Gå til innhold

Hjelp meg...

Anbefalte innlegg

rundlurtbigtime
Skrevet

Dette kan bli langt... Vet ikke hvor jeg skal begynne.

Jeg er i et tre år gammelt forhold, med mange skrammer...

Alt var veldig bra de første 4-5 mnd, men så begynnte ting å skje. Han sier han kommer fra en fortid med mange utroskap fra partnerne sine... at de lurte han og svindlet han osv.. og pga dette er han ikke betalingsdyktig bl.a.

Dette har resultert i at alt av utgifter står i mitt navn... Vi fikk etter vært store økonomiske problemer og klarte ikke betale regninger... først og fremst fordi han ikke jobbet... dette resulterte i at jeg også står med flere bet. anm også... Vi er på god vei med det nå, og mine anm. blir mindre og mindre, (de blir slettet etter et år)... heldigvis, da jeg kun er 23 år.

Nå i det siste, eller egentlig hele tiden vi har bodd i lag kommer det krav mot han, ifra "fortida" hans, som han sier, og han sier hver gang at det ikke er hans skyld og at advokaten hans er satt på saken for å renvaske navnet hans... han har visst ansatt en advokat i fri rettshjelp pga dette... Dette var vel på nyåret februar tror jeg... Vi venter også en større pengesum fra en tidligere arbeidsgiver, noe som hadde hjulpet veldig, men dette lar også vente på seg med nye unnskyldninger hver uke på hvorfor de ikke kommer... Hovedsakelig er pga denne fortida, at advokaten må ta kontakt med samtlige og renvaske han sånn at han får pengene, slik at ikke kreditorene tar de... Henger dere med ennå???

Men hvorfor kommer det da stadig krav i posten da, hvis advokaten er på saken, burde ikke dette vært stoppet da??

Regninger er i ferd med å hope seg opp igjen fordi jeg har trodd at disse pengene kommer, og utsatt en del større beløp til dette... Regninger i mitt navn... Advokaten har visst blitt engasjert i en sak ang mitt navn også, men tenk om det ikke finnes noen advokat da... Er redd for å undersøke det for ikke å få det svaret jeg ønsker..

Uannsett, jeg har tatt han i flere løgner tidligere, hvor han har "klart" å lure seg unna... Man kan tilgi, vet du... men man glemmer aldri! Og nå sitter jeg med tusen tanker om hva jeg bør gjøre... Prøver og ikke tenke negativt, men det er umulig, da det stadig dukker opp ting som taler mot hans fordel... Det som har skjedd nå er at jeg skremmende nok har falt for en annen... Pga dette naturlignok, pluss at vi ifra starten har hatt verdens dårligste sexliv... Igjennomsnitt har det kanskje blitt noe en gang i mnd... jippi!! Det er vertfall ikke normalt det vet jeg...

Den jeg har falt for er en dame på arbeidsplassen, som er bifil... Dette har aldri skjedd med før, men jeg må jo bare innrømme det for meg selv, at jeg også er bifil... Hjelp:)

Nok om det...

Det må sies at han jeg bor med nå, er i jobb i dag, og jobber bra... Vi har ingen barn sammen.. Han har en sønn fra før min tid, som han ikke har særlig kontakt med.

Konklusjonen er: Jeg ønsker meg ut av forholdet, men det er så lettere å bli, dessuten er jeg avhengig av pengene han, og jeg håper jo at den store lønna han har snakket om kommer... Men dessverre har jeg mistet de fleste følelser for han, er lei av å kjempe meg igjennom hverdagen når jeg egentlig kan leve et herlig liv etter hvert uten han...

Noen som har noen gode råd til meg heller????????

Har ingen andre å snakke med...

Gjest tjohooo
Skrevet

Han her hørtes ut som bad news...

tror nok du har blitt rundlurt, ja.

Hvis du er forelsket i en annen, vel, hva venter du på? Han du er sammen med nå kommer uansett til å finne noen andre å leve på.

Gjest girlie22
Skrevet

Han her hørtes ut som bad news...

tror nok du har blitt rundlurt, ja.

Hvis du er forelsket i en annen, vel, hva venter du på? Han du er sammen med nå kommer uansett til å finne noen andre å leve på.

enig. det der ser ikke ut som om det kan bli no bedre senere heller... tror du innerst inne vet hva som er lurest å gjøre her..

Skrevet

Blir litt oppgitt over enkelte innlegg her inne, fordi jeg skjønner ikke hva enkelte tenker på. Kom deg ut av forholdet, det er ingen tvil om at du blir lurt. Hvor sikker er du på at det ventes en større pengesum, har du sjekket med de som skal utbetale dette om det stemmer??

Valget ditt bør være enkelt, ikke har du mere følelser for han og han sørger for at du kommer enda mer ned i gjørma. Hva venter du på egentlig??

petter smart
Skrevet

Jeg kjenner en som er som din samboer.

Det finnes ingen advokat som jobber med saken.

Han har ingen lønn til gode fra en arbeidsgiver.

Det var han selv som ødela sin økonomi. Og nå ødelegger han din.

Kom deg vekk jo før jo heller. Du er jo ikke glad i drittsekken engang. Du trenger ikke pengene hans. I praksis er det vel heller han som lever av pengene dine, og han trenger deg for å kjøpe ting eller låne penger.

skorpionfisken
Skrevet

Du burde komme deg vekk fra ham snarest mulig (i går!).

Skaff deg din egen advokat (det er faktisk ikke så vanskelig). Få advokaten til å gjøre det han kan for å få fordringene mot deg dit de hører hjemme, hos drittsekken.

Han har svindlet deg. Du kan anmdelde ham for svindel og kreve erstatning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...