Gjest nybegynnerja Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 er det sånn at jeg må til legen for å få resept på p pilla?virker så stress å måtte bestille legetime å sånt hver gang..jeg har ikke begynnt med p pilla enda,men vurderer å gjøre det..tenkte å begynne med yasmin.stemmer det at denne ikke er gratis?isåfall,hva koster det? noen som vet om noen spesielle bivirkininger ved bruk av denne pilla? mye av grunnen til at jeg vil begynne er at jeg vil få mindre ubehag når jeg har mensen..mindre blødninger osv..går det an at jeg f.eks bare tar p pilla de dagene jeg har mensen for å gjøre plagene mindre,eller er det slik at det ikke har noe innvirking på mensen viss jeg ikke følger "mønsteret" som følges når man bruker den for å forhindre graviditet? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/150735-p-pille/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lille rosinen Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Du bør nok følge "mønsteret" som de som bruker den som prevensjon bruker. Hvis ikke vil du nok ikke få kustus på mensen... For å få regelmessig mens og nytte av evnt andre fordelaktige bivirkninger av p-piller (mindre kviser f.eks.) så bør pillene taes når de skal. Det vil si hver dag hvis du har brett med 28, eller hver dag i tre uker for så å ha opphold en uke hvis du har brett med 21 piller. Jeg er for gammel til å få gratis p-piller og har derfor ikke fått med meg reglene for dette. Men jeg er ganske sikker på at du fremdeles må ha resept. Du kan be legen din om å skrive ut resept for et år i slengen (mulig han/hun ikke vil hvis du er ung eller av andre grunner, men jeg får hvertfall det så det går an å spørre...) så slipper du å løpe til legen hver 3. mnd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/150735-p-pille/#findComment-961391 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.