Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei alle der ute,

Skal sette tilbake 2 egg i morgen.

Dette er 3.gangen,og jeg er veldig

utmattet.Har prøvd 3 ganger på 9 mnd.Føler at det går på humøret mitt denne gangen.Prøver og ikke være pessemist,men har ingen god følelse.Jeg er en glad jente med ingen bekymringer,men dette begynner å ta på.Hvorfor fester ikke egget seg?Hadde de visst det, hadde vel ikke jeg skrevet dette innlegget!!!!!

Jeg har så utrolig lyst på et barn,for en egoistisk tanke!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/149533-dritt-lei/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikkemorennå

Ja, det er ikke lett å være positiv når man har hatt en del negative forsøk bak en. Selv lykkes jeg ikke før på 7.forsøket (er nå 13 uker), så jeg vet akkurat hvor mye det koster å gå på igjen med nytt mot hver gang. Før siste forsøk hadde jeg en pause på ca 1 år, for da kjente jeg at jeg var sliten etter x antall forsøk.

Vel, det beste rådet jeg kan gi deg er at en må delta for å vinne, og for en gevinst du får hvis dette går bra! Ønsker deg masse lykke til!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/149533-dritt-lei/#findComment-953055
Del på andre sider

Freia1365380509

Ja, det er ikke lett å være positiv når man har hatt en del negative forsøk bak en. Selv lykkes jeg ikke før på 7.forsøket (er nå 13 uker), så jeg vet akkurat hvor mye det koster å gå på igjen med nytt mot hver gang. Før siste forsøk hadde jeg en pause på ca 1 år, for da kjente jeg at jeg var sliten etter x antall forsøk.

Vel, det beste rådet jeg kan gi deg er at en må delta for å vinne, og for en gevinst du får hvis dette går bra! Ønsker deg masse lykke til!!!

Til ikkemorennå!

Kan jeg spørre hva du betalte for di private forsøkene?

Lurer på om jeg skal sette i gang,da jeg har brukt opp min "kvote"

P.S Ting føles utrolig mye lettere når man har fått ting litt på avstand...Lykke til alle;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/149533-dritt-lei/#findComment-953290
Del på andre sider

Annonse

Gjest ikkemorennå

Til ikkemorennå!

Kan jeg spørre hva du betalte for di private forsøkene?

Lurer på om jeg skal sette i gang,da jeg har brukt opp min "kvote"

P.S Ting føles utrolig mye lettere når man har fått ting litt på avstand...Lykke til alle;)

Jeg fikk 5 forsøk på det offentlige!!! Fikk først 4 forsøk før 2002. Etter at egenbetalingen kom, var det mange som trakk seg, så dermed klarte jeg å få enda et forsøk (de manglet vel "kunder" en periode....) Deretter tok jeg et forsøk på Røde Kors som jeg betalte ca kr.24.000 for. Så kjøpte jeg en 3 pack i Danmark på Maigaard. Denne koster ca 50.000 norske kroner + medisiner og reise. Jeg lykkes på første forsøk i Danmark, så da faller de to andre forsøkene bort.

Og for ikke snakke om alt jeg har forsøkt fra akupunktur,fotsone, naturmedisiner og refleksologi!!! Her skulle ingenting være uprøvd. Så sum sumarum koster nok dette barnet ca 150.000!! Men det er verd det. ( Det koster jo mye å ha barn fremover også, men alt er til syvende og sist snakk om prioteringer..)

Ønsker deg lykke til fremover, og gå gjerne inn på siden til www.maigaard.dk Jeg vil anbefale Maigaard på det varmeste til de som skal i gang med forsøk utover det offentlige. Makan til hyggelige og flinke folk skal en lete lenge etter!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/149533-dritt-lei/#findComment-953523
Del på andre sider

Gjest pipsen

Jeg fikk 5 forsøk på det offentlige!!! Fikk først 4 forsøk før 2002. Etter at egenbetalingen kom, var det mange som trakk seg, så dermed klarte jeg å få enda et forsøk (de manglet vel "kunder" en periode....) Deretter tok jeg et forsøk på Røde Kors som jeg betalte ca kr.24.000 for. Så kjøpte jeg en 3 pack i Danmark på Maigaard. Denne koster ca 50.000 norske kroner + medisiner og reise. Jeg lykkes på første forsøk i Danmark, så da faller de to andre forsøkene bort.

