Gå til innhold

Gravid venninne fant samboerens ex i senga

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, han er vel en taper, siden han sliter med angst.

Han hadde tydeligvis ikke så mye angst at han ikke klarte å hoppe til køys med sin ex.

Sorry, men jeg stiller meg litt uforstående til at man skal ha så mye angst at man ikke klarer å jobbe med ett eller annet.

Kanskje han er litt tiltaksløs?

Angela1365380318
Skrevet

Hun er heldig som har deg iallefall! Han høres ut som en dust.

Det å være alene med et barn er en skremmendes tanke for alle, men hun kan nok klare det med litt støtte og oppmuntring!

Jeg tror han har vært utro, han burde i det minste innrømme det og ikke latt mammaen ringe for seg.

Du skriver at han har angst og ikke kan/vil jobbe, er dere sikker på at han i det hele tatt er skikket til å være far.

Sorry men et hysterisk skrikende barn tre netter på rad er nok til å drive en "normal" til vanvidd, hva vil det da ikke gjøre med en som allerede har psykiske problemer?

Sist men ikke minst, ingen av oss kan velge for veninnen din, men du kan støtte henne i det valget hun tar. Kansje bør du passe litt ekstra på henne, se til at hun slapper mest mulig av. Situvasjonen hun er i er sikkert kjempe stressende for henne, og stress kan føre til for tidlig fødsel.

Skrevet

Som man reder ligger man, heter det.

Hun har jo vært dum i utgangspunktet, hun har ansvar for å beskytte seg selv mot å bli gravid.

Satse på denne mannen hadde jeg jo aldri gjort, og hans sanne jeg hadde sikkert kommet frem ganske fort. Så hun var dum som "ble gravid" med han.

Klare seg alene vil hun helt sikkert gjøre, hun er ikke den første i verden som blir mamma uten mann. Selvfølgelig er det slitsomt, men det burde hun tatt i betraktning den dagen hun bestemte seg for å beholde barnet, iallefall så lenge hun ikke kjenner barnefaren.

Det hjelper jo ingenting å være etterpåklok.

Og det var ikke det venninna hennes ønsket svar på.

Gjest venninna hennes
Skrevet

At det var vel tidlig i et forhold å bestemme seg for å få barn...

I ogmed at jeg er vokst opp uten far, og har hatt et dusin stefarer og diverse "liksom pappaer" og ingen av dem var noe snille i det hele tatt, så er jeg skeptisk mot å få barn så tidlig i et forhold... men det er mine prinsipper og ikke dine... men jeg syntes det var tidlig, og bruker derfor prevansjon....

Unnskyld meg, men det har ingenting med spørsmålet mitt å gjøre.. Situasjonen for min venninne er som den er, uansett hvorvidt _du_ ikke vil ha barn tidlig i et forhold eller ikke.

Saken er forøvrig ute av verden nå, så vi kan droppe videre diskusjon.

Gjest Menst jeg venter på sommeren
Skrevet

Unnskyld meg, men det har ingenting med spørsmålet mitt å gjøre.. Situasjonen for min venninne er som den er, uansett hvorvidt _du_ ikke vil ha barn tidlig i et forhold eller ikke.

Saken er forøvrig ute av verden nå, så vi kan droppe videre diskusjon.

Det som var hoved saken her var jo at jeg syntes det er tidlig i alle forhold å få unger etter noen månder...(lite voksent gjort) da jeg kjenner INGEN som holder sammen etter dette!

Du må faktisk tåle å få svar!

Du er på DOL nå, og her svarer vi

Skrevet

Hvorfor svarer du? Har jeg bedt deg om det?

Du har faktisk bedt om svar, så da må du nesten tåle at noen skriver noe du ikke er fornøyd med også

Gjest venninna hennes
Skrevet

Du har faktisk bedt om svar, så da må du nesten tåle at noen skriver noe du ikke er fornøyd med også

Å jada. Men ser du ikke hva vedkommende svarer meg med..?

Gjest venninna hennes
Skrevet

Det som var hoved saken her var jo at jeg syntes det er tidlig i alle forhold å få unger etter noen månder...(lite voksent gjort) da jeg kjenner INGEN som holder sammen etter dette!

Du må faktisk tåle å få svar!

Du er på DOL nå, og her svarer vi

Ja, jeg har da skjønt det, men du skjønner visst ikke at det ikke har noe med saken å gjøre.. slik saken er NÅ!

Jeg spør hva dere mener om situasjonen, og enkelte svarer at hun var dum som fikk barn så tidlig. Ja, men --hva så da--?? Det er lett å være etterpåklok! Hva hjelper det å gni det inn?

Mener du virkelig at ett enkelt feilsteg i fortiden skal rettferdiggjøre den situasjonen hun er i nå? At hun har seg selv å takke og bare kan sitte der som alenemor??

"Du må faktisk tåle å få svar! Du er på DOL nå, og her svarer vi"

Ja, og du må tåle å få høre at svaret ditt er usaklig.

