Gå til innhold

Er dette en fillesak som jeg blåser opp eller..?

Anbefalte innlegg

Gjest kinemette

Hei,

For noen dager siden nå snakket jeg og kjæresten sammen om alt som har skjedd i våre liv siden vi to møtte hverandre..en slags oppsummering.

Han har gått fra å leve et nokså villt liv med piker, vin og sang, til å holde seg til meg og legge alt det der bak seg.

Han har lenge vist meg at han gir blaffen i alle ekser og slikt.

MEN...så stilte jeg tilfeldigvis et spørsmål her en dag - om han ga så balffen at han ikke visste hvor i verden de befant seg en gang?

Han sa da noe jeg ikke likte høre. Han sa at han ikke hadde oversikt over de fleste, men det var EN han hadde vært litt nysgjerrig på, og "sjekket opp" på nett...

Jeg spurte med hvilken hensikt han gjorde det, og han sa at det var KUn fordi han var nysgjerrig på hvor og hva denne jenta nå drev med. Det er 3 år siden de var sammen, og det var han som gjorde det slutt. Han insisterer på at det var kun nysgjerrighet, ikke noen følelser eller lyst til å gjenoppta kontakt.

Jeg spurte så om han kjente at det gjorde ham godt å vite litt, og han sa da at det var helt unødvendig. I grunne var han nokså skamfull da han innrømmet dette og nokså redd jeg skulle tro han ikke hadde glemt henne.

Han har ikke kontakt med noen ekser altså...det vet jeg. Men dette stresset meg og jeg lagde et styr ut av det. Kjenner meg redd for at han ikke har glemt henne og lurer så på hensikten.

Et forhold skal bygges, og det bygges ikke ved å ikke la nysgjerrighet overfor ekser ligge i fred.

Han sier han bare ble nsygerrig. Jeg kan og bli det i fht mine ekser, men det er forskjell på å få en tanke om det, og å ta skrittet videre å sjekke navn og alt det der på nettet i håp om å finne noe..

Vi er ikke særlig på lag for tiden, for jeg er blitt utrygg.

Han har fortalt at dette skjedde for ca fire mndr siden...og vi hadde det helt fint sammen.

Er det jeg som blåser dette opp? Skal man ikke la ekser og fortid ligge nr man bygger et forhold?

VBar det over streken at han ble så nysgjerrig at han sjekkert opp på nette? Hvorfor ble han så nysgjerrig da?....

Han begrunner det med at han er en nsygjerrig person av natur, og det stemmer. Forholdet dem to i mellom var dritt, så jeg vet jo at han ikke savner, men jeg ble så utrygg likevel...hvorfor bruke energi på en eks?

Vl gjerne ha innspill....

Fortsetter under...

Hei.

Kjenner meg godt igjen i det du beskriver. Høres ut som om du har opplevd å bli ordentlig såret en gang. Kan skjønne at du ikke likte det at han må sjekke hva eks-dama driver med.

Det er vel ikke nødvendig hvis han er helt fornøyd med deg og deres forhold. Men kan godt være at han bare var nysgjerrig. Jeg hadde ikke lagt for myr i det , men kan godt skjønne tankegangen din.

Hilsen Karif

mil1365380270

Du begikk en stooor tabbe, da du gikk av skaftet, når han betrodde deg dette. Mange ville unnlatt å si noe, fordi de kunne få bråk. Nå kommer han ikke til å fortelle deg like mye lenger.

Ekser burde være historie, og uinteressant stoff, men man kan jo bli nysgjerrig?!

Annonse

Et forhold skal bygges, og det bygges ikke ved å la bagateller ødelegge for åpenhet og ærlighet.

Jeg synes det er du som skaper misstro og misstillitt i forholdet ved å overreagere som du gjør nå.

I stedet burde du være glad for at han er ærlig og åpen mot deg når du stiller han slike spørsmål.

Det virker mer som om du ikke stoler på han, og at du ønsker å få stillt din egen usikkerhet gjennom å gi han spørsmål som det ikke er lett å svare ærlig på - når du reagerer slik du gjør.

At man kan være nyskjerrig på hvordan det går med ekser, venner eller andre som man har hatt kontakt med tidligere i livet er helt normalt.

Det som er unomrmalt er din reaksjon på hans ærlige og uskyldige svar.

Gjest kinemette

Et forhold skal bygges, og det bygges ikke ved å la bagateller ødelegge for åpenhet og ærlighet.

Jeg synes det er du som skaper misstro og misstillitt i forholdet ved å overreagere som du gjør nå.

I stedet burde du være glad for at han er ærlig og åpen mot deg når du stiller han slike spørsmål.

Det virker mer som om du ikke stoler på han, og at du ønsker å få stillt din egen usikkerhet gjennom å gi han spørsmål som det ikke er lett å svare ærlig på - når du reagerer slik du gjør.

At man kan være nyskjerrig på hvordan det går med ekser, venner eller andre som man har hatt kontakt med tidligere i livet er helt normalt.

Det som er unomrmalt er din reaksjon på hans ærlige og uskyldige svar.

Min reaksjon er ikke unormal i fht hva jeg har med meg av sår - fra andre forhold. Som en annen skriver her: Jeg har tildigere blitt sviktet på det groveste, og har dessverre problemer med tillit...

Men for all del, jeg ser jo at jeg muligens gikk litt langt...

Likevel - litt tullete er det jo å finne ut av hva ekser driver på med til enhver tid...Har det noe å si liksom, hva de gjør på? La ekser ligge i fred, mener jeg...da.

