Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er 29 år. Har oppdaget at jeg er gravid og er nå ca 11 uker gangen. De siste ukene har jeg vært (som ventet) kvalm og trett, men i tillegg har jeg helt mistet lysten å gå på jobb. Jeg holder på med en doktorgrad og er sambo i et godt forhold. Jeg kan ikke lengre finne noen oppgaver som jeg gleder meg til. Min dag går bare til å ønske at jeg kunne slutte jobben. Jeg gråter ofte, og føler meg udugelig. Jeg har mest bare lyst til å gjøre helt enkle praktiske ting. Jeg synes det er tungt og tenker på at jeg kommer ikke til å klare fullføre hvis det skal være slik som nå. Er dette en vanlig følelse som har å gjøre med hormoner i sammenheng m graviditeten? Hvilken grep burde jeg ta for å komme gjennom. Jeg er redd for å bli dypere deprimert.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/149614-mistet-arbeidslyst-og-p%C3%A5gangsmot/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pipsen

Hva er det viktigste for deg:jobben din eller barnet?

Du klarer alltid å fullføre studiet, men hvis det skjer noe med babyen, er det ikke sikkert at du klarer å bli gravid igjen "når det passer" deg. Det passer egentlig aldri å få barn hvis du er opptatt av studie/karriere. Var glad og positiv og blås i alt unntatt din helse!

Lykke til

Mette Moen, Gynekolog

Det skulle jo være en fin tid du er inne i, så jeg forstår din bekymring.

Det skjer en stor forandring med hensyn til hormoner i svangerskapet, det blir en fortsatt øking av de hormoner som også dominerer i perioden før menstruasjonen hvor en del kvinner får PMS. Det pleier å gi seg når man kommer til 2.trimester, fra 13-14 uker. Hvis det fortsetter på samme måte bør du evt få sjekket blodprosent og stoffskifte. En sjelden gang kan en 'ekte' depresjon oppstå i graviditeten. Snakk åpent med din lege om det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...