Gå til innhold

Gravid venninne fant samboerens ex i senga

Anbefalte innlegg

Gjest venninna hennes
Skrevet

Samboeren hennes var reist til hjembyen sin i helga, og min venninne bestemte seg for å komme etter. Men da hun tropper opp hos ham finner hun ex'en hans liggende i senga hans..! Han hevder hardnakket at han lå på gulvet, at de bare er venner osv.

I tillegg er min venninne gravid i 8 mnd, og sliter litt med selvfølelsen fordi denne kjæresten ikke har villet ha sex med henne de siste mnd.. (pga svangerskapet) og at han ikke har vært overivrig etter å skaffe seg jobb. De sliter med økonomien, men han vil helst leve på trygd. (ikke fordi han er lat, men han har angst og snev av paranoia..)Og de har "bare" vært sammen i underkant av et år - hun ble altså gravid tidlig i forholdet.

Familien hans har engasjert seg, mora har ringt venninna mi og beklaget og prøvd å forklare - "de er bare venner og han er så lei seg for dette"... Men hva i all verden kan man tro på?

Og hva skal jeg si? Det kan være hardt å få barn, og særlig alene. Jeg er selv nybakt mamma, men har en flott samboer, så jeg skjønner at hun trenger mye hjelp. Men trenger hun HAN..?? Hun har vært misfornøyd med forholdet en stund, men ville fortsette pga barnet. Er så lei meg på hennes vegne, dette fortjener hun virkelig ikke!! Og uansett om han ikke innrømmer utroskap så vil tvilen nå være der for alltid. Kan hun stole på ham nå? Bør hun velge å stole på ham - for barnets skyld?

Gjest Menst jeg venter på sommeren
Skrevet

Hvor gamle er de?

Syntes kansje det var litt tidlig å gå inn i et forhold selv om hun har blitt gravid, var vel neppe planlaggt dette.Eller?

Gjest venninner    pfuuhhh
Skrevet

Hvorfor skriver hun ikke selv?

Har hun bedt deg om å skrive her?

Gjest mirva
Skrevet

Hun klarer seg nok uten han uansett alder, slik alle andre har klar seg som enlig. En sånn kjærest er bare til ork, slit og i veien for henne og barnet.

Hun finner seg nok en bedre når hun er mer moden for det..

Skrevet

Dette er ingenting å prøve å reparere på. Bare søppel.

Sier som mirva. Må være et ork å ha en slik type i nærheten.

Gjest hellihopp
Skrevet

Hvis hun trenger hans hjelp, så kan hun bestemme seg for å være sammen med ham til barnet er 1 år, f eks. Hvis hun kan holde ut taken. Og hvis det overhodet vil være noen hjelp i ham.

Skrevet

Venninna di tror vel ikke noe på at de bare er venner og at han har ligget på gulvet?? En ting er sikkert og det er at han har feid henne så det holder.

Dette er lite å samle på, hun bør pakke sakene sine og dra av gårde. Ikke noe å lure på en gang.

Gjest som man reder ligger man
Skrevet

Som man reder ligger man, heter det.

Hun har jo vært dum i utgangspunktet, hun har ansvar for å beskytte seg selv mot å bli gravid.

Satse på denne mannen hadde jeg jo aldri gjort, og hans sanne jeg hadde sikkert kommet frem ganske fort. Så hun var dum som "ble gravid" med han.

Klare seg alene vil hun helt sikkert gjøre, hun er ikke den første i verden som blir mamma uten mann. Selvfølgelig er det slitsomt, men det burde hun tatt i betraktning den dagen hun bestemte seg for å beholde barnet, iallefall så lenge hun ikke kjenner barnefaren.

Gjest venninna hennes
Skrevet

Som man reder ligger man, heter det.

Hun har jo vært dum i utgangspunktet, hun har ansvar for å beskytte seg selv mot å bli gravid.

Satse på denne mannen hadde jeg jo aldri gjort, og hans sanne jeg hadde sikkert kommet frem ganske fort. Så hun var dum som "ble gravid" med han.

Klare seg alene vil hun helt sikkert gjøre, hun er ikke den første i verden som blir mamma uten mann. Selvfølgelig er det slitsomt, men det burde hun tatt i betraktning den dagen hun bestemte seg for å beholde barnet, iallefall så lenge hun ikke kjenner barnefaren.

"Hun har jo vært dum i utgangspunktet, hun har ansvar for å beskytte seg selv mot å bli gravid."

Det er begges ansvar i et forhold. Men han ønsket veldig barn, snakket til og med om å gifte seg, så det var på det tidspunket ingen krise for dem at de skulle ha barn.

De er voksne mennesker begge to.

"Satse på denne mannen hadde jeg jo aldri gjort,"

Heldig du som kan se inn i fremtiden og avgjøre hva som venter en i et forhold.

Gjest venninna hennes
Skrevet

Venninna di tror vel ikke noe på at de bare er venner og at han har ligget på gulvet?? En ting er sikkert og det er at han har feid henne så det holder.

Dette er lite å samle på, hun bør pakke sakene sine og dra av gårde. Ikke noe å lure på en gang.

Nei, hun tror ikke på det.

Gjest venninna hennes
Skrevet

Hvorfor skriver hun ikke selv?

