Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har vært samboer med en jente i i syv år. Her for ca 14 dager siden fersket jeg henne med en "relativt" ung mann ( 6/7 år yngre en henne) og jeg må si at jeg gikk på en psykisk smell selv som jeg har søkt profesjonell hjelp for. Her for noen dager siden ønsket hun at vi skulle flytte vekk fra hvor vi bor ( Også grunnet at hun har fått jobb) og flytte sammen igjen fordi hun er såååå glad i meg. Til historien hører i korte trekk med at hun har mer eller mindre bodd helt gratis sammen med meg de siste tre år. Hun har tre barn og grunnet hun har hatt sosialhjelp har hun aldri kunne finne på noe "kjekt" sammen med barna det har undertegnede stått for. Det hører og med til historien at i forbindlese med påske så tok jeg mine to barn med på påskeferie, til hennes irritasjon, fordi jeg hadde ikke råd til alle seks. ( Dette er noe jeg aldri før har gjort) Merket at etter påaske så var hun noe kald mot meg og dette gikk relativt sterkt innpå meg, men tenkte som så at jeg skal nå ikke trenge meg på. For å skape helhetsbilde så må der sies at jeg sa hun måtte flytte for 8 mnd grunnet økonomiske årsaker, da jeg så det gikk nedoverbakke hele tiden med økonomien og jeg hadde ikke anledning til å ta hele ansvaret lenger. Da tok iallefall sosial/trygdekontor over for en periode. Etter denne perioden har vi allikevel vært "sammen" og f. eks på grunn av min dårlige samvittighet over at jeg ikke kunne ta dem med på påsketur kjøpte jeg nye sykler til hennes sønner (Noe de aldri har hatt). Må si at jeg er glad i jenten og har aldri gjort noe liknende mot henne ( beskyldes for å være flørten i blikket). Det hører og med at ca to - tre timer før jeg fersket henne så jeg henne, og la meg for enkelhets skyld kalle det elskeren hennes, ha en koselig stund i sofaen hennes hvor han satt i fanget hennes (langsmed sofaen) hvor hun strøk ham over håret. Da gikk jeg helt bananas i psyken og spurte om hun kunne være med ned til meg, noe hun gjorde. Spurte henne da, edru var vi begge hele denne aktuelle natten, om hun ville bli kvitt meg eller om hun ville ha meg. Hun svarte at hun ikke ville bli kvitt meg. Jeg spurte så om hun kunne gjort noe slikt (kos i sofaen) foran foreldrene eller barna noe hun måtte svare negativt på. Hun sa at hun ikke kom til å gjøre noe galt mot meg videre den kvelden. Og som jeg innledningsvis sa da fersket jeg dem ca to timer senere på en kanskje slu måte. Var helt i ulage og gikk rett og slett opp og utenfor soveromsvinduet og fikk med meg det meste, men markerte tydelig, slik det ikke var tvil, når jeg gikk.

Spørsmålet blir; jeg er meget usikker på, etter hennes svar om jeg i det hele tatt kan stole på henne eller om jeg er bare kjekk å ha når det gjelder praktiske og økonomiske problemer, eller om hun i det hele tatt mener det hun sier. Det hører og med til historien at både hun og elskeren er meget flotte personer og jeg hører vel med til middelklassen i tillegg til at jeg er fem år eldre enn henne.

HVA GJØR JEG HER: Begge( Iallefall jeg grunnet jeg har solgt leiligheten min) skal flytte innen en måned og flytter vi sammen må jeg selvfølgelig ta min halvdel (pluss jeg vet at jeg er dumsnill så det kommer til å bli mer). Men bryr hun seg i det hele tatt eller HVA....(hjelp)Håper dere skjønner og er det psykologen så må inn i bildet så gjerne det eller for for del et samarbeid bare HJELP

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/149492-utroskap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mor i sep

jeg vil etter å ha lest dette innlegget tro at hun bruker deg rent økonomisk.

hun sier at hun er glad i deg osv, men har du vurdert tanken på at det kanskje er pengene dine hun er glad i?

det er utrolig hva penger kan få folk til å si og gjøre.

jeg skal ikke si hva du skal og ikke skal gjøre, men er du smart så går du fra henne.

