Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei !

Det er en ting jeg har tenkt på i det siste. Som dere sikkert vet testet jeg positivt men hadde et så lavt HcG nivå at det ikke ble noe av. Egge(ne) hadde nok festet seg men ikke utviklet seg.

(Jeg har foressten enda ikke fått mensen, men kroppen er sikkert helt på bærtur så den kommer nok snart. På tirsdag var det 3 uker siden første blodprøve )

Men så til mitt spørsmål: Er det noen som har fått beskjed om å bruke Crione Gel lenger enn frem til testing. Selv brukte jeg den ca. 14 dager etter innsetting. Geleen er jo en støtte for å tilføre det livmoren trenger, etter hva jeg forstår. Har derfor lurt på om hvis jeg hadde gått lenger med den om det hadde hjulpet på den videre utviklingen av eggene/embryoet ??

Kanskje jeg skriver noe tungvindt men jeg håper det er noen som forsto hva jeg mente ??

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/150317-crinone-gel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Juli32

Jeg tror bruken av progesteron i etterkant av innsetting og positiv test varierer veldig fra klinikk til klinikk. Ved vårt første forsøk brukte vi vaginal kapsler i hele åtte uker. Andre forsøk i seks uker. Riksen praktiserer så langt jeg vet kun to ukers støttemedisinering. Hvorfor ikke forsøke å bruke Crinone litt lenger? Det kan neppe skade, ettersom flere klinikker har dette som standard praksis. En annen ting som flere mener kan hjelpe, er å bruke en halv dispril hver dag frem mot test. Tynner blodet, og kan øke blodtilstrømningen i livmoren. Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/150317-crinone-gel/#findComment-958684
Del på andre sider

Jeg tror bruken av progesteron i etterkant av innsetting og positiv test varierer veldig fra klinikk til klinikk. Ved vårt første forsøk brukte vi vaginal kapsler i hele åtte uker. Andre forsøk i seks uker. Riksen praktiserer så langt jeg vet kun to ukers støttemedisinering. Hvorfor ikke forsøke å bruke Crinone litt lenger? Det kan neppe skade, ettersom flere klinikker har dette som standard praksis. En annen ting som flere mener kan hjelpe, er å bruke en halv dispril hver dag frem mot test. Tynner blodet, og kan øke blodtilstrømningen i livmoren. Lykke til!

Halv dispril eller en Albyl-E, de gjør samme nytta. Letter blodstrømmen gjenom livmor (og resten av kroppen) siden den er blodfortynnende.

Det er ikke noen vitenskapelig bevis på at det virker, men det er ikke farlig å ta så da holder det for meg! Men nettopp på grunn av mangel på vitenskapelig bevis er det leger som ikke vil skrive ut resept på Albyl-E, da er dispril super å ha.

Angående Crinonen så vet jeg ikke noe om hvorfor klinikkene har så forskjellig praksis. Snakk med legen om det ved UL eller uttak så får du sikkert enten en god forklaring på at X antall dager holder eller anbefaling om videre bruk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/150317-crinone-gel/#findComment-958839
Del på andre sider

Vi hadde et fryseforsøk i januar og jeg skulle bruke Crinone i 12 uker. Jeg ble gravid, men det gikk galt lenge før det hadde gått 12 uker. Det har gått galt tidlig to ganger utenom forsøk også, og nå er vi i gang igjen. Denne gangen bruker jeg Crinone morgen og kveld, og håper det fører oss frem til positiv test og til slutt en baby.

Jeg tror jeg får ekstra mye Crinone pga høy alder og flere tidlige aborter.

Lykke til neste gang!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/150317-crinone-gel/#findComment-961111
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...