Gå til innhold

Anbefalte innlegg

jeg har veldig hyppig urinveisinfeksjoner, og får det etter å ha hatt sex...

da kjæresten min bor i en annen by går det uker mellom hver gang vi har sex, men hver gang får jeg ny infeksjon.. selv om jeg passer på å tisse etterpå..

jeg tar både tranebær kapsler, det homeopatiske middelet cantaris og antibiotika.

er det noe annet jeg kan gjøre for å forebygge?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/150811-urinveisinfeksjon-av-sex/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med at du begynner med å spyle deg nedentil med dusjen etter sex. Kanskje det hjelper? Husk å drikk mye vann.

Pass på å ikke fryser på beina.

Uvi er vondt. Håper du finner noe som hjelper. Du kan drikke blåbærsaft som forebyggende også.

Tror ikke jeg ville anbefalt spyling! Da kan man fort spyle bakteriene innover. Dette har bl.a. leger påpekt som en fare ved de nye spyledoene som har kommet (dvs at de spyler deg ren istedenfor at du tørker med papir).

Jeg vil tilføye følgende tips:

Drikk masse vann! Og gjerne vanndrivende også, som te og kaffe. For da får man skylt ut uhumskhetene fortere! :-)

lalala1365380457

litt av grunnen kan sikkert også være at du er kåtere nedentil i perioden han er hjem, dermed våtere; så det blir kaldere og mer trekk, som er med på å fremkalle infeksjonen. Har du prøvd hoemopat medisinen Dulcamara D-30? den har funka supert på meg ved urinveisinfeksjon..!

Annonse

Tror ikke jeg ville anbefalt spyling! Da kan man fort spyle bakteriene innover. Dette har bl.a. leger påpekt som en fare ved de nye spyledoene som har kommet (dvs at de spyler deg ren istedenfor at du tørker med papir).

Jeg vil tilføye følgende tips:

Drikk masse vann! Og gjerne vanndrivende også, som te og kaffe. For da får man skylt ut uhumskhetene fortere! :-)

" Dette har bl.a. leger påpekt som en fare ved de nye spyledoene som har kommet (dvs at de spyler deg ren istedenfor at du tørker med papir)."

Hvor har de det? Er det som et slags kombinert do/bidet?

Har aldri sett noe sånt spyledo, har de det her i Norge?

Og hvis du spyler deg, så må du jo tørke likevel? Hva er fordelen med det?

" Dette har bl.a. leger påpekt som en fare ved de nye spyledoene som har kommet (dvs at de spyler deg ren istedenfor at du tørker med papir)."

Tror det er mest de som har problemer med å bevege seg som kjøper slik do. Det er ikke alle som har like lett for å kunne tørke seg bak.

Jeg innbiller meg at det er en stråle som spyler en bak som kommer fra undersiden. Man må sikkert passe på å breie skinkene godt til side når man setter seg på dass så stråla treffer riktig. :P

Tror det er mest de som har problemer med å bevege seg som kjøper slik do. Det er ikke alle som har like lett for å kunne tørke seg bak.

Jeg innbiller meg at det er en stråle som spyler en bak som kommer fra undersiden. Man må sikkert passe på å breie skinkene godt til side når man setter seg på dass så stråla treffer riktig. :P

*LOL*

Det høres jo oppfinnsomt ut - - -

"breie skinkene godt til side..." *ler*

Det er tørker også da. Lufttørker. Jeg tuller ikke :o)

Strålen kommer fra bunn, jeg vet det jeg som har kikket oppi uten å vite hva som kom til å skje :o)

Annonse

Jepp.

Jeg har prøvd og jeg synes det var litt ubehagelig. Men det er jo kjekt for den som ikke kan tørke seg sjøl. Heller det enn å la andre tørke meg i rumpa :(

Ja, da er det klart beste alternativ. :)

Tenkte ikke akkurat i de baner, og da virket det veldig, vel, snodig. Men når alternativet er å bli tørket av noen andre, så er jo valget lett. _Da_ skjønner jeg at det kan være et behov for et sånt type toalett, også.

:)

Ja, da er det klart beste alternativ. :)

Tenkte ikke akkurat i de baner, og da virket det veldig, vel, snodig. Men når alternativet er å bli tørket av noen andre, så er jo valget lett. _Da_ skjønner jeg at det kan være et behov for et sånt type toalett, også.

:)

*he he* jeg hadde heller ikke tenkt på det at man aknskje ikke kan tørke seg selv, og da ville jeg også valgt slik do. Men ellers får jeg ikke så rent lite "creeps" ved tanken på slik do.....

Apropos det å kunne tørke seg selv: Poden var svært lite villig til å gi slipp på priviliegiet å bli tørket bak! Så en dag stilte han masse spørsmål om Kongen - sov han? spiste han? Så jeg svarte at joda, Kongen er et menneske som alle andre, han må spise, sove og til og med gå på do - akkurat som alle oss andre.

Da kommer det kjapt: Må han tørke seg selv i rompa, da?

*LOL*

Ttor han ble litt skuffet over at jeg svarte at jeg trodde nok at han gjorde det selv! :-) Hva er visten med å være konge da, liksom!! :-)

*he he* jeg hadde heller ikke tenkt på det at man aknskje ikke kan tørke seg selv, og da ville jeg også valgt slik do. Men ellers får jeg ikke så rent lite "creeps" ved tanken på slik do.....

Apropos det å kunne tørke seg selv: Poden var svært lite villig til å gi slipp på priviliegiet å bli tørket bak! Så en dag stilte han masse spørsmål om Kongen - sov han? spiste han? Så jeg svarte at joda, Kongen er et menneske som alle andre, han må spise, sove og til og med gå på do - akkurat som alle oss andre.

Da kommer det kjapt: Må han tørke seg selv i rompa, da?

*LOL*

Ttor han ble litt skuffet over at jeg svarte at jeg trodde nok at han gjorde det selv! :-) Hva er visten med å være konge da, liksom!! :-)

Nå har vel kongen utlagt tarm så tørking i rumpa slipper han vel...

En slik do er definert som et teknisk hjelpemiddel og kan søkes utlånt fra hjelpemiddelsentralen dersom man har behov for det. Koster forøvrig en formue - i hvertfall de beste typene...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...