Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Gaar rett paa sak her. En jente og jeg var sammen i 2 aar og hadde det utrolig flott innen den tiden. Jeg var ung, uerfaren og dum, var utro mot henne. (angrer dypt og inderlig) Saa det ble slutt etter ca 2 aar sammen.

Vi er fortsatt beste bestevenner, dette er naa 2 aar siden, saa vi har kjent hverandre i over 4 aar naa.

Problemet er: Jeg vil ikke ha henne tilbake, hun vil ikke ha meg. Men alikevel vil ikke hun ha noen andre enn meg, jeg tror ikke jeg vil ha noen andre. Vi kjenner hverandre saa altfor godt. Vet alt og ingenting om hverandre.

Selv om jeg ikke vil ha henne tilbake gjor det utrolig vondt naar hun naa er paa helge date og konsert med en annen fyr. Siden vi snakker om alt fortalte hun at hun sov paa hotell med han.

Skal egentlig ikke gjore meg noe, men gjor vondt.. veldig vondt.

Spurte henne hvordan hun hadde folt det om jeg hadde gjort det samme mot henne. (vi er altfor gode venner for tiden, naermeste sammen igjen) Hun sa da at hun ville blitt gal og hysterisk.

Dette er ikke riktig av noen av oss aa reagere paa denne maaten.

Hun har bodd i Trondheim et aar naa (jeg et annet sted) Naa skal jeg ogsaa flytte til Trondheim, saa lurer veldig paa hvordan dette kommer til aa gaa hvis vi moter paa den andre ute paa byen med noen andre. Hun er den som vil reagere mest tror jeg. Jeg er forberedt paa det meste (tror jeg, helt til det skjer..)

Kom gjerne med tips om lignende situasjoner. Noen som har vaert borti det samme og vet om en losning for aa gjore noe med dette. Det funker bare ikke lenger. En av oss kommer bare til aa bli veldig saaret hvis den andre faar en kjaereste.

Vi skal forresten ut aa reise sammen ogsaa, naar vi er alene er det som vi er sammen. Har sex, koser og har det fint som et kjaerestepar, men ikke ute blant andre.

Tar imot tips med stor takknemmelighet!!

God sommer folkens.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/150518-bestevenn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

og hun vet selvfølgelig at du var utro?

synes det høres ut som om dere elsker hverandre men ikke er forelsket, jeg ;)

hvorfor ikke bare bygge noe utrolig flott sammen?

Hun er fullstendig klar over det. Brakt det paa bane mang en gang hvis jeg nevner noe om hva hun gjor eller har gjort..

Det man kan kalle et sparess?

Vi har snakket mye om dette, er som du sier, vi elsker jo ikke hverandre, men altfor altfor glade i hverandre. Men mangler da forelskelsen som maa vaere der for at et forhold skal fungere.

Stygt aa si, men etter et par uker sammen med henne er det alltids masse smaating som plager og irriterer meg.

Hvorfor foler jeg likevell ubehag naar hun er med noen andre? Det at hun har sex med andre gjor meg mer eller mindre ikke noe, MEN! hvis hun har det med en hun har folelser for, da er det noe annet. For et par mnd siden likte hun han hun naa er med paa weekend date med ganske saa godt. Men har fortalt meg hun ikke vil ha noe forhold til han, han trenger aa komme seg vekk ifra jenter en stund. Pga tidligere forhold og greier..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/150518-bestevenn/#findComment-960059
Del på andre sider

Gjest tjohooo

Hun er fullstendig klar over det. Brakt det paa bane mang en gang hvis jeg nevner noe om hva hun gjor eller har gjort..

Det man kan kalle et sparess?

Vi har snakket mye om dette, er som du sier, vi elsker jo ikke hverandre, men altfor altfor glade i hverandre. Men mangler da forelskelsen som maa vaere der for at et forhold skal fungere.

Stygt aa si, men etter et par uker sammen med henne er det alltids masse smaating som plager og irriterer meg.

Hvorfor foler jeg likevell ubehag naar hun er med noen andre? Det at hun har sex med andre gjor meg mer eller mindre ikke noe, MEN! hvis hun har det med en hun har folelser for, da er det noe annet. For et par mnd siden likte hun han hun naa er med paa weekend date med ganske saa godt. Men har fortalt meg hun ikke vil ha noe forhold til han, han trenger aa komme seg vekk ifra jenter en stund. Pga tidligere forhold og greier..

Så hva er å elske da, mener du?

Mange ser det som det som er igjen når man ikke lenger er forelska, men "bare" veldig, veldig glad i hverandre.

Alle irriterer vel hverandre hvis de går og tråkker oppi hverandre 24/7, hvis man da ikke er helt i begynnelsen av et forhold og utrolig forelska.

