Gå til innhold

Biologisk barn og adoptivbarn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har et biologisk barn og har adoptert et barn. Jeg er utrolig glad for at vi tok avgjørelsen om å adoptere, lettelsen var stor da vi sendte inn søknaden.

Nå er jeg mamma til to herlige jenter. Fantastisk å bli mamma til en liten jente fra Kina. Jeg vil anbefale på det sterkeste å adoptere og det kommer du ikke til å angre på.

Annonse

Jeg synes det ofte er slik at menn lettere slår seg til ro med ett barn eller med ingen barn enn det de fleste damer gjør.

Har også inntrykk av at mange kvinner er de store pådriverne både når det gjelder assistert befruktning og adopsjon, iuten at jeg har erfaring fra noen av delene.

Så forresten på programmet om "Når storken svikter" forleden, hvor en adoptivfar sa at det tok ca 2 mnd før han fullt ut følte at dette var hans barn. Moren kommenterte ikke sine følesler, men hadde ikke blitt overrasket om hun sa at morsfølelsen hadde vært på plass adskillig før det.

Det er vel en kombinasjon av biologi og "sosial påvrikning" som gir denne forskjellen?

Men ingen regel uten unntak! :-)

skorpionfisken

Jeg har gjort det. Vi hadde en biologisk sønn som jeg ikke ønsket skulle være enebarn (er enebarn selv). Da vi ikke kunne få flere var adopsjonstanken der med en gang. Vi har nå en flott hjemmelaget gutt på 15 og ei like flott jente fra Kina på 7 år.

Og, bare for å bekrefte det. Den ene måten å få barn på er ikke bedre eller mer riktig enn den andre. Vi er like glade i begge barna våre vi.

Gjest herlig med en av hver....

HEI. VI HAR EN GUTT OG EN JENTE.gutten er "hjemmelaget" og jenta er adoptert. foruten å gå gravid å føde merkes ingen forskjell på barna de er elsket like mye. for oss vr det en befrielse å gå for aadopsjon etter lang tids prøving.Men det er viktig å ønske dette 100%. vi angrer ikke en dag og vår sønn er kjempestolt av lillesøster som sjarmerer alle på sin veg.

Lykke til med valget. vi storkoser oss med våre to barn som til slutt fikk hvert sin søsken.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...