Gå til innhold

sint og lei meg (mannen kjøpte noe dyrt, vi har da..

Anbefalte innlegg

Gjest ikke signatur

..egentlig ikke råd!) Vi hadde ikke råd til ferie. Han bruker ca. 7000 på hobby til seg selv. Foreldrene mine blander seg. De ser at vi jo "har" penger å bruke selv om jeg sier det er stramt økonomisk. Han bruker feriepenger. Jeg jobber mye ekstra (vi har små barn), men orker det egentlig ikke. Så bruker han så mye på dette. Jeg må spare og alt går med til regninger. Forstår han trenger en hobby, men for to år siden brukte han over 5000 på noe annet. Og en gang 2000 på noe som aldri ble brukt. Hvordan takle slike situasjoner uten at alt blir dumt? Han mener at nå har jeg vært sur og sint over det, og så skal vi ikke snakke mer om det... Jeg får bekymringene (hvordan betale alt). Jeg kan ikke bare bruke 1000 på meg selv! Det er mye annet vi trenger.

Fortsetter under...

Sett opp et budsjett, med alle inntekter. Så hver nødvendig post som må betales, og se hvor mye som er igjen.

Trekk fra en pott til uforutsette utgifter, og evt. noe annet som dere har som sporadiske, men nødvendige utgifter.

Det dere sitter igjen med, kan så fordeles til hobby, ferie, moro osv.

Dette må gjøres i fellesskap.

Vil han prate om økonomien; dvs. sette seg ned og se på hva som kommer inn og hva som må betales? Eller stikker han hodet i sanden og bare bruker uten å tenke på økonomi i det hele tatt?

Vil han være med om du foreslår at dere setter dere ned sammen en kveld, og går gjennom økonomien?

Tror jeg hadde følt meg temmelig overkjørt. Jeg hadde nok blitt ganske sint også.

Selv om et par har ulik oppfatning av om de har dårlig råd eller ikke, bør alle stor innkjøp diskuteres i fellesskap dersom de får direkte innvirkning på fellesøkonomien.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...