å være sammen med en som er utro gjør det bare verre.

kommer liksom ikke fram til det jeg egentlig vil si her, men jeg kan nevne ett eksempel som nesten går ut på det samme..

min onkel er sammen med en dame med 3 barn. selv har han to voksne barn.

han jobber fulle dager, mens hun jobber 60%.

vi har sett ett merkelig mønster det siste året, og har tatt dette opp med han men han er jo glad i henne og vil ikke høre på oss som er utenfor forholdet.

dette som skjer er altså at to uker etter at han har fått lønn blir han kastet ut og bare noen dager før han får lønn igjen blir han bedt om å komme tilbake.

dette har foregått ett år nå.

hun bruker han økonomisk for å kunne gjøre ting med barna og reise vekk og slikt.

hun ba han om å ryke og reise i forrige uke, men da hun leste posten hans og at han hadde fått xx.xxxkr i ferie penger da ringte hun til han og tryglet han om å komme tilbake.

sannelig gikk han tilbake, men feriepengene hans må hun se lenge etter hehe.

han er veldig dum snill, men han har sett bølgen han og, og vil opprette feilen han har gjort.

han har tapt masse tid og penger på denne penge slukeren og ungene hennes og vil ta til fornuften.

forhåpentligvis flytter han fra henne nå og bruker litt tid på seg selv og kan godte seg litt på egen bekostning=)

det synnes jeg du og burde gjøre ellers vil denne damen koste deg dyrt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/149492-utroskap/#findComment-952672
Del på andre sider

At du ikke skjønner hva dette er, det forundrer meg stort. Du blir utnyttet så det holder, du er rett og slett dumsnill.

Regner med at vennene deres sitter der og rister på hode av dumhetene dine.

Hadde hun enda satt pris på hva du gjør for henne og barna hennes. Hun hadde jo hatt en perfekt mann og kunne ha hatt ett riktig så godt forhold.

Hun skal lete lenge etter en annen mann som vil ta så mye vare på henne og barna som du gjør.

Etter min mening må du nå bare backe ut, dette kan du ikke finne deg i. Forholdet vil ødelegge deg, så kom deg ut raskt som faen.

Hun kommer selvsagt til å love bot og bedring og gråte noen krokodilletårer, men ikke la deg påvirke av det.

Jeg hadde aldri stolt på en slik kvinne,.....ALDRI....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/149492-utroskap/#findComment-952688
Del på andre sider

mil1365380270

Du blir utnyttet på det groveste. Kom deg vekk!

De er flotte mennesker, og du er middelmådig? Utseendemessig da? Bryr du deg så mye om utseendet? Synes ikke hun høres "flott" ut i det hele tatt, jeg. Høres ut som en egoistisk kjerring, som kommer til å ødelegge deg.

Du er 37, hun 32, og denne gutten 25/26. Skjønner ikke hvordan du kan føle deg truet av en på gutt 26 år.

Dere har begge barn, og du er tydeligvis en ressurssterk, omsorgsfull mann. Hvis hun hadde vært det minste voksen , ville hun vært veldig glad for å ha truffet deg, som ikke bare tar deg av henne, men også barna hennes.

Denne jenta får ikke en gang dårlig samvittighet, hun bare forlanger, og i tillegg er hun utro?! Hva skal du med henne? Alenepappaer som er så flinke som deg, virker som lim på damer, du har svært ettertraktede egenskaper!

Men så lenge du ikke skjønner hvor bra du er, fortsetter hun å utnytte deg...

Jeg har hørt om folk som har blitt utnyttet like mye som deg, men din historie er så ille, at det er vanskelig å tro at den er sann... Skjønner du hvor landet ligger?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/149492-utroskap/#findComment-952701
Del på andre sider

serendipity

De er flotte mennesker, og du er middelmådig? Utseendemessig da? Bryr du deg så mye om utseendet? Synes ikke hun høres "flott" ut i det hele tatt, jeg. Høres ut som en egoistisk kjerring, som kommer til å ødelegge deg.

Du er 37, hun 32, og denne gutten 25/26. Skjønner ikke hvordan du kan føle deg truet av en på gutt 26 år.

Dere har begge barn, og du er tydeligvis en ressurssterk, omsorgsfull mann. Hvis hun hadde vært det minste voksen , ville hun vært veldig glad for å ha truffet deg, som ikke bare tar deg av henne, men også barna hennes.