Har hun bedt deg om å skrive her?

Hvorfor svarer du? Har jeg bedt deg om det?

Gjest venninna hennes
Skrevet

"vil helst leve på trygd"

For en taper

Ja, han er vel en taper, siden han sliter med angst.

Gjest venninna hennes
Skrevet

Hvor gamle er de?

Syntes kansje det var litt tidlig å gå inn i et forhold selv om hun har blitt gravid, var vel neppe planlaggt dette.Eller?

De er ca 30. Hva mener du med "tidlig å gå inn i et forhold.."?

De var sammen noen mnd, så ble hun gravid, og de var lykkelige og bestemte seg for å beholde barnet.

Siden har han tydeligvis fått kalde føtter.

Gjest som man reder ligger man
Skrevet

"Hun har jo vært dum i utgangspunktet, hun har ansvar for å beskytte seg selv mot å bli gravid."

Det er begges ansvar i et forhold. Men han ønsket veldig barn, snakket til og med om å gifte seg, så det var på det tidspunket ingen krise for dem at de skulle ha barn.

hallllloooooooo

se hvor lenge hun har "kjent" han da, du begynner da vel ikke med barn etter så kort tid !!!!! Og de skal være godt voksne ......

mil1365380270
Skrevet

Moren til samboeren hadde jeg ikke stolt på. Hun er kanskje bare interessert i at venninnen din skal redde han, og få han på rett kjøl. Også har hun sikkert lyst på barnebarn. Man er seg selv, og sine egne, nermest...

Kan ikke du/andre venninner støtte henne, sånn at hun klarer å bryte? Blir værre å kaste han ut, når barnet er født kanskje?

Tror hun får livet sitt opp i enda mer problemer, hvis hun ikke distanserer seg (så godt det går, når han er faren) fra denne mannen.

Hvis hun veier fordelene med ham opp mot ulempene (muligens utro, angst, vil være trygdet...) ser hun kanskje at det er like lett å være uten?

Gjest venninna hennes
Skrevet

hallllloooooooo

se hvor lenge hun har "kjent" han da, du begynner da vel ikke med barn etter så kort tid !!!!! Og de skal være godt voksne ......

Jeg lurer mer på hvor gammel _du_ er. "hallloooo.." :-)

"du begynner da vel ikke med barn etter så kort tid"

Nei, _jeg_ gjør ikke det. Men hvor mange barn tror du er nøye planlagt kontra dem som er resultat av "uhell". Ut fra vill gjetting vil jeg tro at de tallene ikke er så ulike.

Utsagnet "hun kan skylde seg selv" er uansett for trangsynt til at jeg ser noe poeng i å diskutere videre med deg. Vi er uenige, ferdig med den saken.

Gjest venninna hennes
Skrevet

Moren til samboeren hadde jeg ikke stolt på. Hun er kanskje bare interessert i at venninnen din skal redde han, og få han på rett kjøl. Også har hun sikkert lyst på barnebarn. Man er seg selv, og sine egne, nermest...

Kan ikke du/andre venninner støtte henne, sånn at hun klarer å bryte? Blir værre å kaste han ut, når barnet er født kanskje?

Tror hun får livet sitt opp i enda mer problemer, hvis hun ikke distanserer seg (så godt det går, når han er faren) fra denne mannen.

Hvis hun veier fordelene med ham opp mot ulempene (muligens utro, angst, vil være trygdet...) ser hun kanskje at det er like lett å være uten?

Takk for et seriøst svar :-)

Er enig med deg.. skal treffe henne i dag, så får vi snakket om det. Jeg skal hvertfall støtte henne uansett hva hun velger å gjøre.

Gjest Menst jeg venter på sommeren
Skrevet

De er ca 30. Hva mener du med "tidlig å gå inn i et forhold.."?

De var sammen noen mnd, så ble hun gravid, og de var lykkelige og bestemte seg for å beholde barnet.

Siden har han tydeligvis fått kalde føtter.

At det var vel tidlig i et forhold å bestemme seg for å få barn...

I ogmed at jeg er vokst opp uten far, og har hatt et dusin stefarer og diverse "liksom pappaer" og ingen av dem var noe snille i det hele tatt, så er jeg skeptisk mot å få barn så tidlig i et forhold... men det er mine prinsipper og ikke dine... men jeg syntes det var tidlig, og bruker derfor prevansjon....

mil1365380270
Skrevet

Takk for et seriøst svar :-)

Er enig med deg.. skal treffe henne i dag, så får vi snakket om det. Jeg skal hvertfall støtte henne uansett hva hun velger å gjøre.

Heldig som har deg :-)

Skjønner at det er skremmende å føde alene, og bli sittende med en liten baby for første gang. Føler virkelig med henne!!!

Men det hjelper om du er der, og kanskje om hun tenker på at denne mannen skal være det viktigste forbildet for barnet, bortsett fra henne? Vil hun det?

Ser for meg at barnet kanskje hadde hatt bedre av flere mannlige hovedfigurer, som f.eks. hennes nye partner pluss pappa?

Dersom hun har vært innom disse tankene, hjelper det sikkert å høre at du har hatt de også :-)

Alle mennesker passer ikke til å leve sammen, sånn er det bare...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...