venter jeg til jeg er "for gammel" til å få flere. Får stole på at spiralen holder.

Det er jo han sjøl som vil det da. Så jeg kan jo ikke nekte ham det. Jeg kunne også tenkt meg å gjort det(men får ikke pga min unge alder), for jeg blir så lett gravid. Har blitt uønsket gravid 3 ganger på 4 år...Og hver gang har det blitt spontan-abort. Og det er jo en utrolig slitsom opplevelse, selv om vi ikke ønsker det. Kroppen min tåler ikke P-pillen, får alergisk reaksjon av dem.. Så derfor prøver vi oss uten, og er av og til uheldige

Skrevet

Mannen må være helt sikker på at det er dette han vil.

Det er forøvrig et lite inngrep i forhold til om en kvinne skulle steriliseres. Med tanke på fremtiden - skilsmisse osv - så er det fortsatt mulig å reversere en slik operasjon....

Skrevet

Min mann var overbevist om at vi ikke skulle ha flere barn. Han var helt sikker på at han ville steriliseres. 100% sikker var han. Han var hos legen som advarte ham mot framtiden. Hva ville skje om vi ble skilt/jeg døde/et eller begge barna våre døde. Han var like bestemt på at sånn ville han ha det. Våre to barn var evig nok for ham.

Nå er vi skilt, han har ny samboer som ikke selv har barn, og det skulle ikke forundre meg om det var henne som skrev den forrige tråden her om reoperasjon av sterilisering.

Jeg vet de (hun?) ønsker seg barn sammen, og synes igrunnen synd på henne for hva han gjorde da han var gift med meg.

Man kan aldri spå om framtiden, og sterilisering er et drastisk skritt å ta.

Mener ikke å nase i andres privatliv, men har ikke dere adoptert barna deres da? Trodde ikke det var noen vits å sterilisere seg da..

Unnskyld igjen hvis du synes jeg er utidig nysgjerrig..

mvg

skorpionfisken
Skrevet

Mener ikke å nase i andres privatliv, men har ikke dere adoptert barna deres da? Trodde ikke det var noen vits å sterilisere seg da..

Unnskyld igjen hvis du synes jeg er utidig nysgjerrig..

mvg

Jo den siste er adoptert.

Problemet mitt var ikke at jeg ikke kunne bli gravid. Jeg klarte bare ikke å bære dem fram og endte i spontanabort gang etter gang. Slitsomt. Og siden jeg var plaga med piller/hormonspiral, og siden han var overbevist om at han ikke skulle ha flere barn så steriliserte han seg. Det er lettere for en mann å sterilisere seg enn en kvinne så for oss virket det da som den beste løsninga.

Og, neida, det gjør meg ikke noe om du spør. Jeg forteller folk dette i RL også, så å fortelle sånt i et anonymt forum er jo helt uproblematisk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...