mrxx Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Jeg vil bare fortelle deg hvordan samboeren min svarte. Jeg er bare 21 år og han er 24, så det er lenge til vi kommer til å få barn. Litt inn i våres forhold, ikke så alt for lenge, så begynnte vi å snakke om giftemål og barn. Det er ikke unormalt å snakke om slike ting. Jeg vil iallfall ikke være sammen med noen jeg ikke kan tenke meg å gifte meg med i framtiden og få barn med. Det å få barn er utrolig viktig for de fleste jenter/kvinner, så jeg forstår deg veldig godt. Men nå roter jeg meg bort her... Det jeg vil fram til er at samboeren min har svart at han vil ha barn sammen med meg, selv om det ikke er nå.. Det vil jo ikke jeg heller. Vi er jo for unge enda. Jeg kunne ikke tenke meg å ikke få barn, så det er viktig for meg.. og de aller fleste jenter... Og det mrxx sier, at du synes barn er viktigere enn samboeren din, er bare bulshit å si. Kjæreste og barn er to forsjellige ting, og de aller fleste jenter brenner!! etter det å bli mamma. Det er jo helt naturlig. Jeg ble provosert av mrxx. Ikke hør på han! Jeg synes det var litt "hardt" av samboeren din å si at han må være 120% sikker på forholdet før han vil ha barn med deg. Man kan aldri vite om et forhold vil vare. Men jeg skjønner at han vil vente - litt - i og med at dere kun har vært sammen i 1. år. Når samboeren og jeg har snakket om barn, så har vi ikke snakket skikkelig seriøst om det, men vi begge ser fram til den tiden kommer, og vi begge vil ha barn sammen. Jeg har aldri skjønt de som er sammen med noen "så lenge"... Hvis du skjønner hva jeg mener. Jeg ser det ikke slik iallfall. Når jeg er sammen med noen, så er jeg bestandig "sikker" på at det vil vare. Jeg kunne aldri tenkt meg å være sammen med noen "så lenge". Med dette mener jeg at det kan høres ut som at samboeren din "ser det hele ann".... Jeg hadde blitt bekymret hvis jeg hadde vært deg... Klokken tikker... Han svarer bra for seg, men innholdet i det han sier kan være litt skremmende, det forstår jeg. Jeg er ikke sikker på at samboeren og jeg kommer til å være sammen for alltid, men det er nå det jeg tror og håper. Jeg kan ikke la være å få barn med han "i tilfelle" det kommer til å bli slutt en dag. Håper jeg gjør meg forstått, hehe.. Virker som at samboeren din preges av hans tidligere forhold... Jeg ønsker deg lykke til! Nå surrer du veldig, jeg har ikke sagt at hun mener at barn er viktigere enn samboeren hennes. Hvor har du fått det fra? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/149456-jeg-spurte-om-han-ville-ha-barn/page/2/#findComment-955090 Del på andre sider Flere delingsvalg…
heidi1983_965 Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Nå surrer du veldig, jeg har ikke sagt at hun mener at barn er viktigere enn samboeren hennes. Hvor har du fått det fra? Hei mrxx.. Jeg må bare beklage og håpe på ingen sure miner... Det jeg skrev om deg var rettet til petter smart da han skrev blandt annet: "Den barnslige holdningen er en god grunn til at han bør tenke seg godt om før han får barn sammen med deg. Skal det ikke mer til før du vurderer å bryte forholdet er det tydeligvis ikke så viktig for deg. Det er viktigere å få barn, enn å leve med han. Da er jo risikoen stor for at han blir deltidspappe igjen." 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/149456-jeg-spurte-om-han-ville-ha-barn/page/2/#findComment-955183 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest keila123 Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Jeg synes han virker voksen og fornuftig. Han har allerede ett barn fra før, klart han vil være så sikker som mulig før han setter i gang igjen. Men det er klart at dersom han svarer ordrett det samme om 1 år og 3 år og 5 år - da er det straks litt stusseligere. Er så enig med deg. Denne mannen er voksen og fornuftig! Mannfolk er nok også glad i sine egne barn, og lider i det stille ved ikke å ha daglig kontakt med dem. De er oppdratt til ikke å snakke mye om disse følelsene. Tenk om lovene ble endret og mannfolk automatisk fikk foreldrerett ved samlivsbrudd. Da hadde kvinnfolk også fått føle hva det vil si å ikke vite og ha daglig kontakt med sine egne barn. Det er dessverre veldig mange ONS som har vært planlagt nøye av kvinner! