Gå til innhold

Merkelig tannpine

Anbefalte innlegg

Gjest Mora til Jens

For noen måneder siden var jeg hos tannlegen, og han borret og herjet da med noen tenner som hadde gamle fyllinger. Jeg hadde klaget over vondt i en tann, men han så ingenting galt med den, og mente problemet var disse tennene, og at jeg bare ikke klarte å lokalisere smertene helt.

Etter seansen hadde jeg grusomt vondt i tennene (mest den ene), men regnet med det var normalt. Jeg har nå hatt vondt i disse tennene nærmest daglig siden da. I tillegg til at den tanna jeg først klagde på fortsatt er vond..

Jeg synes tannsmertene arter seg noe merkelig. Det gjør vondt om jeg tygger på dem,.og de er veldig følsomme for kulde/varme. Dette regner jeg også med kan være vanlig? Det som er så pussig er at det gjør vondt, nærmest "dunker" i tanna når jeg bøyer meg e.l. I tillegg kommer det en skarp smerte dersom jeg får vakum i munnhulen, altså når jeg suger på noe, svelger osv. Denne smerten henger igjen en god stund etterpå.

Jeg har selvsagt planer om å la en tannlege (denne gangen en ANNEN tannlegge, jeg følte meg ikke vel hos denne) ta en titt, men det er dessverre lenge til jeg får råd til det. I mellomtiden lurte jeg på om noen andre hadde en formening om hva som kunne være på gang...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/149994-merkelig-tannpine/
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Høres jo ut som nervesmerter, i og med at du har denne bankende smerten. Hadde en overømfindtlig nerve i halve overkjeven en gang og det var slik du beskriver smertene når du bøyer deg. Dersom det er veldig plagsomt kan jeg anbefale ibux (dersom du ikke har magesår) som smertelindring. Men oppsøk en annen tannlege du.....få det undersøkt, jo før jo bedre.

Lykke til

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/149994-merkelig-tannpine/#findComment-969090
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...