Gå til innhold

Ubehagelig mage etter spontanabort

Anbefalte innlegg

Hei Dr.Moen!

Jeg skrev til deg tidligere om rar mage etter spontanabort, men fikk spørsmål tilbake istedenfor et svar. Prøver igjen.

Jeg spontanaborterte i 5. uke 28. november. Ettersom jeg var lite på vei, behøvdes det ikke utskraping. Jeg blødde bare i to-tre dager, og deretter fire-fem dager med en brunlig utflod.

Jeg fikk mensen tilbake 25.desember, altså fire uker etter spontanaborten.

I mellom tiden der hadde jeg veldig rar mage, en mensen lignende mage av og til. Jeg spurte deg hvorfor jeg hadde det nettopp slik, men fikk ikke svar. Du spurte heller om jeg hadde hatt en utskraping, noe jeg nå kan si at jeg ikke hadde. Jeg tror selv jeg hadde en slik mage fordi kroppen trengte å vende seg til det som hadde skjedd og at den bygget seg opp til en menstruasjon. Høres dette logisk nok ut?

Nå mener jeg at jeg hadde eggløsning i helgen, fordi jeg følte stikkinger nederst i magen og var litt rar i magen.

Siden eggløsningen har jeg nå hatt en mensen.lignende mage igjen, og i tillegg føler jeg meg veldig oppblåst i magen. Må fise en del.

Er det for tidlig å tro at jeg kanskje ble gravid for noen dager siden? Eller kanskje en uke siden? Eller betyr dette at syklusen nå er i ubalanse?

Det er for tidlig å tro at mensen skal komme nå, den ventes rundt 22.desember, om syklusen er normal. Jeg er nå på dag 17. Eller jeg kan si at jeg håper den ikke kommer! :-)

Håper på svar, etter som dette uroer meg litt. Jeg håper selvsagt at det er en ny graviditet, men er redd for at det kan være andre ting. Jeg slet nemlig med hormonforstyrrelser i over 2 år (på grunn av at jeg brukte p-sprøyte tidligere) før jeg ble gravid i høst. Ønsker ikke en ny omgang med det slitet!

Klem fra Sønni

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15001-ubehagelig-mage-etter-spontanabort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Du hadde abort 28.11. og fikk mensen 25.12 og venter nåe menstruasjon 22.januar (ikke desember).

Det lyder altsammen veldig normalt. Den kortvarige graviditet lager ikke store forandringer, og du kom tilsynelatende fort 'i rute' med eggløsning og menstruasjonn.

Jeg vet ikke helt hva du mener med 'mensen-mage', men luft i magen har som regel årsaker som ikke har noe med hormonene å gjøre. Jeg synes det lyder helt normalt med deg og håper du snart blir gravid igjen og at det går bra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...