Min reaksjon er ikke unormal i fht hva jeg har med meg av sår - fra andre forhold. Som en annen skriver her: Jeg har tildigere blitt sviktet på det groveste, og har dessverre problemer med tillit...

Men for all del, jeg ser jo at jeg muligens gikk litt langt...

Likevel - litt tullete er det jo å finne ut av hva ekser driver på med til enhver tid...Har det noe å si liksom, hva de gjør på? La ekser ligge i fred, mener jeg...da.

Jeg er enig med deg i et ekser bør ligge i fred generelt sett.

Men samtidig er det intet unormalt i å være nyskjerrig på hvordan det går med "gamle kjente" - uansett om det er en eks eller ei. Og spesielt hvis den informasjonen lett kan skaffes uten at noen andre (spesielt eksen det er snakk om) behøver å få vite noe om det.

Selv har jeg sporadisk kontakt med flere av mine ekser, og som regel er også min samboer til stede når det skjer.

Men det er fordi vi skiltes som venner og fremdeles er det. Skulle min samboer ønske at jeg overhode ikke hadde kontakt med dem ville jeg selvfølgelig respektert det.

Jeg regner med at din kjæreste er klar over vilke problemer du sliter med fra fortiden, og at han således forstår din reaksjon.

Hvis ikke er det nok viktig at dere snakker en god del mer om akkurat det.

Lykke til!

Gjest kinemette

fra tid til annen sjekker jeg om jeg finner en gammel kjæreste eller to på nettet.

og det er kun av ren nysgjerrighet. intet annet!

Men HVORFOR er dere nysgjerrige på ekser? Det er det jeg ikke forstår....Er det slutt, så er det jo slutt...

Kjæresten din har ikke gjort noe annet enn å fortelle deg sannheten. Du har skapt din egen utrygghet og forsikra deg om at han ikke er ærlig en annen gang. Ikke still spørsmål du ikke takler å få høre svaret på!

Glem hele dama, det har nok han gjort. Å sjekke gamle venner, kjærester, ol. er bare rein nysjerrighet og ikke det samme som savn.

Mvh

Men HVORFOR er dere nysgjerrige på ekser? Det er det jeg ikke forstår....Er det slutt, så er det jo slutt...

ikke bruk ordet X er. de er mennesker som man faktisk har likt engang, for menneskelige egenskaper.

ikke glem at livet ikke begynner på 0, når man treffer et annet menneske via hjertet. vi er alle produkter av vår fortid, enten vi har levet 5, 20 eller 70 år.

du skal ikke ta med det hans fortid inn i i deres forhold. den fortiden hadde han før han visset at du eksisterte. ikke gjør den til din! det har du ingen rett til.

forhold deg til kjæresten din slik DU kjenner ham, ikke slik du tror.

Annonse

Gjest Sniff

Jeg er nysgjerrig på alle jeg kjenner/har kjent! Det er jo ikke bare x-er man interesserer seg for å vite noe om,- det gjelder jo andre man har kjent før også!

petter smart

Jeg sjekker opp bl.a. ekser, familie og slekt, kolleger, kjente fjes, gamle venner osv på skattelistene hvert år. Det er også interessant å finne ut hva de jobber med og hvor de bor, om de er gift, har barn osv.

Mange mennesker er nysgjerrige av natur. Og noen man har kjent kan ha vært så rare at en bare må finne ut om det ble noe ut av dem eller ikke.

Dette var èn eks, og han har ikke tatt kontakt. Du blåser dette opp. Og som andre sier, du kan ha ødelagt mye ved at han nå ikke tør være ærlig med deg.

Jeg skjønner at din fortid ligger bak, med det har ikke noe med dette forholdet å gjøre. Du må legge det bak deg.

Gjest Sjalusia

Jeg synes du skal be ham om unnskyldning for at du tok slik på vei. Mennesker er nysgjerrige dyr, og det går ikke an å bare trykke delete og så slette filer i hjernen. Men han burde kanskje kjent deg godt nok til å vite å ikke fortelle deg det.

Gjest haifa

Du er rett og slett en jævlig slitsom partner, og kommer til å få svi for det.

Det syns jeg var bedritent sagt av deg. Sier du denne til henne bare fordi hun blåste opp denne ene saken litt? ærlig talt så bastant kan du ikke være. Hun kan være en kjempebra partner for mannen sin, selvom hun er sårbar på dette.

Det kan være hun har opplevd noe vondt i fht tillit før, ikke sant? Syns du var skikkelig råtten nå og lite villit til å se ting fra andres side.

Selv har jeg opplevd å ta like på vei som det hun gjør nå. For henne oppleves det antakelig ikke som en fillesak. Jeg hadde en mann som var utro, og sånne ting heger i en stund. hva vet DU om hun kanskje har opplevd utroskap tildigere og derfor reagerer som hun gjør? Som regel er det en grunn for at folk reagerer som de gjør.

Så til deg som skriver hovedinnlegget: Jeg forstår deg faktisk, men jeg syns dette er en liten ting. Prøv å lytt til ham og ikke heng deg mer opp i det. Når detgjelder tillit, som du tydlig har problemer med, så finnes det måter å jobbe med det på. Jeg har hatt det som deg, men har det ikke slik lenger grunnet en fantastisk åpen og ærlig partner.

Kanskje en god prat om dette kan gjøre tingene bedre for dere begge. Lykke til.

skorpionfisken

Jeg sjekker opp gud og hvermann på nettet. Ville nok også gjort det med exer, hadde det ikke vært for at jeg har full oversikt over exen.

Men jeg ville aldri fortalt det til min nåværende at jeg sjekker opp forhenværende.

Hvorfor fortalte han deg det tror du?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...