Finn ut hva du vil... Vil du ikke ha henne, så må du nok bare svelge ego-greia med at hun kommer til å bli forelska i andre hvis dere ikke bygger noe sammen. Hvis du flytter til trondheim blir det kanskje bare vanskeligere å legge det bak seg.

Med promilleforbehold.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/150518-bestevenn/#findComment-960062
Del på andre sider

Så hva er å elske da, mener du?

Mange ser det som det som er igjen når man ikke lenger er forelska, men "bare" veldig, veldig glad i hverandre.

Alle irriterer vel hverandre hvis de går og tråkker oppi hverandre 24/7, hvis man da ikke er helt i begynnelsen av et forhold og utrolig forelska.

Finn ut hva du vil... Vil du ikke ha henne, så må du nok bare svelge ego-greia med at hun kommer til å bli forelska i andre hvis dere ikke bygger noe sammen. Hvis du flytter til trondheim blir det kanskje bare vanskeligere å legge det bak seg.

Med promilleforbehold.

Ego greia om at hun vil faa noen andre? Ehm.. naa er jeg ikke helt med her. Tror den promille notisen din passer bra. hehe.

Vet hvordan det er aa elske henne, det er noe jeg har gjort. Er ikke paa den maaten lenger.

Vi funker bra som venner, men ligger bare for mye folelser bak det. Sjalusi er ogsaa en stygg ting det er vanskelig aa faa gjort noe med..

Fler tips ifra noen uten promille? Selv om det forste svaret var bra.. hehe.

Takk uansett Tjohooo

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/150518-bestevenn/#findComment-960065
Del på andre sider

Gjest tjohooo

Ego greia om at hun vil faa noen andre? Ehm.. naa er jeg ikke helt med her. Tror den promille notisen din passer bra. hehe.

Vet hvordan det er aa elske henne, det er noe jeg har gjort. Er ikke paa den maaten lenger.

Vi funker bra som venner, men ligger bare for mye folelser bak det. Sjalusi er ogsaa en stygg ting det er vanskelig aa faa gjort noe med..

Fler tips ifra noen uten promille? Selv om det forste svaret var bra.. hehe.

Takk uansett Tjohooo

nææææ... du vet hvoradn det er å være FORELSKET i henne. Å elske er et valg som har svært lite med følelser og Ghb/ach/gbd eller hva det forelskelseshormonet nå heter, å gjøre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/150518-bestevenn/#findComment-960067
Del på andre sider

Annonse

Slik jeg ser det har du/dere fire valg: dere kan fortsette som nå, dere kan bli "offisielt sammen", dere kan være "bare venner" (noe som da innebærer at den andre må kunne få lov til å ha følelser for nye mennesker) eller dere kan distansere dere mer fra hverandre. Hva som føleles mest riktig for deg/dere er vanskelig for utenforstående å avgjøre.

Å fortsette som nå virker likevel uaktuelt. Det må være utrolig slitsomt å verken være sammen med eller elske hverandre, men likevel oppføre seg som kjærester. Samtidig er det "forbudt" å ha følelser for andre. Dere "eier" mer eller mindre følelsene til hverandre.

For meg virker det som om dere trenger litt tid hver for dere. Slutt å oppføre dere som kjærester når dere er sammen, kanskje er dette bare en gammel vane, en lengsel etter det som var. Du sier du ikke elsker henne, og kanskje det stemmer. Etter litt tid hver for dere, med så lite kontakt som mulig, vil dere sannsynligvis finne ut hva dere virkelig føler for hverandre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/150518-bestevenn/#findComment-960096
Del på andre sider

Gjest well well

Kan si at jeg mer eller mindre har vært i den samme situasjonen,bare at vi endte opp som kjærester til slutt, og er fortsatt sammen.

Men syns ikke det er sunt å holde på sånn som dere gjør. Da vi gjorde det, så var vi begge klare over at dette kunnne vi ikke holde på med lenge..Verken jeg eller han ville date andre, og vi var heller ikke sammen med hverandre. Hva er da vitsen? Da står man bare på en plass, og går ikke videre i livet. Noen hadde bitt såret før eller senere..Men vi valgte da å bli sammen, og det har fungert helt fint :)

Og det at dere ikke vil være sammen,det er greit,men hvorfor utsette hverandre for smerte når den andre går på date osv.? Som sagt,da står man på en plass i livet. Hadde jeg vært dere hadde jeg enten brutt kontakten HELT, eller tenkt å prøve å bli sammen igjen..Ikke lurt å holde på sånn som dere gjør.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/150518-bestevenn/#findComment-960126
Del på andre sider

Slik jeg ser det har du/dere fire valg: dere kan fortsette som nå, dere kan bli "offisielt sammen", dere kan være "bare venner" (noe som da innebærer at den andre må kunne få lov til å ha følelser for nye mennesker) eller dere kan distansere dere mer fra hverandre. Hva som føleles mest riktig for deg/dere er vanskelig for utenforstående å avgjøre.

