Gå til innhold

Vekt (igjen)

Anbefalte innlegg

Gjest litt for tung

Det er visst endel som fokuserer litt på vekten, og jeg er nok en av dem. Ved første svangerskap la jeg på meg 29 kg. 20 av dem gikk greit av igjen etter fødselen, men jeg var altså ca. 10 kg tyngre da jeg ble gravid denne gangen, enn forrige gang. Nå er jeg i uke 27, og har lagt på meg ca. 10 kg i dette svangerskapet.

Nyttårsforsettet er jo et sunnere kosthold, og det har jeg klart å holde. Jeg spiser ikke til jeg er mett, men til jeg ikke er sulten lenger. Den siste uken har jeg tatt av 1 kg. Men så hører man jo til stadighet at men ikke skal slanke seg i svangerskapet. Derfor blir jeg jo litt bekymret da. Burde jeg vente med vektreduksjon til etter svangerskapet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15018-vekt-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Jeg vil ikke anbefale noen å slanke seg i svangerskapet. Når du nå har lagt på deg 10 kg så langt i svangerskapet, så er det ikke i meste laget. I.o.m. at du la på deg såpass mye i forrige svangerskap, skjønner jeg at du vil holde igjen litt denne gangen, men du må for all del ikke vippe over mot slanking. Det er overhode ikke sunt. At du nå har tatt av 1 kg, er ikke positivt. Om du legger på deg opptil 500 gr i uka i tiden fremover, så vil du likevel holde deg langt under den vekten du oppnådde forrige gang. Jeg synes du skal spise deg mett, men hvis du vil være forsiktig, så prøv heller å kutte ned på søtsaker og ekstra feit mat.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15018-vekt-igjen/#findComment-70999
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...