Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er så glad; Haugesund har gått med på at vi får kort regime (eller antagonsit sykel, som de kaller det) på høstens søskenforsøk. Blir deilig å slippe sprayen!

Der fram til et komprimert forsøk som bare går over et par uker. Under begge mine tidligere forsøk har jeg sprayet i 5-6 uker, og det var et styr!

Tusen takk Juli for at du tipset om at dette er mulig!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/150387-kort-regime-p%C3%A5-meg-ogs%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei !

Ble veldig nyskjerrig på dette. Vet du om det er noe kriterier som må oppfylles for at man kan prøve den korte behandlingen ?? Diagnosen min er tette eggledere og noe uregelmessig mens. Ellers alt ok.

Hadde vært deilig å slippe sprayingen og ikke minst få kortet ned behandlingstiden.

Noen som kjenner til om Haukeland bruker dette ??

Det er bra de begynner å informere om dette alternativet. Det har eksistert i noen år nå....

I 1997 var jeg med på en del forundersøkelser for denne metoden, som da var helt fersk og under utvikling. Jeg ble plukket ut fordi jeg hadde regelmessig mens og ikke hadde noen diagnose, var "bare" uforklarlig barnløs. Noe videre forsøk med denne metoden ble det ikke på meg, for mine HCG-verdier var ikke tilfredsstillende for rammene de satte for hvem som fikk delta, de var veldig strenge, så jeg måtte pent fortsette med mine 5-6-ukers forsøk ja...

Lykke til til deg iallfall:o)

Hei på deg

Dette høres så spennende ut. Det høres også utrolig godt ut å få slippe den sprayen. Husker at jeg fikk så vondt i hodet av den.

Det er jammen meg en spennende høst vi har i vente. :o)

Hilsen ei som skal se til å få sendt en invitasjon snart......

Gjest Juli32

Hei Demeter, så fint at du får prøve kort regime! Håper du blir like fornøyd med opplegget som jeg er - det tror jeg du blir!! Alt går så fort og den psykiske, såvel som den fysiske, belastningen ved å gjennomgå forsøk blir mye mindre.

Bare de nå kunne kommet opp med et kort regime for rugetiden også... ;))

Lykke til videre, blir spennende å følge deg!

Gjest Juli32

Hei !

Ble veldig nyskjerrig på dette. Vet du om det er noe kriterier som må oppfylles for at man kan prøve den korte behandlingen ?? Diagnosen min er tette eggledere og noe uregelmessig mens. Ellers alt ok.

Hadde vært deilig å slippe sprayingen og ikke minst få kortet ned behandlingstiden.

Hei septus,

Råder deg til å kontakte klinikken i god til før forsøket, og be om å få kort regime. Da benyttes en antagonist, i mitt tilfelle en injeksjonssubstans kalt Cetrotide, for å hindre spontan eggløsning.

Jeg kan ikke huske å ha hørt at kort regime ikke egner seg for visse pasientgrupper, men det er jo mulig. I vårt tilfelle er "problemet" dårlig sædkvalitet. Men dette vet jo klinikken.

Lykke til videre!!

Annonse

Hei Demeter, så fint at du får prøve kort regime! Håper du blir like fornøyd med opplegget som jeg er - det tror jeg du blir!! Alt går så fort og den psykiske, såvel som den fysiske, belastningen ved å gjennomgå forsøk blir mye mindre.

Bare de nå kunne kommet opp med et kort regime for rugetiden også... ;))

Lykke til videre, blir spennende å følge deg!

Uff ja, rugingen er og blir den største bøygen. Skulle gjerne ha "spolet forbi" de 14 dagene!

Gratulerer med bra egghøst og ditto befruktning, forresten.

Hei på deg

Dette høres så spennende ut. Det høres også utrolig godt ut å få slippe den sprayen. Husker at jeg fikk så vondt i hodet av den.

Det er jammen meg en spennende høst vi har i vente. :o)

Hilsen ei som skal se til å få sendt en invitasjon snart......

Gleder meg! Sats og jeg var på byen i går (og det kjennes i dag, for å si det forsiktig), da snakket vi omat vi snart må få pellet oss av gårde til deg.

Klem fra

Det er bra de begynner å informere om dette alternativet. Det har eksistert i noen år nå....

I 1997 var jeg med på en del forundersøkelser for denne metoden, som da var helt fersk og under utvikling. Jeg ble plukket ut fordi jeg hadde regelmessig mens og ikke hadde noen diagnose, var "bare" uforklarlig barnløs. Noe videre forsøk med denne metoden ble det ikke på meg, for mine HCG-verdier var ikke tilfredsstillende for rammene de satte for hvem som fikk delta, de var veldig strenge, så jeg måtte pent fortsette med mine 5-6-ukers forsøk ja...

Lykke til til deg iallfall:o)

Tusen takk! Er så lettet over at Hausken har sagt ja til dette. Var ikke så optimistisk i utgangspunktet.

Vet ikke om de stiller krav til hvem som får tilbud om et sånt opplegg nå. Vi er også uforklarlig barnløse, men jeg har bestandig hatt regelmessig mens og greie hormonverdier på alle vis.

Klem fra

Hei !

Som Juli sier, er det sikkert smart å kontakte klinikken tidlig.

Vi skal i gang i oktober. Hvis Haugesund kan, kan nok Haukeland også, håper det ordner seg for deg også!

Klem fra

Tusen takk! Er så lettet over at Hausken har sagt ja til dette. Var ikke så optimistisk i utgangspunktet.

Vet ikke om de stiller krav til hvem som får tilbud om et sånt opplegg nå. Vi er også uforklarlig barnløse, men jeg har bestandig hatt regelmessig mens og greie hormonverdier på alle vis.

Klem fra

De kravene de stilte til oss "prøvekaninene" i 1997 var veldig strenge pga at det var en ny metode som krevde optimale forhold og verdier. Jeg tror neppe det er slik lengre, håper iallfall ikke det. De er jo kommet langt innen forskning og nye teknikker på disse 7 årene som er gått siden jeg holdt på i dette gamet.

Ønsker deg iallfall kjempemye lykke til.

Klem fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...