Gå til innhold

Plaget t på jobben.....!?

Anbefalte innlegg

Gjest SiriA

For ca. 3 mnd. siden startet jeg en alternativ forening. Der tar vi opp tema som healing, astrologi osv. Jeg stod frem i lokalavisen og sa at jeg var intressert i å starte en slik forening, og responsen var stor. Men i dag kom det en så kalt kristen dame inn i butikken der jeg jobber, og sa at jeg forførte svake sjeler til fortapelse og jeg var djevelen i forkledning. Hun sto i over 45 min. og la ut om dette. Jeg ba henne respektere mitt livssyn, slik jeg respekterte hennes. Men nei, det kunne hun ikke. Hun så det som sin oppgave å stoppe meg. Er dette ikke et fritt land? Til slutt ba jeg henne gå 3 ganger, uten at det hjalp. Er det i det hele tatt lov og gjøre slikt? Jeg kunne jo ikke gå, og måtte bare stå å ta i mot alt driten. Tenker fælt på hvordan jeg skal gripe saken ann? Jeg vet hva hun heter, og vudere å gå til advokat for å forlange en unnskyldning! Hva mener dere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/150415-plaget-t-p%C3%A5-jobben/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er vel litt enig i dette med å førføre svake sjeler,uten at jeg kan kalle meg religiøs.

Men ærlig talt, denne damen får du bare velge å le av.Tåpelig oppførsel.

Men like tåpelig hvis du skulle velge å gå til advokat for noe slikt. Kommer nok ikke så langt med det. Det er tross alt lov å si sin mening i dette landet,selv om jeg var enig med deg i at det var på feil sted.

Gjest SiriA

Er vel litt enig i dette med å førføre svake sjeler,uten at jeg kan kalle meg religiøs.

Men like tåpelig hvis du skulle velge å gå til advokat for noe slikt. Kommer nok ikke så langt med det. Det er tross alt lov å si sin mening i dette landet,selv om jeg var enig med deg i at det var på feil sted.

Forstår ikke helt hvordan du kan påstå at jeg forfører svake sjeler...??? Vi er jo bare en forening, hvor mennsker med samme interesser treffes, for å snakke og dele erfaringer om alternativ behandling ol. De kommer der av helt fri vilje, forde de er intressert i disse tingene. Jeg ser ikke en gang koplingene mellom religion og det alternative. Man kan jo godt være kristen selv om man benytter seg av både healing, fotsoneterapi, tror på ånder, liv etter døden og UFOèr. osv. Men heldigvis er vi alle frie sjeler!!! Og det er synd på mennsker som er så lite fleksible i forhold til andres meninger og livssyn.

Annonse

Hvis det er noen som er en svak forført sjel her så må vel det være denne skravlende kristendama.

Gjest Jeg er bare den jeg er!

Jeg syntes det var en god ide å ha en slik forening for dem som er interessert, jeg kan ikke fatte å begripe hva den kristne dama hadde med å angripe deg på den måten, det er jo sykt. Og hun burde tatt vettet i bruk da du ba henne om å gå, men det viser jo ofte at jesus har gått til hodet på de overkristne menneskene, jeg skal ikke kritisere de kristne , for de må vel ha sin tro, men å alltid anklage alle andre for hvordan de velger å leve gjør meg sint.

Forstår ikke helt hvordan du kan påstå at jeg forfører svake sjeler...??? Vi er jo bare en forening, hvor mennsker med samme interesser treffes, for å snakke og dele erfaringer om alternativ behandling ol. De kommer der av helt fri vilje, forde de er intressert i disse tingene. Jeg ser ikke en gang koplingene mellom religion og det alternative. Man kan jo godt være kristen selv om man benytter seg av både healing, fotsoneterapi, tror på ånder, liv etter døden og UFOèr. osv. Men heldigvis er vi alle frie sjeler!!! Og det er synd på mennsker som er så lite fleksible i forhold til andres meninger og livssyn.

Huffda,hadde ikke tenkt å gå inn på en diskusjon om dette.

Har vært i de utallige ganger før.Dessuten støtter jeg deg jo langt på vei.

Du får bare akseptere mine meninger om det der,akkurat som jeg aksepterer dine.

Men jeg har en bror som er veldig alternativ (mer enn de fleste) for å si det slik,og vi har vært bekymret for han lenge,da vi ser at han fullstendig har mistet bakkekontakten og ikke greier holde en normal samtale,uten å dreie inn på ting som vi andre ikke skjønner noe av.

Prater vi om vanlige dagligdagse ting faller han rett og slett ut av samtalen og er ikke interesert.

Han isolerer seg og vil ikke ha kontakt med folk,bare de som er like "høytflyvende"

Om han er en svak sjel?

Han er i hvertfall veldig lett påvirkelig i visse situasjoner.

Men i andre situasjoner,er han sterk.

Han mener f.eks at han er den som har svaret på hvordan verden henger sammen.

Gjest SiriA

Huffda,hadde ikke tenkt å gå inn på en diskusjon om dette.

Har vært i de utallige ganger før.Dessuten støtter jeg deg jo langt på vei.

Du får bare akseptere mine meninger om det der,akkurat som jeg aksepterer dine.

Men jeg har en bror som er veldig alternativ (mer enn de fleste) for å si det slik,og vi har vært bekymret for han lenge,da vi ser at han fullstendig har mistet bakkekontakten og ikke greier holde en normal samtale,uten å dreie inn på ting som vi andre ikke skjønner noe av.

Prater vi om vanlige dagligdagse ting faller han rett og slett ut av samtalen og er ikke interesert.

Han isolerer seg og vil ikke ha kontakt med folk,bare de som er like "høytflyvende"

Om han er en svak sjel?

Han er i hvertfall veldig lett påvirkelig i visse situasjoner.

Men i andre situasjoner,er han sterk.

Han mener f.eks at han er den som har svaret på hvordan verden henger sammen.

Ja det er viktig med bakkekontakt!! For all del! Hvis det er slik at det alternative tar helt overhånd, da er det jo galt den veien også! Helt enig med deg der! Men det samme kan man jo si med religion, de bør jo også ha bakkekontakt(!?) Jeg er jo på ingen måte en "høyt svevende" person som meditere 3 ganger om dagen og tror at jeg vet svarte på alt. Men jeg er veldig intresset i det alternative og da spesielt Personlig utvikling!! Nå ligger psykiske lidelser på 4. plas over verdens sykdommer. Om 12 år vil det ligge på 2 plass. Det er skremmende.

Ja det er viktig med bakkekontakt!! For all del! Hvis det er slik at det alternative tar helt overhånd, da er det jo galt den veien også! Helt enig med deg der! Men det samme kan man jo si med religion, de bør jo også ha bakkekontakt(!?) Jeg er jo på ingen måte en "høyt svevende" person som meditere 3 ganger om dagen og tror at jeg vet svarte på alt. Men jeg er veldig intresset i det alternative og da spesielt Personlig utvikling!! Nå ligger psykiske lidelser på 4. plas over verdens sykdommer. Om 12 år vil det ligge på 2 plass. Det er skremmende.

Jeg er jo helt enig i at det samme gjelder religion.Har aldri ment noe annet heller.

Kan ikke kalle meg religiøs selv en gang.

Uansett så synes jeg denne dama oppførte seg dumt.

Men det man kan godt ha de meningene hun hadde selv om man ikke religiøs også.

Poenget er vel at hun ikke har noen verdens ting med hva du foretar deg. Og hvis hun har så stort behov for å ytre disse meningene ,så er ikke din arbeidsplass stedet å gjøre det på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...