DarkStar Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 I fjor sommer fikk jeg(for første gang) en urinveisinfeksjon etter samleie (og sydentur med mye bading) med min nye kjæreste. Jeg fikk først en 3 dagers kur med Trimetoprim. Denne hjalp dårlig så jeg fikk derfor en 10 dagers kur med Selexid. Denne hjalp bedre. Men stadig vekk er jeg plaget med et slags press i blæra og en "brennede" følelse i skjeden. Jeg må ikke tisse noe oftere, men får som oftest vondest når jeg holder meg lenge, eller på morgenen når jeg står opp og har holdt meg hele natta. Jeg har tatt urinstix og da gir det et lite utslag på leukocyttene, men ikke mye. Har vært hos legen når det føles sånn, men da ikke fått noe medisiner. Ca 3 uker etter første samleie med den nye kjæresten tok jeg en klamydia prøve hos legen. Denne var negativ. Det jeg lurer på er om denne kanskje ble tatt for tidlig? At dette kanskje kan være symptomer på klamydia (som ikke hadde utviklet seg helt enda?)? Tror egentlig ikke det, men får liksom ikke ro på meg... Har hørt av andre med urinv. plager at blæra ikke blir helt den samme etterpå. Og at det stadig vekk kan være litt ubehag, og lett for nye infeksjoner. Ellers har jeg ingen andre symptomer. Utfloden og menstruasjonen er normal.Ingen kløe. Heller ingen svie ved vannlating. Men jeg syns ofte disse symptomene dukker opp når min almenntilstand ikke er helt på topp.Noe den ofte ikke er.Er mye plaget med angst og depresjon. Og har derfor litt "dårlig" imunforsvar. Blir lett syk. Medisiner: Trionetta, Cipralex 10 mg, og Maxalt og Naramig ved migrene. På forhånd takk for svar ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/149496-urinveisinfeksjon-eller-klamydia/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Du bør få sjekket om det er bakterier i urinen, og hvis denne undersøkelsen er negativ bør du få foretatt en gynekologisk undersøkelse og en sjekk av blæren; en cystoskopi hvor man titter inn med en slags kikkert (det er ikke spesielt ubehagelig). For å hindre infeksjon etter samleie bør du tømme blæren etterpå, så får du 'skyllet' urinrøret for bakterier. Tranebær-saft kan forebygge infeksjoner på en enkel måte. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/149496-urinveisinfeksjon-eller-klamydia/#findComment-953959 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.