Å fortsette som nå virker likevel uaktuelt. Det må være utrolig slitsomt å verken være sammen med eller elske hverandre, men likevel oppføre seg som kjærester. Samtidig er det "forbudt" å ha følelser for andre. Dere "eier" mer eller mindre følelsene til hverandre.

For meg virker det som om dere trenger litt tid hver for dere. Slutt å oppføre dere som kjærester når dere er sammen, kanskje er dette bare en gammel vane, en lengsel etter det som var. Du sier du ikke elsker henne, og kanskje det stemmer. Etter litt tid hver for dere, med så lite kontakt som mulig, vil dere sannsynligvis finne ut hva dere virkelig føler for hverandre.

Hvor lett tror du det er aa bare plutselig bryte kontakten med en bestevenn du har hatt i 4 aar..

Aa bli sammen igjener uaktuelt.

Men det aa bare vaere venner er det som maa til. Hvordan komme dit er vaerre. Greit aa skrive bare ikke oppfore segsom kjaerester naar vi er sammen. Men lettere sagt enn gjort.

Visse ting kan ikke snu seg helt om saa fort. Men skal snakke om det med henne. For noe maa gjores.

Takk for gode tips.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/150518-bestevenn/#findComment-960312
Del på andre sider

Liten ting gladmelding for mine folelser etter daten.

Fikk melding i dag rundt kl 12 hvor det stod.

Det er ingen bedre enn deg! Savner deg masse!

De vonde folelsene jeg hadde ble fort borte da.

Men er fortsatt feil aa fole det jeg gjorde..

Faar se hvordan det blir naar jeg kommer meg ut av forsvaret og blir student, da kan jeg leve livet og kanskje mote noen andre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/150518-bestevenn/#findComment-960314
Del på andre sider

Hvor lett tror du det er aa bare plutselig bryte kontakten med en bestevenn du har hatt i 4 aar..

Aa bli sammen igjener uaktuelt.

Men det aa bare vaere venner er det som maa til. Hvordan komme dit er vaerre. Greit aa skrive bare ikke oppfore segsom kjaerester naar vi er sammen. Men lettere sagt enn gjort.

Visse ting kan ikke snu seg helt om saa fort. Men skal snakke om det med henne. For noe maa gjores.

Takk for gode tips.

Første steg mot vennskap: Ikke ha sex.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/150518-bestevenn/#findComment-960474
Del på andre sider

Gjest kopps

Å være bestevenn med eksen sin er alltid et lite emosjonelt minefelt.

Det ligger mange følelser bak det hele, og selv om ting virker idyllisk på overflaten, skal det forsvinnende lite før "the shit hits the fan".

Man deler mye - både godt og vondt - sammen med en eks. Og derfor blir det farlig slik dere holder på.

Jenter vil alltid ha vennskapet, men ikke følelsene. Så eksen din er sikkert helt fornøyd med situasjonen.

Du nevner at hun har sagt hun ville blitt helt hysterisk dersom du hadde fortalt henne om hva du har gjort på dates og slikt, mens hun tydeligvis har ingen problemer med å fortelle deg nærmest pinlige detaljer fra sine egne dates.

Dette vitner om total mangel på selvinnsikt fra hennes side. Det virker nesten som en antenne eller to mangler, spør du meg.

Du kan jo aldri bli ferdig med henne så lenge du fremdeles virker å leve i illusjonen om at dere er sammen.

Ta deg sammen, mann. Det er vondt å bryte ut av et vennskap/forhold (vanskelig å definere i ditt tilfelle) som har vart i fire år. Men du har ikke noe valg. Om ikke, vil det ødelegge deg.

Du vil ha det helt grusomt en periode, men det vil bli bedre til slutt.

Du virker å være ung, så tiden er så absolutt på din side.

En ungdomsforelskelse er sjelden den store kjærligheten. Det bare virker sånn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/150518-bestevenn/#findComment-960664
Del på andre sider

Det ligger mange følelser bak det hele, og selv om ting virker idyllisk på overflaten, skal det forsvinnende lite før "the shit hits the fan".

Man deler mye - både godt og vondt - sammen med en eks. Og derfor blir det farlig slik dere holder på.

Jenter vil alltid ha vennskapet, men ikke følelsene. Så eksen din er sikkert helt fornøyd med situasjonen.