Denne jenta får ikke en gang dårlig samvittighet, hun bare forlanger, og i tillegg er hun utro?! Hva skal du med henne? Alenepappaer som er så flinke som deg, virker som lim på damer, du har svært ettertraktede egenskaper!

Jeg har hørt om folk som har blitt utnyttet like mye som deg, men din historie er så ille, at det er vanskelig å tro at den er sann... Skjønner du hvor landet ligger?

*skriver under*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/149492-utroskap/#findComment-952702
Del på andre sider

Godt skrevet...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/149492-utroskap/#findComment-952729
Del på andre sider

Annonse

jeg vil etter å ha lest dette innlegget tro at hun bruker deg rent økonomisk.

hun sier at hun er glad i deg osv, men har du vurdert tanken på at det kanskje er pengene dine hun er glad i?

det er utrolig hva penger kan få folk til å si og gjøre.

jeg skal ikke si hva du skal og ikke skal gjøre, men er du smart så går du fra henne.

å være sammen med en som er utro gjør det bare verre.

kommer liksom ikke fram til det jeg egentlig vil si her, men jeg kan nevne ett eksempel som nesten går ut på det samme..

min onkel er sammen med en dame med 3 barn. selv har han to voksne barn.

han jobber fulle dager, mens hun jobber 60%.

vi har sett ett merkelig mønster det siste året, og har tatt dette opp med han men han er jo glad i henne og vil ikke høre på oss som er utenfor forholdet.

dette som skjer er altså at to uker etter at han har fått lønn blir han kastet ut og bare noen dager før han får lønn igjen blir han bedt om å komme tilbake.

dette har foregått ett år nå.

hun bruker han økonomisk for å kunne gjøre ting med barna og reise vekk og slikt.

hun ba han om å ryke og reise i forrige uke, men da hun leste posten hans og at han hadde fått xx.xxxkr i ferie penger da ringte hun til han og tryglet han om å komme tilbake.

sannelig gikk han tilbake, men feriepengene hans må hun se lenge etter hehe.

han er veldig dum snill, men han har sett bølgen han og, og vil opprette feilen han har gjort.

han har tapt masse tid og penger på denne penge slukeren og ungene hennes og vil ta til fornuften.

forhåpentligvis flytter han fra henne nå og bruker litt tid på seg selv og kan godte seg litt på egen bekostning=)

det synnes jeg du og burde gjøre ellers vil denne damen koste deg dyrt.

Kjære deg,

Det er som de øvrige allerede har skrevet - kast henne ut og kom deg videre....Lykke til og ta vare på deg selv og dine barn!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/149492-utroskap/#findComment-952755
Del på andre sider

Bra skrevet mil, men han er vel såpass voksen og ansvarsfull at han i motsetning til henne, tenker på hennes unger også.

Det ser man jo tydelig, når han plager seg selv ved denne påsketuren, som han tok med sine og ikke hennes, men kjøpte sykler til dem etterpå.

Jeg kan til en viss grad forstå hennes reaksjon, når han reiser på tur med sine, men ikke henne og hennes barn - dvs. hvis det bare hadde vært denne ene tingen. Men her er det jo helheten, og den er riv ruskende gal.

Hun utnytter han på det groveste, og på toppen av det hele er hun utro. Er det en slag straff tro, for at han ikke hadde råd til å ta med alle på tur. Isåfall er hun jo helt blåst, og fortjener han ikke, men hva med de stakkars barna hennes. Jeg syntes synd på dem - og det gjør sikkert han også.

Det virker som om denne mannen er utrolig utslettet, og har svært dårlig selvtillit.

Han er jo glad i henne og ungene, men skal han klare å fortsette, må han sette krav, som han står ved, og ikke falle tilbake til det gamle.

En siste sjanse hvis han orker. Hvis ikke er det rett ut med henne. Han bør ha det skriftlig at den nye leiligheten er hans - og at hun må flytte om hun ikke forbedrer seg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/149492-utroskap/#findComment-954488
Del på andre sider

Gjest Vennlig hilsen aditi

Man kan jo mistenkte at det er mer pengene enn følelsene som er hennes motivasjon med forholdet......

Kom deg så langt som overhode muligbort fra denne taper-kjerrina!!!!!!!!!!-og så kjapt som mulig !

Det er opplagt for utenforstående at hun ikke eier respekt for deg- og som vi alle vet er jo det en forutsetning for å elske en person.

