Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Til gynekolog.

I august ble jeg mamma til en flott liten gutt. under fødselen revnet jeg betydelig, og det måtte sys mange sting. nå viser det seg at jeg ble sydd FOR godt igjen, jeg er nå mye trangere enn før fødselen. da jeg var på etterkontroll sa gynekologen at jeg måtte ta kontakt dersom det ble et problem seksuelt. jeg har ikke store grunnlaget ¨gjøre meg opp en mening på (2 samleier), men det fungerer jo ikke som før. det kreves et langt forspill og "litervis" med glidekrem. når det er så "vanskelig" for mannen min å komme inn, hvordan skal det da bli for et eventuelt barn å komme UT??

det jeg lurer på er om jeg bør få dette rettet på nå før jeg blir gravid på nytt?? eller blir dette uansett "rettet" på ved ny ffødsel, altså klipping?

takknemlig for svar

hilsen fra focus og mann

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15072-forandringer-nedentil-etter-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det vanlig å revne? Det høres jaggu vondt ut! Hvor revner man?

Det er ganske vanlig å revne, og jeg revnet mye. Men jeg la ikke spesielt mye merke til det, andre smerter overdøvet det vel. Men det tok sin tid for stingene å gro etterpå. En kan revne "på langs" (bakover) eller "på tvers" /skrått.

Annonse

Er det vanlig å revne? Det høres jaggu vondt ut! Hvor revner man?

Jeg revnet helt bak til endetarmen.. Mistermannen kunne se endetarmen fra utsiden, som om det skulle være en annen mark som lå der. Han ville til og med ta bilder, men et sted går grensen, så jeg la ned veto da han fant frem kameraet!

Jeg revnet helt bak til endetarmen.. Mistermannen kunne se endetarmen fra utsiden, som om det skulle være en annen mark som lå der. Han ville til og med ta bilder, men et sted går grensen, så jeg la ned veto da han fant frem kameraet!

Min kommentar : Huff!

Annonse

Det er ganske vanlig å revne, og jeg revnet mye. Men jeg la ikke spesielt mye merke til det, andre smerter overdøvet det vel. Men det tok sin tid for stingene å gro etterpå. En kan revne "på langs" (bakover) eller "på tvers" /skrått.

....eller bli klippet!

Og, tro meg, det merkes nesten ikke!! Da kan du sjøl tenke deg hvor vond en fødsel er!;-)

Mette Moen, Gynekolog

Det er meget uvanlig at man blir sydd for tett. Jeg tror heller at dine slimhinner er for svake pga hormonmangel. Kvinner som ammer og ikke har fått mensen tilbake, har samme lave hormonforhold som etter overgangsalderen. Bruk en svak østrogenkrem, Ovesterin eller stikkpiller Ovesterin eller Vagifem. Det kan ikke skade barnet eller melkeproduksjonen. Hvis det ikke hjelper, ber du om henvising til fødeavdelingen så de kan sjekke deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...