Gjest Juli32 Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Synes egentlig det gikk ganske greit - og hele forsøket har gått som en vind denne gangen. Ikke spray, kun åtte dager på Puregon og fem dager på Cetrotide, eggløsningssprøyte, og vips - ti egg ut. Ola er også veldig fornøyd med å ha en hormonell kone i kortere tid enn hva tilfellet er med nesesprayen... Har sagt det før, og sier det igjen: Kort regime er MEGADEILIG!! Anbefales på det sterkeste. Funker gjør det også, resultatet er nå 16 mnd og nekter å sovne i kveld. ) I morgen får vi beskjed om befruktning - spennende. Lykke til alle her inne!! Og nicknicky - det var utrolig leit å lese at det gikk galt. ( Har vært i nøyaktig samme situasjon som deg for to år siden, etter første forsøk. Egget festet seg, men utviklingen stanset i uke 8. Utskrapning måtte til. Det er fryktelig vondt, og du har all min medfølelse. Men tro meg - også dette går over!! Og før du aner det er du fit for fight igjen - det er jeg sikker på!! Bare ta tiden du trenger til å sørge før du igjen ser fremover. Vi heiv oss rett på nytt forsøk i syklusen etter utskrapningen vi, og det endte med stor suksess. Ofte er kroppen mer mottagelig like etter en graviditet, selv om den endte med SA/MA. Og for meg (oss) var det en stor trøst å planlegge neste forsøk midt oppe i all sorgen. Lykke til videre, uansett hva dere velger. Lykke til alle andre som venter! Ola hilser også! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/150315-da-var-egguttak-overst%C3%A5tt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
septus Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Hei ! Vel overstått uttakk. Fint at det gikk bra. Den korte behandlingen høres jo helt topp ut. Kan jeg spørre deg hvilket sykehus du/dere gjør dette hos?? Ja, det blir spennende dager fremover. Krysser alle fingrer på det går kjempebra. Dere får holde oss oppdatert etterhvert. Masse lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/150315-da-var-egguttak-overst%C3%A5tt/#findComment-958749 Del på andre sider Flere delingsvalg…
67 modell Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 septus skrev (På 17.6.2004 den 19.40): Hei ! Vel overstått uttakk. Fint at det gikk bra. Den korte behandlingen høres jo helt topp ut. Kan jeg spørre deg hvilket sykehus du/dere gjør dette hos?? Ja, det blir spennende dager fremover. Krysser alle fingrer på det går kjempebra. Dere får holde oss oppdatert etterhvert. Masse lykke til. Hei på dere! Hyggelig med kort prosess.Høres veldig deilig ut og slippe nese- sprayen.Hvor slipper man den? Lurer også på hvorfor noen reiser til Danmark evt.England for å gjøre IVF.Har hørt at hatching ikke er lov i Norge.Vil det si at vi ikke er kommet så langt i Norge? Dere kan kanskje ikke svare på dette.Men lykke til i hvert fall. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/150315-da-var-egguttak-overst%C3%A5tt/#findComment-958888 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest siwidi Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 67 modell skrev (På 18.6.2004 den 4.18): Hei på dere! Hyggelig med kort prosess.Høres veldig deilig ut og slippe nese- sprayen.Hvor slipper man den? Lurer også på hvorfor noen reiser til Danmark evt.England for å gjøre IVF.Har hørt at hatching ikke er lov i Norge.Vil det si at vi ikke er kommet så langt i Norge? Dere kan kanskje ikke svare på dette.Men lykke til i hvert fall. Hei, Gratulerer med flott egguttak, Juli! Svar til dere andre; kort regime tror jeg man kan få de fleste steder i Norge nå. Noen klinikker liker det ikke så godt, fordi de ikke har kontroll på uttaksdato. Med spray så kan de styre start av sprøytene til et tidspunkt som passer deres skjema. Det kan de ikke med kort regime - da går det etter kvinnens syklus. Hatching er ikke brukt i Norge da det ikke er tillatt etter bioteknologiloven. Det regnes som forskning på befruktede egg. AH kan ha noe for seg for kvinner over en viss alder og ved fryseforsøk, men det er flere motstridende resultater på forskningen så man skal ikke tro at Hatching er svaret på "alt". De som reiser utenlands kan ha mange grunner. De søker behandling som ikke er tillatt i Norge (tidl. operativt sæduttak - nå begynner de med denne behandlingen i Norge også, eggdonasjon, embrydonasjon o.l.) eller de har gjort sine tre forsøk på offentlig klinikk og mener man kan spare noen kroner på å reise utenlands. Noen har andre årsaker - faktisk er det leger her i Norge som sender folk utenlands uten å fortelle om mulighetene her i landet fordi legene får betalt for pasienter de sender til en spesifikk klinikk. De norske klinikkene har forøvrig blant de beste resultater i Europa, så det blir feil å si at man ikke har kommet så langt her i Norge. Dessverre er det nok mest lovgivningen som setter stopper for utviklingen. MVH 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/150315-da-var-egguttak-overst%C3%A5tt/#findComment-958889 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Juli32 Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 septus skrev (På 17.6.2004 den 19.40): Hei ! Vel overstått uttakk. Fint at det gikk bra. Den korte behandlingen høres jo helt topp ut. Kan jeg spørre deg hvilket sykehus du/dere gjør dette hos?? Ja, det blir spennende dager fremover. Krysser alle fingrer på det går kjempebra. Dere får holde oss oppdatert etterhvert. Masse lykke til. Takk for lykkeønskninger - ja dette er spennende... Ved forrige forsøk fikk vi kun ut fem egg, hvorav kun to var brukbare. Begge festet seg imidlertid, og det ene ble til miraklet vårt. Denne gangen føler vi oss litt mer avslappet, siden vi har ti egg å jobbe med, men man kan jo aldri vite! Får vite om befruktning i dag kl halv tre... Septus; jeg tror du kan få kort regime ved de aller fleste klinikker. Men de reklamerer ikke med det, fordi kort regime gjør det vanskelig for sykehusene å styre pasientmassen. Forsøket er jo avhengig av syklus ved kort regime, ettersom neseprayen ikke benyttes. Det gjør det umulig å planlegge uttak/innsetting i detalj, og sykehusene risikerer overbooking. Men hvis du spør, tipper jeg at du får det! Og i allefall hvis du tar forsøk ved privat klinikk - krev kort regime! Da betaler du fullt ut for gildet, og kan forvente at alt legges til rette nettopp for deg... Skal holde dere oppdatert om utviklingen!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/150315-da-var-egguttak-overst%C3%A5tt/#findComment-958899 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nicknicky Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Så kjekt at du slapp nesesprayen og at det ikke tok så lang tid dette forsøket. Også 10 egg da!!!! Kjempeflott!!!!! Så det som du hadde skrevet til meg og jeg er oppe å går igjen nå, har allerede planglagt forsøk nr 6. Så dette skal gå fint:) Lykke til med ruginga og hold oss oppdatert. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/150315-da-var-egguttak-overst%C3%A5tt/#findComment-959083 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.