Gå til innhold

Familien er viktigst?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Leste ikke helt stykket, men jeg hang meg oppi de to avsnittene som handlet om at mor og far dro på fest, og inn med barnevakten...

Det er vanligere sydligere land å ha med barna på fest og moro, men det går ikke an i dette land der det er om å gjøre å bli mest mulig full på kortest mulig tid.

Jeg kunne aldri i verden tenkt meg å ta med meg ungan mine på voksenfest... Syns unger kan få lov til å vente med å se fulle folk før de er tenåringer ihvertfall...

Det går an å ta med ungan med på andre morsomme ting enn voksenfest på kvelden i helgene...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/150159-familien-er-viktigst/#findComment-957876
Del på andre sider

Leste ikke helt stykket, men jeg hang meg oppi de to avsnittene som handlet om at mor og far dro på fest, og inn med barnevakten...

Det er vanligere sydligere land å ha med barna på fest og moro, men det går ikke an i dette land der det er om å gjøre å bli mest mulig full på kortest mulig tid.

Jeg kunne aldri i verden tenkt meg å ta med meg ungan mine på voksenfest... Syns unger kan få lov til å vente med å se fulle folk før de er tenåringer ihvertfall...

Det går an å ta med ungan med på andre morsomme ting enn voksenfest på kvelden i helgene...

Helt enig med deg i det! :-)

Men hvor "flinke" skal man være til å invitere venner m/barn hjem på et mer barnevennlig tidspunkt istedenfor å bare invitere foreldrene etter leggetid?

Her er det store forskjeller på hva folk gjør. Klart det er hyggelig å gå bort uten at man har barn hengende rundt seg, men jeg synes det er hyggelig hvis vi kan ta med barn, ihvertfall dersom det er barn i passende alder som han kan leke med.

Vi er en vennegjeng som lar det gå på rundgang å ha middag/fest hos hverandre. Barna kjenner hverandre godt og de leker fint sammen. Så da blir barnas lek med hverandre nesten som å ha litt barnevakt for oss foreldrene, så vi kan sitte i ro og mak ved middagsbordet ekstra lenge.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/150159-familien-er-viktigst/#findComment-957883
Del på andre sider

Annonse

Helt enig med deg i det! :-)

Men hvor "flinke" skal man være til å invitere venner m/barn hjem på et mer barnevennlig tidspunkt istedenfor å bare invitere foreldrene etter leggetid?

Her er det store forskjeller på hva folk gjør. Klart det er hyggelig å gå bort uten at man har barn hengende rundt seg, men jeg synes det er hyggelig hvis vi kan ta med barn, ihvertfall dersom det er barn i passende alder som han kan leke med.

Vi er en vennegjeng som lar det gå på rundgang å ha middag/fest hos hverandre. Barna kjenner hverandre godt og de leker fint sammen. Så da blir barnas lek med hverandre nesten som å ha litt barnevakt for oss foreldrene, så vi kan sitte i ro og mak ved middagsbordet ekstra lenge.

Men sånn som jeg tolket innlegget var at det er naturlig med barn på fest i utlandet, og at det var det artikkel-skriveren etterlyste, og det er jo sammenkomst på en annen måte du nevner...middag med en øl eller to.

Det blir noe annet om man snakker om fest der man drikker og danser og har det gøy sånn... Da drikker man mer og blir mer full, og selv om det ikke er om å gjøre å komme seg ut av huset og vekk fra barna, så er det ikke sunt å ha unger på sånn fest, for det er alltid noen som ikke har barn, og jeg syns barn bør forskånes for sånne som skal drikke for enhver pris, og syns det er "teit" at unger er med...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/150159-familien-er-viktigst/#findComment-957903
Del på andre sider

Men sånn som jeg tolket innlegget var at det er naturlig med barn på fest i utlandet, og at det var det artikkel-skriveren etterlyste, og det er jo sammenkomst på en annen måte du nevner...middag med en øl eller to.

Det blir noe annet om man snakker om fest der man drikker og danser og har det gøy sånn... Da drikker man mer og blir mer full, og selv om det ikke er om å gjøre å komme seg ut av huset og vekk fra barna, så er det ikke sunt å ha unger på sånn fest, for det er alltid noen som ikke har barn, og jeg syns barn bør forskånes for sånne som skal drikke for enhver pris, og syns det er "teit" at unger er med...

Ja, jeg er helt enig med deg i det! Og jeg er enig i at det kan settes spørsmålstegn ved hva artikkelforfatteren egentlig mente.

Men hovedpoenget i artikkelen synes jeg har mye for seg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/150159-familien-er-viktigst/#findComment-957905
Del på andre sider

Ja, jeg er helt enig med deg i det! Og jeg er enig i at det kan settes spørsmålstegn ved hva artikkelforfatteren egentlig mente.

Men hovedpoenget i artikkelen synes jeg har mye for seg.

Det har du sikkert rett i... Jeg har ikke rukket å lese hele ordentlig enda... Jeg blar mellom mange forskjellige sider og da tar det litt tid å komme gjennom alt...

:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/150159-familien-er-viktigst/#findComment-957955
Del på andre sider

Vet ikke om jeg er helt enig med forfatteren her, jeg...

Nå har jeg fått lest hele, og jeg syns det lukter bitter skilsmissefar i dette her...

Jeg mener at hvis man setter familien høyest, så må man ha det bra selv før man kan ha det bra med barna og da har barna det bra med foreldrene.

Hvis jeg forstår forfatteren rett, så mener han at man skal holde sammen for barnas beste, men er det best for barna og se foreldre som ikke er glad i hverandre lenger? Foreldre som krangler, eller foreldre som ikke snakker sammen?

Jeg tror mange familier kunne brutt opp lenge før de gjør det, jeg... Tror mange prøver for lenge for barnas skyld...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/150159-familien-er-viktigst/#findComment-957964
Del på andre sider

Vet ikke hva slags fester du går på,men jeg mener det går godt an å ta med litt større unger på fest.Men det kommer selvfølgelig an på hvordan man er vant til å feste. Hvem har sagt at man må rave sørpende full rundt for at det skal være fest?

På våre fester sitter vi for det meste rundt et bord og spiser middag,drikker litt,prater og ler.

Ungene lager vi gjerne en egen liten "fest" til med brus,potetgull o.l i 2 etg.

Men slike fester avsluttes gjerne litt tidligere enn man ellers ville ha gjort.

Det samme med hagefester. Ungene er gjerne med.

Ungene elsker dette. De har morro med hverandre,og de ser at vi voksne koser oss.

Men vi har også fester uten barn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/150159-familien-er-viktigst/#findComment-958101
Del på andre sider

Vet ikke hva slags fester du går på,men jeg mener det går godt an å ta med litt større unger på fest.Men det kommer selvfølgelig an på hvordan man er vant til å feste. Hvem har sagt at man må rave sørpende full rundt for at det skal være fest?

På våre fester sitter vi for det meste rundt et bord og spiser middag,drikker litt,prater og ler.

Ungene lager vi gjerne en egen liten "fest" til med brus,potetgull o.l i 2 etg.

Men slike fester avsluttes gjerne litt tidligere enn man ellers ville ha gjort.

Det samme med hagefester. Ungene er gjerne med.

Ungene elsker dette. De har morro med hverandre,og de ser at vi voksne koser oss.

Men vi har også fester uten barn.

Høres perfekt ut! *S*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/150159-familien-er-viktigst/#findComment-958945
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...