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/149456-jeg-spurte-om-han-ville-ha-barn/page/2/#findComment-955743 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Jeg vil bare fortelle deg hvordan samboeren min svarte. Jeg er bare 21 år og han er 24, så det er lenge til vi kommer til å få barn. Litt inn i våres forhold, ikke så alt for lenge, så begynnte vi å snakke om giftemål og barn. Det er ikke unormalt å snakke om slike ting. Jeg vil iallfall ikke være sammen med noen jeg ikke kan tenke meg å gifte meg med i framtiden og få barn med. Det å få barn er utrolig viktig for de fleste jenter/kvinner, så jeg forstår deg veldig godt. Men nå roter jeg meg bort her... Det jeg vil fram til er at samboeren min har svart at han vil ha barn sammen med meg, selv om det ikke er nå.. Det vil jo ikke jeg heller. Vi er jo for unge enda. Jeg kunne ikke tenke meg å ikke få barn, så det er viktig for meg.. og de aller fleste jenter... Og det mrxx sier, at du synes barn er viktigere enn samboeren din, er bare bulshit å si. Kjæreste og barn er to forsjellige ting, og de aller fleste jenter brenner!! etter det å bli mamma. Det er jo helt naturlig. Jeg ble provosert av mrxx. Ikke hør på han! Jeg synes det var litt "hardt" av samboeren din å si at han må være 120% sikker på forholdet før han vil ha barn med deg. Man kan aldri vite om et forhold vil vare. Men jeg skjønner at han vil vente - litt - i og med at dere kun har vært sammen i 1. år. Når samboeren og jeg har snakket om barn, så har vi ikke snakket skikkelig seriøst om det, men vi begge ser fram til den tiden kommer, og vi begge vil ha barn sammen. Jeg har aldri skjønt de som er sammen med noen "så lenge"... Hvis du skjønner hva jeg mener. Jeg ser det ikke slik iallfall. Når jeg er sammen med noen, så er jeg bestandig "sikker" på at det vil vare. Jeg kunne aldri tenkt meg å være sammen med noen "så lenge". Med dette mener jeg at det kan høres ut som at samboeren din "ser det hele ann".... Jeg hadde blitt bekymret hvis jeg hadde vært deg... Klokken tikker... Han svarer bra for seg, men innholdet i det han sier kan være litt skremmende, det forstår jeg. Jeg er ikke sikker på at samboeren og jeg kommer til å være sammen for alltid, men det er nå det jeg tror og håper. Jeg kan ikke la være å få barn med han "i tilfelle" det kommer til å bli slutt en dag. Håper jeg gjør meg forstått, hehe.. Virker som at samboeren din preges av hans tidligere forhold... Jeg ønsker deg lykke til! Denne var vistnok delvis til meg. Hun spør om hun bør se seg om etter en ny type. Grunnen til dette er at han ikke vil gi henne et forpliktende ja, ennå. Han vil vente og se at forholdet har en framtid. Når hun på dette grunnlaget vurderer å gjøre det slutt så er det jo tydelig at å få barn er viktigere enn forholdet til han. Da er det ikke rart om han blir skremt. Han vil tro (med rette) at hun kun er sammen med han for å få barn, og evt en mann som kan dele på ansvaret for barnet. Hadde hun elsket han aå hadde kun kunnet akseptere at hun muligens ikke ville få barn med han. Du tuller fælt angående varighet på et forhold. "Man kan aldri vite om et forhold vil vare." "Når jeg er sammen med noen, så er jeg bestandig "sikker" på at det vil vare." "Jeg er ikke sikker på at samboeren og jeg kommer til å være sammen for