Gå til innhold

Møtt ham midt i skilsmissen/til familierådgiveren

Anbefalte innlegg

Gjest Trenger råd!!!

Hei!

Har lyst å fortelle det som er på mitt hjerte, og håper noen kan hjelpe meg å tenke gjennom dette på en fornuftig måte.

For ca fire mnd'er siden møtte jeg en mann som jeg den gangen var nødt til å møte. Han er advokat og jeg trengte hjelpen hans. Vi fant tonen umiddelbart og våre formelle møter ble etterhvert lite formelle.

Etter at saken var avsluttet, ba han meg ut på middag. Det var kjempefint og vi ble enige om å møtes igjen.

På den andre date'n fortalte han meg at han var blitt forelsket i meg, og jeg må innrømme at det er gjensidig.

MEN så er det problemer i sikte. Han er en svært åpen og ærlig mann og behandler meg penere enn noen andre og er full av respekt for meg.

Mannen er altså midt i en skilsmisse. Skilsmissen er et resultat av konas utroskap og han har gjennomgått en utrolig smerte.

Nå er det halvannet år siden de skilte lag(separert), men skilsmissen er først et faktum til sommeren.

Vi er kjempeforelsket, men dette tynger oss veldig...Særlig tynger det ham, av den grunn at han har tre barn. Vi ble i går enige om å ta kjempesmå skritt. Han er ikke klar for et forhold nå, for han sier han må ta seg av barna først og fremst. MEN han ønsker å få et forhold til meg på sikt.

Jeg er utrolig gla i ham og det er absolutt gjensidig. Likevel er jeg på vakt i og med at han frendeles er i en prosess.

Det skremmer meg f.eks at han sier at jeg allerede overgår hans ekskone(som jo har sviktet han på det groveste)- når det gjelder pos egenskaper.

Han sier også at han tenker svært langsiktig med meg, samtidig som han trenger tid nå.

Han har rett og slett bedt meg om tid, og nå er avtalen at ja, jeg gir ham tid, også treffes vi noen ganger i mnd'en- Han sier også at vi ikke bør nærme oss hverandre fysisk, fordi det vil knytte oss til hverandre på feil grunnlag.

Mannen er utrolig reflektert, livredd for å bli sviktet igjen og livredd for å såre meg.

Bør jeg fortsette dette, kan det ha en sjans?

Hjertet mitt sier ja, men jeg ser jo problemene ligge der. De er servert meg på et sølvfat. Barn, ekskone..i det hele tatt.

Men dette er mannen i livet med stor M; og jeg ønsker satse. Det betyr at jeg setter meg selv sårbar - og det betyr at tålmodigheten min får en knekk. Dette kan bli meget tøfft.

Værsåsnill, jeg trenger råd på dette altså.

På forhånd takk!

Fortsetter under...

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Forelskelser har sitt eget liv og det liver opp en hel kropp og alt omkring.

Separasjon, utroskap og skilsmisse har også sitt liv, men med et annet fortegn. Skuffelser, svik, uro og tristhet.

Jeg tror prosessene må holdes atskilt.

Når du er der du er, vil jeg oppmuntre deg til å ligge lavt i terrenget overfor det nye. Du må selv finne ut av hva det innebærer for deg.

Det er ikke skadelig å vente på noe godt, men det vil skjerpe din tålmodighet og vil muligens bidra til en positiv selvutvkiling.

Gjest vondtogfortvilt

Hei

Du spør svært vanskelig. Svarene du vil få må jo kun baseres på det du har fortalt her i ditt innlegg.

Hvor mye vet du om den prosessen han er inne i, hvor langt han er kommet og hva utroskapssituasjonen har gjort med han følelsesmessig? Hvilke følelser sliter han med? Om du ønsker å forstå hva som han KAN slite med så kan du gå tilbake til innlegg fra Lilly, 21.12. "hva har utroskap gjort med deg" Det virker som hun er i noenlunde samme situasjon som deg. Håper du vet mye om og forstår hva din nye venn har gått igjennom. Og du sier ingenting om din egen livssituasjon.

Ut fra det du har skrevet virker det som om denne mannen ikke vil forhaste seg. Jeg mener det er et godt tegn. Ta den tid dere trenger for å finne ut om dere vil bruke resten av livet sammen. Og ja, jeg tror at denne personen er verdt å vente på og å satse på.

JA!!!!!!!!! en sånn mann skal du ikke la glippe mellom fingrene dine. Det er sabla tøft for han akkurat nå, og jeg synes han behandler deg helt toppers! Mange menn (antar jeg) finner seg et trøsteligg rett etter slike sjokk, og SLIK er han da vel ikke. Og hva har du det gentlig så travelt med?

Nei la han få litt tid du! - Etterhvert vil du bare få mer og mer av han!

Stå på!

:-)

Gjest Trenger råd!

JA!!!!!!!!! en sånn mann skal du ikke la glippe mellom fingrene dine. Det er sabla tøft for han akkurat nå, og jeg synes han behandler deg helt toppers! Mange menn (antar jeg) finner seg et trøsteligg rett etter slike sjokk, og SLIK er han da vel ikke. Og hva har du det gentlig så travelt med?

Nei la han få litt tid du! - Etterhvert vil du bare få mer og mer av han!

Stå på!

:-)

Takker for alle råd. Det var godt å lese hva dere der ute har å si.

Jeg har et tankearbeid å gjøre. Det gjelder å tørre dette, eller å ikke tørre det.

Har hørt at å våge er å miste fotfeste for en stund, å ikke våge er å miste seg selv...

Jeg får ta en sjans, men syns dette er ufattelig vondt i og med at det går på hans premisser. HAN styrer når han har tid til å se meg, når han har overskudd. JEG blir den som venter....

Er det rett???

Hva syns dere om hans utsagn om at jeg allerede overgår hans tidligere kone, i positiv forstand? Kan det ha blitt sagt i bnitterhet overfor sin kone, eller kan det være han virkelig mener at han ser så mye fint i meg???

Er rådvill de lux.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...