Og for ikke snakke om alt jeg har forsøkt fra akupunktur,fotsone, naturmedisiner og refleksologi!!! Her skulle ingenting være uprøvd. Så sum sumarum koster nok dette barnet ca 150.000!! Men det er verd det. ( Det koster jo mye å ha barn fremover også, men alt er til syvende og sist snakk om prioteringer..)

Ønsker deg lykke til fremover, og gå gjerne inn på siden til www.maigaard.dk Jeg vil anbefale Maigaard på det varmeste til de som skal i gang med forsøk utover det offentlige. Makan til hyggelige og flinke folk skal en lete lenge etter!!

Kjære Freia, jeg er så glad for deg:)

Har det samme problemet, men har ikke prøvd ivf ennå da jeg har endelig blitt gravid på naturlig måte, men aborterte i 6.uke. Vet ikke om det er lurt å ta ivf i min situasjon.

Det dumme egget vil ikke feste seg!!!

Mitt spørsmål til deg:

hvilken lege/klinikk hadde du vært i kontakt med i Norge for å ta "hormonkur" før du reiste til Danmark?

På forhånd takk for svaret

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/149533-dritt-lei/#findComment-953537
Del på andre sider

Kjære Freia, jeg er så glad for deg:)

Har det samme problemet, men har ikke prøvd ivf ennå da jeg har endelig blitt gravid på naturlig måte, men aborterte i 6.uke. Vet ikke om det er lurt å ta ivf i min situasjon.

Det dumme egget vil ikke feste seg!!!

Mitt spørsmål til deg:

hvilken lege/klinikk hadde du vært i kontakt med i Norge for å ta "hormonkur" før du reiste til Danmark?

På forhånd takk for svaret

Hei Pipsen:)

Sniker meg inn og svarer deg jeg, selv om jeg ikke er Freia!!

Vi har også hatt forsøk hos Maigaard, og de er virkelig helt unike der nede! Ble gravid på 2 av 3 forsøk. Mistet dessverre den første gangen, men på 3. forsøk satt den som et skudd! Lillegutt er nå 14 mnd. :OD På siste forsøket hadde vi Assisted Hatching..vet ikke om det hadde noen betydning, men det skadet ihvertfall ikke! Du kan lese om Assisted Hatching på siden til Maigaard.www.maigaard.dk Jeg er hverken "gammel" eller har egg med "seigt" skall, men de mente at det var lurt å prøve uansett.

på siden dems kan du også finne hvilke gynekologer de samarbeider med her i Norge.

Da vi skulle igang, ringte jeg bare til klinikken på første mensdag. Få dager senere kom behandlingsplan og resepter i posten. Etter 8. sprøytedag er første konsultasjon og UL hos gynekolog.Som regel måtte jeg ha 2 dager til på sprøyter..og så er det bare å hoppe på danskebåten og cruise nedover til Århus, Tar 2,5 time med bil fra Hirtshals.

I august satser vi på fryseforsøk..og jeg gleder meg til å treffe igjen alle de hyggelige menneskene på klinikken :o)

Ønsker deg lykke til videre!!!

Klem fra Trollmor.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/149533-dritt-lei/#findComment-953563
Del på andre sider

Gjest pipsen

Hei Pipsen:)

Sniker meg inn og svarer deg jeg, selv om jeg ikke er Freia!!

Vi har også hatt forsøk hos Maigaard, og de er virkelig helt unike der nede! Ble gravid på 2 av 3 forsøk. Mistet dessverre den første gangen, men på 3. forsøk satt den som et skudd! Lillegutt er nå 14 mnd. :OD På siste forsøket hadde vi Assisted Hatching..vet ikke om det hadde noen betydning, men det skadet ihvertfall ikke! Du kan lese om Assisted Hatching på siden til Maigaard.www.maigaard.dk Jeg er hverken "gammel" eller har egg med "seigt" skall, men de mente at det var lurt å prøve uansett.

på siden dems kan du også finne hvilke gynekologer de samarbeider med her i Norge.

Da vi skulle igang, ringte jeg bare til klinikken på første mensdag. Få dager senere kom behandlingsplan og resepter i posten. Etter 8. sprøytedag er første konsultasjon og UL hos gynekolog.Som regel måtte jeg ha 2 dager til på sprøyter..og så er det bare å hoppe på danskebåten og cruise nedover til Århus, Tar 2,5 time med bil fra Hirtshals.

