Gå til innhold

Samboerskap - Økonomi

Anbefalte innlegg

Gjest Blakke meg

Jeg skal flytte inn sammen med kjæresten min til høsten.. Problemet er at jeg ikke har særlig med penger, for jeg går på skole.. Og han er lærling.. Det blir for det meste han som betaler alt som vi skal ha i leiligheten.. For eg har ikke litt penger engang! Føler meg ganske dum.. Sommerjobb får jeg ikke tak i, det er for sent nå. Der jeg har spurt har jeg fått avslag. Noen råd?? Håper for guds skyld at eg får stipend til høsten, for jeg kan ikke leve på han resten av livet!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/149703-samboerskap-%C3%B8konomi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det bare å sette igang!

Meld deg på aetat, og søk jobber (det må du jo uansett)

Hvorfor skulle du ikke få studie lån og stipend som alle andre?

Hei hei.

Det kan hende jeg ikke får borteboer stipend fordi jeg ikke bor 4 mil fra skolen jeg går på. Men er lov å håpe på å få det.. Går det an å søke etter sommejobb på Aetat? Jeg prøver, men finner bare fast jobb..

Gjest Menst jeg venter på sommeren

Hei hei.

Det kan hende jeg ikke får borteboer stipend fordi jeg ikke bor 4 mil fra skolen jeg går på. Men er lov å håpe på å få det.. Går det an å søke etter sommejobb på Aetat? Jeg prøver, men finner bare fast jobb..

Hei! Ok, da er det videregående du skal gå:) De er dumme de reglene der, kjipt at det er sånn, men du kan ikke se bort i fra at du kan få lån...

Aetat har sommerjobber, vet sidene der er vanskelige å finne frem på nå etter at de la om, men søk bare på stedet du bor, kansje du blir nødt til å flytte på deg:) for sommeren, vet der ennå er plass i Geiranger...

Vet jo ikke hvor gammel du er, så derfor anbefaler jeg Geiranger som sommerjobb plass...

Er det vanskelig å få tak i sommerjobb der du bor så må du nok desverre ut av distriktet for å finne...

Jeg jobbet som stuepike på høyfjellshotell, jordbærplukker, avløyser, stallpasser, ryddepike, messepike, fisker osv osv, bare drittjobber, men det er jo det sommeren er til for;)

Lykke til da:)

Ring rundt til institusjoner i kommunen din, gamlehjem, boliger for utviklingshemmede etc og hør om det kan være mulighet for en sommerjobb.

Vær positiv og interessert når du ringer, og si at du ønsker å prøve noe nytt. Sfo til skolene har vel også en del ekstrahjelp.

• 3 uker senere...

Annonse

Vivika1365380167

Tror jeg vet hvordan du har det. Jeg har samboer, og har ikke jobb eller noe. Får barnetrygd og farsbidrag for barna mine. Har ikke hatt krav på a-trygd eller noe. Når minstebarnet mitt ble 3 år, så mistet jeg 12000 kroner. Jeg søkte litt hjelp fra sosialkontoret da, for jeg har ikke lyst på å leve på samboeren min. Men, nå fra onsdag, har jeg fått sommerjobb som hjemmehjelp. Og fra 1. september har jeg fått lærlingeplass i 2 år. Blir godt å tjene sine egne penger. Håper virkelig det ordner seg for deg også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...