Gå til innhold

Ny mobil-kontantkort eller abonnem.

Anbefalte innlegg

Dattern min på 13 år ønsker seg ny mobil, hennes gamle begynner å bli dårlig. Hun har til nå hatt kontantkort og greid seg godt med det, men de går fort unna.

Vi vurderer ulike telefoner og abonnementstyper. Vi har lurt litt på Djuice abonnmement, er det egnet for tenåringer? Hvilken kameratelefon anbefales? Den bør ikke være alt for dyr, maks. 1500.- kr.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/150629-ny-mobil-kontantkort-eller-abonnem/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jeg er bare den jeg er!

Chess har det billigste kontant kort systemet, men da må du betale over nett, det finnes enda ikke slike kort du kan kjøpe i butikken for påfyll, men har du tilgang til data så er det jo det rimeligste. (www.chess.no) Ringepris er kun 0,99 kr min og sms kun kr 0,49.

De har også et billig abbonement, kun kr 9 i mnd for de som ikke bruker telefonen så mye.(men det er dyrere å ringe og sende sms der, pga det koster dem å sende ut regninger, prisene skulle settes ned i juli så kan hende det blir billigere der også) Har du kontant kort så er det jo ingen regninger som plutselig dukker opp i postkassa, så det er jo på en måte bedre , for da bruker hun ikke mer enn hun har på tlf. Dere som foreldre fyller da bare på kontantkortet på nettsiden til chess, og der kan dere gå inn hele tiden å sjekke hvor mye som er igjen.

Dette er helt nytt hos chess, de har ikke hatt kontant kort før, tror det koster 199 i etablering nå, og da får hun 50 kr i ringetid.

Chess har det billigste kontant kort systemet, men da må du betale over nett, det finnes enda ikke slike kort du kan kjøpe i butikken for påfyll, men har du tilgang til data så er det jo det rimeligste. (www.chess.no) Ringepris er kun 0,99 kr min og sms kun kr 0,49.

De har også et billig abbonement, kun kr 9 i mnd for de som ikke bruker telefonen så mye.(men det er dyrere å ringe og sende sms der, pga det koster dem å sende ut regninger, prisene skulle settes ned i juli så kan hende det blir billigere der også) Har du kontant kort så er det jo ingen regninger som plutselig dukker opp i postkassa, så det er jo på en måte bedre , for da bruker hun ikke mer enn hun har på tlf. Dere som foreldre fyller da bare på kontantkortet på nettsiden til chess, og der kan dere gå inn hele tiden å sjekke hvor mye som er igjen.

Dette er helt nytt hos chess, de har ikke hatt kontant kort før, tror det koster 199 i etablering nå, og da får hun 50 kr i ringetid.

Takk for utfyllende svar. Virker dette i hele europa eller kun skandinavia. Er det en minstegrense man må ha på kortet for bruk utenfor Norge?

Gjest Jeg er bare den jeg er!

Takk for utfyllende svar. Virker dette i hele europa eller kun skandinavia. Er det en minstegrense man må ha på kortet for bruk utenfor Norge?

Du kan ringe fra utlandet, uten noen minste beløp på kortet, men det gjelder jo å fylle på litt så en ikke går tomt. Jeg vet ikke alt om kontantkortet, for jeg har selv enda det abonementet til kr 9 i mnd, men har tenkt å bytte til kontant da det blir billigere å ringe og sende sms. Men gikk du inn på siden til chess? www.chess.no

Der finner du litt informasjon, og tlf nr til kundeservice er : 06060

Du kan også bytte mellom abonementene gratis om du angrer etter en stund, det gjør de pr telefon på dagen.

På kontant kort er det en gratis nødsamtale på inntil 3 minutter til å ringe hjem feks hvis du har plutselig gått tomt.Denne nødsamtalen kan benyttes inntil èn gang pr måned.

Håper du finner utav det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...