septus Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Hei ! Håper det er noen som har erfaring med dette. Jeg har, som sikkert noen har fått med seg, hatt en HcG på 39 deretter 35. Det vil si at noe har nok vært på gang men ikke utviklet seg. Siste blodprøve tok jeg på tirsdag (8/6). Så lenge HcG er synkenede vil jeg tro at mensen ville komme ganske raskt. Noen som har erfaring med å ha ventet lenge på at mensen dukker opp. Har den siste uken følt meg uvel med hetetokter, svimmelhet og vondt "oppi der". Burde jeg ta kontakt med KK eller vil mensen før eller siden dukke opp ?? Men hvor lang tid må jeg vente ( dette er sikkert helt individuelt??). Takker for svar fra de som kjenner til noe sånt. Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/149712-n%C3%A5r-kommer-mensen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
lozine Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 På mitt forrige forsøk skjedde akkurat det samme med meg. De målte hcg når de tok blodprøven, men så lite at det var gått til grunne. Mensen min kom akkurat på dagen når den skulle komme. Men neste menstruasjon var heller uvanlig, da gikk jeg bare 22 dager og fikk ny blødning. Men det er som du sier... veldig individuelt. Med hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/149712-n%C3%A5r-kommer-mensen/#findComment-954439 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerblomst Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Hei! Det er leit å lese at du har fått dårlige nyheter. Alltid trist. Hadde jeg vært deg ville jeg tatt kontakt med sykehuset om jeg ikke hadde fått mensen innen mandag. Krev en blodprøve for å se HCG nivået nå. Har selv litt spesielle erfaringer med hcg målinger. Når jeg gikk gravid med min eldste ble jeg spontant gravid rett etter en blightet ovum (fosteret utviklet seg ikke) etter et ivf forsøk. Da jeg har en historie med svangerskap utenfor livmoren bak meg løper jeg med høye kneløft til legen når jeg tester to blå. Tok en blodprøve som ejg ringte inn for svaret senere på dagen. Damen i andre enden av tlf kunne da fortelle meg at den var helt fin hcg var gått ned til 2........ vel jeg ville jo være gravid og følte meg også gravid. Samme kveld tok jeg nok en test. Denne var også pos. Ventet enda en dag....fortsatt pos. Ringte da til sykehuset og fortalte legen som tok tlf at prøveresultatet nok var feil. Hun var indignert og sa at prøvene ikke var feil. Jeg påstod hardnakket det motsatte. Fikk etter mye om og men tatt en ny prøve. Noen timer senere ringte legen meg. Jeg var nok gravid ja. Hører med til historien at det ble en oppfølging fra sykehuset sin side på bakgrunn av det som hadde skjedd. Tenk om noen hadde fått neg hiv test og vist seg å være pos...... Lykke til. Stå på!! Alt ordner seg til slutt! Sommerblomst 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/149712-n%C3%A5r-kommer-mensen/#findComment-954652 Del på andre sider Flere delingsvalg…
septus Skrevet 12. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2004 Hei! Det er leit å lese at du har fått dårlige nyheter. Alltid trist. Hadde jeg vært deg ville jeg tatt kontakt med sykehuset om jeg ikke hadde fått mensen innen mandag. Krev en blodprøve for å se HCG nivået nå. Har selv litt spesielle erfaringer med hcg målinger. Når jeg gikk gravid med min eldste ble jeg spontant gravid rett etter en blightet ovum (fosteret utviklet seg ikke) etter et ivf forsøk. Da jeg har en historie med svangerskap utenfor livmoren bak meg løper jeg med høye kneløft til legen når jeg tester to blå. Tok en blodprøve som ejg ringte inn for svaret senere på dagen. Damen i andre enden av tlf kunne da fortelle meg at den var helt fin hcg var gått ned til 2........ vel jeg ville jo være gravid og følte meg også gravid. Samme kveld tok jeg nok en test. Denne var også pos. Ventet enda en dag....fortsatt pos. Ringte da til sykehuset og fortalte legen som tok tlf at prøveresultatet nok var feil. Hun var indignert og sa at prøvene ikke var feil. Jeg påstod hardnakket det motsatte. Fikk etter mye om og men tatt en ny prøve. Noen timer senere ringte legen meg. Jeg var nok gravid ja. Hører med til historien at det ble en oppfølging fra sykehuset sin side på bakgrunn av det som hadde skjedd. Tenk om noen hadde fått neg hiv test og vist seg å være pos...... Lykke til. Stå på!! Alt ordner seg til slutt! Sommerblomst Tusen takk for svaret ditt ! Jeg må ærlig innrømme at jeg ble en smule skjelven. At det går ann..... selvsagt er det lov å gjøre feil men i den situasjonen vi er oppi er dette nesten ikke lov. Om jeg forsto deg rett ble du alså gravid med ivf, men fikk alså negativt svar fra sykehuset. Jeg tror jeg skal ta en test på mandag og hvis den er positiv tar jeg kontakt med sykehuset. Jeg satt alså eggløsningssprøyten den 14.mai det er nå snart en mnd. siden og mensen har ikke dukket opp. Burde ikke den ha kommet ca. 14 dager ++ etter den var satt. Håper jeg ikke er gravid utenfor livmoren. Kan jeg merke det på noen måte?? Uff, nå fikk jeg noe å tenke på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/149712-n%C3%A5r-kommer-mensen/#findComment-954683 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerblomst Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Tusen takk for svaret ditt ! Jeg må ærlig innrømme at jeg ble en smule skjelven. At det går ann..... selvsagt er det lov å gjøre feil men i den situasjonen vi er oppi er dette nesten ikke lov. Om jeg forsto deg rett ble du alså gravid med ivf, men fikk alså negativt svar fra sykehuset. Jeg tror jeg skal ta en test på mandag og hvis den er positiv tar jeg kontakt med sykehuset. Jeg satt alså eggløsningssprøyten den 14.mai det er nå snart en mnd. siden og mensen har ikke dukket opp. Burde ikke den ha kommet ca. 14 dager ++ etter den var satt. Håper jeg ikke er gravid utenfor livmoren. Kan jeg merke det på noen måte?? Uff, nå fikk jeg noe å tenke på. Hei! Jeg ble gravid etter IVF. Hadde så en abort. Deretter rett etter dette ble jeg spontant gravid. Hadde ikke noe mens mellom dette. Det var derfor sykesøster synes det var så bra at hcg var blitt bare 2. Det betydde jo at aborten var velykket.... om du skjønner... Lykke til uansett hva som skjer. Hadde du fortsatt testet positivt nå så ville jeg bedt om oppfølging. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/149712-n%C3%A5r-kommer-mensen/#findComment-956220 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.