Tro meg :sjønner du er knyttet til barna hennes og er glad i dem , og for gudssyld ikke la de lide for dette så langt det er mulig., MEN kutt ellers alle bånd med denne dama- hun kommer ikke til å forandre seg!

La henne ødelegge noen andre istede- du er for god til det!! Du må passe på deg selv, og barna dine.

LYKKE TIL!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/149492-utroskap/#findComment-956210
Del på andre sider

Annonse

Kom deg laaaaaangt vekk fra henne hun utnytter deg bare.

Utfra det du sier har du gode kvaliteter som ikke vokser på trær, og i så tilfellet en sånn mann skulle jeg hatt.

Ikke for pengene, men for kvalitetene.

Hei igjen og takker for alle svar. Det eneste som opptar meg i deres svar er at jeg på en måte blir "forherliget" og jeg vet at jeg har mine negative sider jeg også. Som et par eksempler kan jeg nevne at jeg ofte blir kalt diplomat, med andre ord redd for konflikter(?). Jeg gjorde også en annen MEGET stygg ting når vi var ute på byen rett etter den nevnte episode, hvor jeg bl a ble spurt om jeg var ute etter fremmed fit..., etter en dans med en kvinne (hun hadde mange danser med ulike menn) og ut på natten (med relativt stort alkoholinntak) så slo jeg rett og slett. Har aldri gjort noe slikt men ble så provosert at det totalt svartnet for meg. Men det er ingen unnskyldning slike ting GJØR MAN IKKE, aldri. Dette er også en av hovedårsakene til at jeg søkte profesjonell hjelp i tillegg til at psyken er langt under kjellergulvet. Jeg er ingen perfekt mann, jeg har masse, masse feil kan nevne i fleng. Takker allikevel for alle innspill og ønsker gjerne flere

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/149492-utroskap/#findComment-956516
Del på andre sider

mil1365380270

Hei igjen og takker for alle svar. Det eneste som opptar meg i deres svar er at jeg på en måte blir "forherliget" og jeg vet at jeg har mine negative sider jeg også. Som et par eksempler kan jeg nevne at jeg ofte blir kalt diplomat, med andre ord redd for konflikter(?). Jeg gjorde også en annen MEGET stygg ting når vi var ute på byen rett etter den nevnte episode, hvor jeg bl a ble spurt om jeg var ute etter fremmed fit..., etter en dans med en kvinne (hun hadde mange danser med ulike menn) og ut på natten (med relativt stort alkoholinntak) så slo jeg rett og slett. Har aldri gjort noe slikt men ble så provosert at det totalt svartnet for meg. Men det er ingen unnskyldning slike ting GJØR MAN IKKE, aldri. Dette er også en av hovedårsakene til at jeg søkte profesjonell hjelp i tillegg til at psyken er langt under kjellergulvet. Jeg er ingen perfekt mann, jeg har masse, masse feil kan nevne i fleng. Takker allikevel for alle innspill og ønsker gjerne flere

Virker som du tror du ikke fortjener noe bedre enn henne?

Man trenger ikke være perfekt, for å ikke fortjene å bli utnyttet og bedratt.

Hvis jeg hadde slått, sånn som du gjorde, hadde jeg i alle fall kommet meg bort. Ikke at det er hennes skyld at du slo, men du takler tydeligvis ikke det presset hun utsetter deg for i tillegg til resten av problemene dine.

Tenk på barna dine, og kom deg på bena!

Det er du som har ansvaret for å blir frisk, og du vet du ikke har ressurser til det, når du i tillegg skal slite med det hun finner på?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/149492-utroskap/#findComment-956569
Del på andre sider

Gjest Gro Isachsen, Sexpert

Det er vanekslig å gi deg svar på hva du bør gjøre, siden jeg ikke har hørt hennes versjon av historien. Slik du fremstiller saken, har hun gått over dine grenser ved å være sammen med en annen.

Jeg skjønner du er skeptisk til samboerskap siden hun lover noe i ett øyeblikk og handler tvert imot egne lovnader like etter.

For å få en bedre avklaring dere imellom er det kanskje en løsning å få en time på nærmeste familierådgivingskontor. Eventuelt kan dere sammen oppsøke psykologen slik at dere kan få en tredjeperson til å gi råd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/149492-utroskap/#findComment-958507
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...