I august satser vi på fryseforsøk..og jeg gleder meg til å treffe igjen alle de hyggelige menneskene på klinikken :o)

Ønsker deg lykke til videre!!!

Klem fra Trollmor.

Tusen takk for svaret, trollmor. Jeg tror at vi klarer dette til slutt.

Lykke til med barnet!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/149533-dritt-lei/#findComment-953577
Del på andre sider

Hei!

Ikke gi opp, selv om jeg kjenner den følelsen du har veldig, veldig godt. Har selv forsøkt i 6 år og er nå gravid. Dette skjedde på 7 forsøk. Vi har vært på Røde Kors i Oslo. Anbefaler på det sterkeste dette stedet. Fantastiske mennesker som jobber der! Man føler seg ivaretatt på alle måter.

Vil bare si Lykke, Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/149533-dritt-lei/#findComment-953647
Del på andre sider

Hei!

Det vi går gjennom er store påkjenninger både fysisk og ikke minst psykisk. Tre forsøk på ni måneder er en belastning, men samtidig er det godt å fortsette uten lange opphold når man "er i stimen".

Tenk alle gode tankene du har om de du har fått satt inn nå, så håper jeg det lykkes denne gangen.

Hvis det ikke lykkes nå, så prøv å ta en pause før dere evt. går i gang med nye forsøk, og bruk litt tid på å være kjærester og ta vare på hverandre. Det er så lett å flytte fokuset fra kjæresten sin og heller bruke all energi på alle problemene. Jeg har selv et samboerforhold bak meg som ikke overlevde forsøkene.

Jeg er eldre enn deg og har litt panikk i forhold til det, men da vi satte i gang med forsøk i fjor (etter skifte av samboer), fikk jeg fortsatt bra egg, så om det har gått ganske bra nå, gjør det sikkert det neste år også.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/149533-dritt-lei/#findComment-953685
Del på andre sider

Hei!

Ikke gi opp, selv om jeg kjenner den følelsen du har veldig, veldig godt. Har selv forsøkt i 6 år og er nå gravid. Dette skjedde på 7 forsøk. Vi har vært på Røde Kors i Oslo. Anbefaler på det sterkeste dette stedet. Fantastiske mennesker som jobber der! Man føler seg ivaretatt på alle måter.

Vil bare si Lykke, Lykke til!

Har noen av dere erfaring med ivf ved de offentlige sykehusene. Gir de private bedre oppfølging, mer oppmerksomhet osl.enn de offentlige?

Er det en lang venteliste ved Røde kors?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/149533-dritt-lei/#findComment-953806
Del på andre sider

Annonse

Har noen av dere erfaring med ivf ved de offentlige sykehusene. Gir de private bedre oppfølging, mer oppmerksomhet osl.enn de offentlige?

Er det en lang venteliste ved Røde kors?

Vi har 3 forsøk på offentlig, før vi gikk privat. Forskjellen har vel vært at vi ikke føler oss som en i rekken på RK. Synes de har vært flinkere til å ta vare på hele oss. Men, det er klart hadde vi lykkes i det offenlige hadde vel følelsen vår vært anderledes. Men, for oss synes jeg det var stor forskjell på hvordan vi er blitt fulgt opp.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/149533-dritt-lei/#findComment-954777
Del på andre sider

Gjest fortvilt lofotværing

Heisan.. Vet hvordan du har det, og det er ikke lett og takle. har selv vært gravid 6 ganger 5 ved egen hjelp men mistet tidlig i svangerskapet, to IVF behandlinger der egget festet seg første gang men jeg mistet etter ca 8 uker. Det er mange år siden første sabort og jeg sitter enda uten barn.Trøsten er jo at det er så mange barn ute i verden som trenger foreldre og det er sikkert like fint som å fø selv (sikkert ikke alle som er enig men men).

Jeg og mannen min har bestemt oss for å adoptere ,men vi er ikke i gang enda, men snart.Har jo et forsøk igjen og det skal jeg ta men jeg har bestemt meg for å runde 30 år først. Jeg vil råde deg til å se på mulighetene du har, det er altis en løsning, og når du har bestemt deg for hva du vill gjøre, blir du roligere til sins...lykke til videre selv om det er vanskelig...; )

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/149533-dritt-lei/#findComment-955824
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...