Gjest jeg er en annen
Skrevet

For barnets skyld? Det verste hun kan gjøre for barnet er å være sammen med ham pga. barnet:

1) Barnet vokser da opp som vitne til en relasjon som ikke fungerer, som kan være destruktiv osv.

2) Kanskje signaliseres det (ubevisst) til barnet at dette er pga. barnet, det er et urimelig ansvar å bære for barnet.

Skrevet

Ja, jeg har da skjønt det, men du skjønner visst ikke at det ikke har noe med saken å gjøre.. slik saken er NÅ!

Jeg spør hva dere mener om situasjonen, og enkelte svarer at hun var dum som fikk barn så tidlig. Ja, men --hva så da--?? Det er lett å være etterpåklok! Hva hjelper det å gni det inn?

Mener du virkelig at ett enkelt feilsteg i fortiden skal rettferdiggjøre den situasjonen hun er i nå? At hun har seg selv å takke og bare kan sitte der som alenemor??

"Du må faktisk tåle å få svar! Du er på DOL nå, og her svarer vi"

Ja, og du må tåle å få høre at svaret ditt er usaklig.

Ehee... er svaret mitt usakelig? Ok, greit nok det, men hva er usakelig? i forhold til situasjoen ja kansje men ikke ellers, JEG må få ha de meningene som jeg har, og skal man ikke få utry dem her på dol, uten å bli angrepet på den måten som du angriper meg på... er ikke BARE jeg som har svart dette, at det er for tidligt!

Gjest venninna hennes
Skrevet

Ehee... er svaret mitt usakelig? Ok, greit nok det, men hva er usakelig? i forhold til situasjoen ja kansje men ikke ellers, JEG må få ha de meningene som jeg har, og skal man ikke få utry dem her på dol, uten å bli angrepet på den måten som du angriper meg på... er ikke BARE jeg som har svart dette, at det er for tidligt!

Angriper jeg deg nå? Det er da fullt lov å si fra at svaret ditt ikke har med saken å gjøre. Etterpåklokskap er usaklig.

Men det tåler du visst ikke å høre, mens jeg må finne meg i hva som helst - for du skriver jo "Du må faktisk tåle å få svar! Du er på DOL nå, og her svarer vi". Det gjelder tydeligvis ikke deg selv, da.

Gjest bjelke
Skrevet

"hva er usakelig? i forhold til situasjoen ja kansje men ikke ellers"

..du sier det jo selv. Svaret ditt er usaklig i forhold til situasjonen.

Skrevet

Venninna di tror vel ikke noe på at de bare er venner og at han har ligget på gulvet?? En ting er sikkert og det er at han har feid henne så det holder.

Dette er lite å samle på, hun bør pakke sakene sine og dra av gårde. Ikke noe å lure på en gang.

Hvorfor kan han ikke bli trodd? - Når til og med foreldrene hans sier at de er gamle venner? Han kan jo ha valgt å holde kjeft om venninnen, fordi den gravide er overfølsom, sjalu og i stand til å renne etter å spionere også. Noen tåler ikke sannheten, og noen mannfolk juger - eller lar vær å fortelle for "husfreden" og så bare klabber det på seg.

At mannen ikke kan jobbe har da vel ikke noe med denne saken å gjøre? - Som venninne til en gravid som forteller dette, ville jeg ikke rådet til noe som helst. Hun må kjenne etter om hun er glad i fyren og så velge ut fra det. man kanne ikke "gjette på" at noen er en dritsekk.

Skrevet

"hva er usakelig? i forhold til situasjoen ja kansje men ikke ellers"

..du sier det jo selv. Svaret ditt er usaklig i forhold til situasjonen.

Ikke for meg! Da jeg mener uansett at å bli gravid etter et par månder er idioti, ihverfall om man ikke bruker prevansjon!

Gjest venninna hennes
Skrevet

Ikke for meg! Da jeg mener uansett at å bli gravid etter et par månder er idioti, ihverfall om man ikke bruker prevansjon!

-Og da har man bare seg selv å takke når samboeren er utro?

Skrevet

Hvorfor kan han ikke bli trodd? - Når til og med foreldrene hans sier at de er gamle venner? Han kan jo ha valgt å holde kjeft om venninnen, fordi den gravide er overfølsom, sjalu og i stand til å renne etter å spionere også. Noen tåler ikke sannheten, og noen mannfolk juger - eller lar vær å fortelle for "husfreden" og så bare klabber det på seg.

At mannen ikke kan jobbe har da vel ikke noe med denne saken å gjøre? - Som venninne til en gravid som forteller dette, ville jeg ikke rådet til noe som helst. Hun må kjenne etter om hun er glad i fyren og så velge ut fra det. man kanne ikke "gjette på" at noen er en dritsekk.

Var den til meg?

Foreldrene hans er vel såpass part i saken, så hva de sier og mener er ikke så veldig mye verdt i denne sammenhengen

Det med arbeid har ikke jeg nevnt med et ord.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...