alltid, men det er nå det jeg tror og håper" Hva er det egentlig du mener? Er du sikker eller er du ikke sikker på at forholdet vil vare evig? Samboeren til sukk-sukk sa jo mye av det samme som deg. Han sa ikke nei, han sa han ville være sikker på forholdet først. Da må en være sammen over lengre tid enn 1 år. En må også ta hensyn til at han har et barn fra før og vet at forhold kan ryke. Han vet at dette går utover barnet og vil derfor forsikre seg om at dette ikke skjer igjen. Men du driter tydeligvis i barnets ve og vel, det kommer etter ditt krav/ønske om å få barn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/149456-jeg-spurte-om-han-ville-ha-barn/page/2/#findComment-955801 Del på andre sider Flere delingsvalg…
heidi1983_965 Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Denne var vistnok delvis til meg. Hun spør om hun bør se seg om etter en ny type. Grunnen til dette er at han ikke vil gi henne et forpliktende ja, ennå. Han vil vente og se at forholdet har en framtid. Når hun på dette grunnlaget vurderer å gjøre det slutt så er det jo tydelig at å få barn er viktigere enn forholdet til han. Da er det ikke rart om han blir skremt. Han vil tro (med rette) at hun kun er sammen med han for å få barn, og evt en mann som kan dele på ansvaret for barnet. Hadde hun elsket han aå hadde kun kunnet akseptere at hun muligens ikke ville få barn med han. Du tuller fælt angående varighet på et forhold. "Man kan aldri vite om et forhold vil vare." "Når jeg er sammen med noen, så er jeg bestandig "sikker" på at det vil vare." "Jeg er ikke sikker på at samboeren og jeg kommer til å være sammen for alltid, men det er nå det jeg tror og håper" Hva er det egentlig du mener? Er du sikker eller er du ikke sikker på at forholdet vil vare evig? Samboeren til sukk-sukk sa jo mye av det samme som deg. Han sa ikke nei, han sa han ville være sikker på forholdet først. Da må en være sammen over lengre tid enn 1 år. En må også ta hensyn til at han har et barn fra før og vet at forhold kan ryke. Han vet at dette går utover barnet og vil derfor forsikre seg om at dette ikke skjer igjen. Men du driter tydeligvis i barnets ve og vel, det kommer etter ditt krav/ønske om å få barn. Jeg driter ikke i noen!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/149456-jeg-spurte-om-han-ville-ha-barn/page/2/#findComment-956039 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Jeg driter ikke i noen!!! Du bryr deg lite om en kjæreste, det viktigste er å få barn. Er ikke kjæresten villig til dette så ryker han ut. Og du trenger ikke være sikker på forholdet, det viktigste er å få barn. Om barnet evt vil vokse opp uten en far kommer i annen rekke. Du setter deg selv og dine ønsker over andre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/149456-jeg-spurte-om-han-ville-ha-barn/page/2/#findComment-956066 Del på andre sider Flere delingsvalg…
heidi1983_965 Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Du bryr deg lite om en kjæreste, det viktigste er å få barn. Er ikke kjæresten villig til dette så ryker han ut. Og du trenger ikke være sikker på forholdet, det viktigste er å få barn. Om barnet evt vil vokse opp uten en far kommer i annen rekke. Du setter deg selv og dine ønsker over andre. Du vet bedre om meg enn jeg selv gjør ja... Det skal du få lov til å tro.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/149456-jeg-spurte-om-han-ville-ha-barn/page/2/#findComment-956071 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Du vet bedre om meg enn jeg selv gjør ja... Det skal du få lov til å tro.. Jeg bare svarer på det du skriver. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/149456-jeg-spurte-om-han-ville-ha-barn/page/2/#findComment-956080 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.