Du nevner at hun har sagt hun ville blitt helt hysterisk dersom du hadde fortalt henne om hva du har gjort på dates og slikt, mens hun tydeligvis har ingen problemer med å fortelle deg nærmest pinlige detaljer fra sine egne dates.

Dette vitner om total mangel på selvinnsikt fra hennes side. Det virker nesten som en antenne eller to mangler, spør du meg.

Du kan jo aldri bli ferdig med henne så lenge du fremdeles virker å leve i illusjonen om at dere er sammen.

Ta deg sammen, mann. Det er vondt å bryte ut av et vennskap/forhold (vanskelig å definere i ditt tilfelle) som har vart i fire år. Men du har ikke noe valg. Om ikke, vil det ødelegge deg.

Jeg har ikke skrevet hun blir hysterisk hvis hun får vite hva som skjer. Hun ville blitt hysterisk HVIS jeg hadde vært på date. Vi forteller hverandre alt uansett. Er ikke det at hun ikke vil vite noe, hun vil det. Vil bare ikke at jeg skal få følelser.

Komplisert? :)

Snakket mye på telefonen i dag og i går. Planen nå fremover er å være såpass mye sammen så vi går lei av hverandre. Det å være ifra hverandre har tiltrekkningskraft, å være mye sammen er det motsatte. Mot normalt som Solan Gundersen ville sagt.

Jeg lever ikke i noen illusjon over at vi er sammen. vet helt klart vi ikke er det. Ikke noe problem det. Men å se henne med en annen eller å leve i uvisshet er utrolig plagsomt og vondt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/150518-bestevenn/#findComment-960672
Del på andre sider

Annonse

Første steg mot vennskap: Ikke ha sex.

Prøver å ikke ha sex. Men lettere sagt enn gjort. Det å klare å si nei til den beste sex partneren sålangt i livet er ikke lett... Bedre det enn å ha et ons med en fremmed som mer eller mindre garantert er dårlig.

Problemet er da at det blir sex med følelser og ikke bare sex. :(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/150518-bestevenn/#findComment-960673
Del på andre sider

Prøver å ikke ha sex. Men lettere sagt enn gjort. Det å klare å si nei til den beste sex partneren sålangt i livet er ikke lett... Bedre det enn å ha et ons med en fremmed som mer eller mindre garantert er dårlig.

Problemet er da at det blir sex med følelser og ikke bare sex. :(

Nei, sikkert ikke lett. Men dere må jo bare gjøre et valg nå. Og skal dere kun være venner, så må dere oppføre dere som gode venner og ikke som fucking good friends.

Det holder at du tar valget, dere trenger ikke være enige om å slutte med sex.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/150518-bestevenn/#findComment-960740
Del på andre sider

Ehhhhh, javel?

Hvor tar du kunnskapen fra, spør nå jeg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/150518-bestevenn/#findComment-960741
Del på andre sider

Gjest sussilo

Dere elsker hverandre, og vil ikke at noen andre skal ta plassen dere har hos hverandre. Dere er bare for unge, eller for dumme, eller for naive (og derfor ikke skjønner at det å elske noen ikke er det samme som å aldri irritere seg over, krangle, ha det vanskelig) til å ta konsekvensen av det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/150518-bestevenn/#findComment-961396
Del på andre sider

Gjest kopps

Jeg har ikke skrevet hun blir hysterisk hvis hun får vite hva som skjer. Hun ville blitt hysterisk HVIS jeg hadde vært på date. Vi forteller hverandre alt uansett. Er ikke det at hun ikke vil vite noe, hun vil det. Vil bare ikke at jeg skal få følelser.

Komplisert? :)

Snakket mye på telefonen i dag og i går. Planen nå fremover er å være såpass mye sammen så vi går lei av hverandre. Det å være ifra hverandre har tiltrekkningskraft, å være mye sammen er det motsatte. Mot normalt som Solan Gundersen ville sagt.

Jeg lever ikke i noen illusjon over at vi er sammen. vet helt klart vi ikke er det. Ikke noe problem det. Men å se henne med en annen eller å leve i uvisshet er utrolig plagsomt og vondt.

"Jeg har ikke skrevet hun blir hysterisk hvis hun får vite hva som skjer. Hun ville blitt hysterisk HVIS jeg hadde vært på date"

Ja, for dette gjør jo alt så mye bedre.

Fantastisk selvinnsikt hun har, må jeg si (OK, litt sarkasme må være lov).

Det er jo åpenbart at enten så er hun forelsket i deg, men hun tør bare ikke si det, eller så nekter hun å gi slipp på deg - men vil samtidig ikke ha et kjærlighetsforhold til deg.

Det kan nesten virke som om hun vil at du skal være "avhengig" av henne, og ikke gi slipp på henne.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/150518-bestevenn/#findComment-961600
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...