Gå til innhold

Hve betyr denne mailen ?

Anbefalte innlegg

Gjest vrengtmage
Skrevet

Vi er inne i en periode hvor vi har flyttet fra hverandre, men skal gå til samtaler for å se om vi kan redde forholdet. Har en datter på 2 år og 7 mnd. Vi ble enige på kontoret, bla at ingen av oss skal involvere seg med noen andre denne perioden.

I dag snoket jeg, ja huff så fælt, men jeg må vite hvor jeg har han, i en mail han nesten aldri bruker.

Der lå det en mail fra xxx, som hadde sendt et postkort, i mailen står det.

Vakre roser som jeg sammenligner med deg...

xxx xxx xxxx (undertegnet med fullt navn tom etternavn.

Han var på arr med jobben på torsdag, så det må eventuelt være da han traff henne hvis denne ikke er feilsendt. Han sov over hos meg og var hjemme halv to.

Jeg har spurt han om han har truffet noen andre og han sier nei.

Vi skal på ferie sammen til syden imorgen, og magen min vrenger seg. NÅ har jeg lyst å svare: denne mailen må være feilsendt. Men vet ikke.

Hva hadde dere andre gjort. Kan det være feil, kan det være helt uskyldig. Noen som har vært innpåsliten som har fått en lite brukt mailadresse.

Jeg orker ikke spise, får ikke konsentrert meg, siste dag på jobb før ferie, og har lyst å avbestille hele turen :-(

Gjest datavirus
Skrevet

Du kan sikkert være trygg på mannen din :-) Denne mailen inneholder et nytt virus som sendes ut i store mengder. IKKE klikk på vedlegget.

Gjest vrengtmage
Skrevet

Du kan sikkert være trygg på mannen din :-) Denne mailen inneholder et nytt virus som sendes ut i store mengder. IKKE klikk på vedlegget.

Er du helt sikker ? Det var det jeg har sittet og lurt på også, for jeg har og en online-adresse, som det kommer masse rare mail til. Det er bare det at denne personen er jo en reel person, og hvordan klarer viruset og plukke ut dette slik at det passer. Bortsett fra at vi bor i Oslo og hun bor i Sarpsborg, så er hun i rett alder, ugift og uten barn.

Skrevet

Jeg fikk den også men Northen et eller annet hadde heldigvis fjernet vedlegget ,o)

Skrevet

Den har jeg også fått, med akkurat samme tekst. Virusmail.

Skrevet

Den nøyaktig samme mailen dukket opp i min epost nå i formiddag, bare underskrevet med en mann (jeg er og mann da...) som jeg aldri har hørt om.

Virker som et virus rett og slett.

Gjest vrengmage
Skrevet

Åpnet du vedlegget? Viruset er sånn at det begynner å sende seg selv videre (fra din mail) til gud og hver mann - og for å bli kvitt faenskapet, må du hit:

http://www.bitdefender.com/bd/site/virusinfo.php?menu_id=1&v_id=273

Jeg prøvde å åpne det. Er på jobb, men vi har ganske bra virusfilter, så jeg fikk beskjed om at det ikke gikk. Håper det er tilstrekkelig.

Skrevet

Jeg prøvde å åpne det. Er på jobb, men vi har ganske bra virusfilter, så jeg fikk beskjed om at det ikke gikk. Håper det er tilstrekkelig.

Du var nok heldig der, ja.

I fremtiden bør du aldri åpne et vedlegg i en mail dersom du ikke vet hva det er eller hvem det er fra. (Det har jeg lært også nå, håper jeg).

Gjest vrengtmage
Skrevet

Takk for svar. Det var jo maks uflaks at denne skulle komme akkurat i dag, dagen før ferie, og i den prosessen vi er inne i som er vanskelig nok fra før.

Men uansett, nå er klumpen i magen borte i alle fall.

Gjest thetraveller
Skrevet

Det er et virus! Ikke åpne vedlegget i mailer med den teksten! Det står advarsel i nettavisa i dag også, med kopi av en slik mail med nøyaktig samme teksten.

Jeg fikk tre av dem selv i dag, fra avsendere jeg faktisk kjenner navnet til, men som jeg aldri har mailet med... merksnodig...

Tror nok ikke du skal ha noen grunn til å ikke stole på han du skal reise på tur med!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...