Gå til innhold

Han tjener så og si ikke en krone...

Anbefalte innlegg

Gjest TrønderKine

Jeg føler meg så fortvilet!! Kjæresten min fikk i høst jobb, en jobb hvor han må opparbeide seg kunder og hvor all inntekt er basert på provisjon. Siden jeg har gått på skole til nå, så har vi enda ikke rukket å flytte sammen. Vi har bodd hver for oss, gratis. Han har over 100 000 i studielån, jeg har over 100 000 som jeg har spart opp gjennom årene. Vi har vært sammen i 4 år. Han var ferdig med skolen i fjor (bortsett fra at han mangler et par fag), det var vanskelig å få jobb, så han måtte bare takke ja og var godt fornøyd da han fikk denne jobben som altså hundre prosent baserer seg på provisjon.

Planen vår var i utgangspunktet at han skulle jobbe og betale ned studielånet, mens jeg tok siste året av min utdannelse. Slik ble det ikke.. Etter 8 måneder har han kun tjent tilsammen ca 15 000...

I starten var jeg positiv og tenkte at det ville gå bra etterhvert. Folka som driver stedet hvor han arbeider motiverer og sier at alle har reel sjanse til å tjene bra med penger. Men, resultatene lar altså vente på seg. Han arbeider laange dager og har lagt ned utrolig mange timer på jobben siden han startet. Det er ikke uvanlig at han jobber 10timersdager.

Vi har kranglet mye om jobben hans i det siste. Jeg har problemer med å takle det rett og slett. Vi ønsker å etablere oss, kjøpe leilighet og stifte familie. Han er den jeg vil dele livet mitt med, uten tvil!! Vi har det kjempebra på andre områder, noe vi snakker om ofte, og det er ingen tvil om at vi begge elsker hverandre.

Problemet er altså jobben hans. Jeg syns det hele virker noe uprofesjonelt, men det kan være fordi det er relativt nytt hele konseptet... Men uansett, for en ung, nyutdannet uten erfaring er det beintøft å starte på denne måten, hva?

I utgangspunktet hadde vi satt frist ut denne måneden, så skulle han si opp dersom han ikke tjente greit. Men så viste det seg at vi hadde missforstått hverandre når avtalen ble inngått, så vi ble enige om at dersom han ikke har en inntekt i juli og august som er normal, så skal han si opp og søke etter nytt arbeid (selv om dette ikke er lett).

Jeg ønsker egentlig uansett at han skal slutte, fordi jeg er ikke typen som klarer å ha det sånn uforutsigbart når det gjelder inntekt og diverse.. Er redd jeg konstant kommer til å gå rundt med klump i magen! Jeg tenker at det er skummelt å ta opp lån på nesten halvannen million med tiden, når hans inntekt ikke er fast.

Jeg er for tiden selv jobbsøker. Håper bare at han kan finne seg noe annet, at jeg får en jobb og at vi kan etablere oss.

Etter så mange år er vi klar for noe mer.Jeg vet ikke hvor lenge jeg orker å vente! Han holder motivasjonen oppe, men jeg klarer ikke støtte han på noe vis. Han sier at han snart ikke vil snakke om jobben til meg, for stort sett blir det trøbbel. Jeg vil bare ikke at den jobben skal få ødelegge forholdet vårt som er så fint og sterkt!!

Samtidig blir jeg stadig minnet på situasjonen om folk som spørr meg og er forundret ovet at det går an, at han kan gå sånn uten lønn. Alle våre venner bor sammen, vi bor hjemme hos foreldrene våre- hver for oss.

For meg er dette fryktelig trist og domt! Noen som har noen formeninger?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/150143-han-tjener-s%C3%A5-og-si-ikke-en-krone/
Del på andre sider

Fortsetter under...

En ting er sikkert etter så lang tid, det er å finne seg en annen jobb. Kun provisjonlønn er drepen, da skal du være god til å selge hvis det skal bli igjen noe. Dette har ikke fungert siden han begynte å jobbe, så valget bør være lett. Alt annet er bedre enn dette, selv om det er en jobb han ikke er utdannet til. Bedre å ha en f.eks truckfører jobb, jobbe på et lager eller hva som helst enn å gå sånn. Så får han heller søke på jobber han har utdannelse til underveis.

Hvis du trenger et argument: Dere kan se langt etter noe boliglån i bank så lenge dere ikke har fast inntekt.

Svogeren min var i sin tid ansatt et sted hvor prosjektkontrakter var vanlig. Han var f.eks. ansatt for to år om gangen, med svært gode utsikter til fornyelse. Dette gjorde at banken forlangte kausjonist.

Gjest talentløs

Salg kan læres, men krever opgså en form for talent. Jeg synes han har prøvd lenge nok, og burde også ha en sjef som allerde burde sagt til ham at han burde finne en annen jobb.

Du kan i hvertfall kreve at han bruker en del tid og innsats på å søke andre jobber samtidig som hanhar den jobben han har nå.

Annonse

Gjest gammel i gamet

Forstår deg veldig godt. Har alltid vært redd for å få en mann som ikke kan ta ansvar for økonomien sin, og at det skal gå utover meg.

Da jeg traff min kjæreste hadde han nok av penger, var ikke akkurat rik, men hadde en svært god økonomi. Så tok han opp lån og gjorde noen innkjøp som jeg ikke var helt enig med han i, men som jeg søttet han med.

Økonomien hans snudde uventet dramatisk, han var tom for penger uken etter lønningen og da var det tre uker til neste! Jeg er student med deltidsjobb, nan har heltidsjobb, hvor slitsomt og kipt tror du ikke det var for meg å alltid måtte betale? Skulle vi spise ute, handle inn mat osv, måtte jeg betale.

Til slutt sa jeg ifra, jeg bidrar gjærne til felleskapet, men det må han også gjøre og ikke bruke alt på hans guttedrøm. Nå har han to jobber, heltidsjobben 8-4, gjærne med mye overtid i perioder og en ettermniddagsjobb to ganger i uken, han har enneå ikke særlig å rutte med, han har nesten alltid litt penger og er han tom er det bare et par dager til han får penger igjen. (får betalt etter hvær gang på deltid)

Om det virkelig er denne jobben din kjæreste vil ha nå, så får han ta ansvar for det og finne seg noe ved siden av som kan hjelpe til å dekke utgiftene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...