Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ja ja,da gjør du som du lyster.

Høres jo nesten ut som om du har bestemt deg.

Nei, jeg har jo ikke det. Eller jo, jeg har det. Sjangsen for at jeg kommer til å gjøre noe er minimal. Men jeg kommer til å møte henne igjen da vi pleier å gå ut på samme sted. Og jeg kommer til å plage meg selv med dette.

Men det meste av dette sier (skriver) jeg jo egentlig for at jeg synes synd på meg selv og ikke for å få noen løsning. Men det er jo veldig hyggelig å få respons på dette sjelelige dilemmaet :)

Fortsetter under...

Ja, og kanskje det kunne vært en idè å heller tenke på noe annet? Du har det godt i et parforhold, hvorfor spe på sukker med å være småbetatt av andre når du kan gjøre noe med virkelig mening i som kan gagne mange andre mennesker på jorda? Det er jo egentlig en liten egotrip det der å bli fascinert av mange andre :) Verden trenger deg ;P

Selfølgelig er det en god ide å tenke på noe annet. Og selfølgelig er det en god ide å ikke bli betatt eller forelsket i noen andre enn partneren. Men det er ikke alltid vi har like full kontroll over slike ting :)

Jeg vet ikke helt hva du mener med å gjøre noe for verden. Men jeg tror jeg skjønner hovedpoenget ditt.

Nei, jeg har jo ikke det. Eller jo, jeg har det. Sjangsen for at jeg kommer til å gjøre noe er minimal. Men jeg kommer til å møte henne igjen da vi pleier å gå ut på samme sted. Og jeg kommer til å plage meg selv med dette.

Men det meste av dette sier (skriver) jeg jo egentlig for at jeg synes synd på meg selv og ikke for å få noen løsning. Men det er jo veldig hyggelig å få respons på dette sjelelige dilemmaet :)

Du skriver at sjangsen er minimal.

Hadde du bestemt deg,så hadde du sagt at du helt sikkert ikke kom til å gjøre noe.

For meg høres det ut som sjangsen for at du kommer til å være utro er ganske stor.

Gjest tjohooo

Selfølgelig er det en god ide å tenke på noe annet. Og selfølgelig er det en god ide å ikke bli betatt eller forelsket i noen andre enn partneren. Men det er ikke alltid vi har like full kontroll over slike ting :)

Jeg vet ikke helt hva du mener med å gjøre noe for verden. Men jeg tror jeg skjønner hovedpoenget ditt.

Altså, vi fokuserer ALT for mye på oss selv og sommerfugler. Når vi har fått et godt forhold, så er fokus fremdeles på OSS, så vi dermed lett kan bli betatt av andre.

Hvis vi retter blikket UT, ikke til andre vi kan bli betatt av, men mot helt andre ting... tenk så mange som lider i verden, og hvor mange her oppe som burde kunnet hjelpe, men vi er for opptatt av oss selv. Det kan jo være forståelig når man ikke har det bra, men har man et bra parforhold har man det ganske så bra ja, og da synes jeg det er selvopptatt å begynne å vri seg og kjede seg.

Frelsesarmeen og suppekjøkken, besøkshjem, innsamling av klær, engasjement i noe - det er mye man kan gjøre med livet sitt, og det blir bedre å våkne opp som 80-åring og føle at man har gjort noe med mening i, fremfor å se tilbake på et langt liv der man hadde alt man kunne ønske seg men alikevel ikke var tilfreds.

Du skriver at sjangsen er minimal.

Hadde du bestemt deg,så hadde du sagt at du helt sikkert ikke kom til å gjøre noe.

For meg høres det ut som sjangsen for at du kommer til å være utro er ganske stor.

Nei det er nok ikke så enkelt. Hva skal jeg egentlig bestemme meg for? Det måtte i så fall være å avslutte forholdet. Men da vil jo situsjonen være en annen. Jeg gjør det ikke slutt med samboeren og løper til denne andre kvinnen og sier at nå er jeg singel :) Og jeg har jo heller ikke lyst, såvidt jeg kan kjenne på det nuværende tidspunkt, å gå ut av dette forholdet.

Når det gjelder å være utro, så er det lite sansynlig fordi det ikke frister, og det er heller ikke et alternativ i denne situsjonen. Dette er en kvinne jeg skulle ønske jeg hadde møtt når jeg var singel, og som jeg da kanskje kunne tenkt meg å innlede et forhold til. I.o.m. at jeg er i et forhold fra før, så er det ingen mulighet for det hverken nå eller etterpå.

DERFOR synes jeg bare litt synd på meg selv :)

Annonse

Nei det er nok ikke så enkelt. Hva skal jeg egentlig bestemme meg for? Det måtte i så fall være å avslutte forholdet. Men da vil jo situsjonen være en annen. Jeg gjør det ikke slutt med samboeren og løper til denne andre kvinnen og sier at nå er jeg singel :) Og jeg har jo heller ikke lyst, såvidt jeg kan kjenne på det nuværende tidspunkt, å gå ut av dette forholdet.

Når det gjelder å være utro, så er det lite sansynlig fordi det ikke frister, og det er heller ikke et alternativ i denne situsjonen. Dette er en kvinne jeg skulle ønske jeg hadde møtt når jeg var singel, og som jeg da kanskje kunne tenkt meg å innlede et forhold til. I.o.m. at jeg er i et forhold fra før, så er det ingen mulighet for det hverken nå eller etterpå.

DERFOR synes jeg bare litt synd på meg selv :)

Synes litt synd på deg selv?

Nå synes jeg du høres litt selvopptatt og bortskjemt ut.

Akkurat det problemet der,er ikke akkurat de største prøvelsene jeg har hørt om.

Du har nok ikke hatt så mange bekymringer i livet gutten min.

Synes litt synd på deg selv?

Nå synes jeg du høres litt selvopptatt og bortskjemt ut.

Akkurat det problemet der,er ikke akkurat de største prøvelsene jeg har hørt om.

Du har nok ikke hatt så mange bekymringer i livet gutten min.

"Nå synes jeg du høres litt selvopptatt og bortskjemt ut."

Men herregud, da. Det er jo nettopp det dette dreier seg om. Hva annet enn selvopptatthet er det som gjør at man har det sånn innimellom da? Bortskjemt er vel noe annet. Jeg forlanger da ingenting av noen her. Jeg ytrer personlige, følelsesmessige dilemmaer. Hvis du synes jeg er så fæl, så kan du jo la være å svare?

"Akkurat det problemet der,er ikke akkurat de største prøvelsene jeg har hørt om."

Er vel ingen som har påstått det heller, like lite som jeg har påstatt at det er den største prøvelsen jeg har hatt.

"Du har nok ikke hatt så mange bekymringer i livet gutten min."

Forsiktig nå. Ikke uttal deg om ting du ikke vet noe om. Jeg vet ingenting om deg, og motsatt, og derfor lar jeg være å angripe deg som person.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...