Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Sønnen min ble tatt med keisersnitt i juni. 13 nov. fikk jeg blødninger for første gang etter fødsel, jeg tolket dette da som at jeg hadde fått mensen tilbake. Det er nå gått to måneder og jeg har ikke fått mensen siden november. Jeg har tatt 3 graviditetstester som alle har væørt negative. Er det vanlig at mensen er så ustabil etter graviditet? Jeg har aldri hatt ustabil menstruasjon før (men har heller ikke fått barn før). Jeg har innimellom vært kvalm og svimmel og egentlig trodd ejg er gravid igjen, men testene er altså negative. Bør jeg oppsøke lege med dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14994-mensen-etter-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Det er grunn til å anta at det var menstruasjonen du fikk tilbake i november, ihvertfall hvis den hadde normal varighet og ikke var påfallende på noen måte. Man skal ikke se bort i fra at mensen kan være litt uregelmessig i begynnelsen etter en fødsel. Jeg regner med at du ammer fremdeles. Det kan ha en viss innvirkning på din menssyklus. Likevel skal man ikke se helt bort i fra at du kan være gravid. Tviler likevel på det, siden testene dine er negative. Svimmelhet og kvalme kan man oppleve som ammende småbarnsmor, spesielt hvis man ikke får i seg nok mat og drikke regelmessig. Prøv å se om disse symptomene bedrer seg hvis du endrer på spise/drikke-vanene dine, og selvfølgelig sørge for at du får nok søvn og hvile. Blir du ikke bedre, eller fremdeles ikke får mensen, kan du ta en ny test eller få legen din til å undersøke deg (evt. ta en ny test der).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...