Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Wilhma

Jeg har brukt pessar, og var rimelig fornøyd med det. Du kan sette det inn like før samleie, men det er viktig at det ikke tas ut før et visst antal (husker ikke hvor lenge) timer etter samleie.

Jeg brukte å sette det inn om kvelden uansett om jeg hadde planlagt sex til natta eller ikke. Så slapp jeg å lure på i halvsøvne om det var på plass...

Det positive er at det ikke merkes når du har det på, altså mye bedre enn kondom. Du slipper alle bivirkningene til p-piller og hormon-spiral.

Det negative er at det ikke beskytter mot kjønns-sykdommer, så du bør ha en fast partner.

Det eneste jeg mislikte var at jeg syntest det av og til luktet litt ubehagelig av sæd-dreper-kremmen når jeg tok ut igjen pessaret. Dessuten kunne det bli litt "sølete" om mensen dukket opp mens pessaret var inne.

Det kommer i et fint etui som er greit å ha med i håndveska.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/150889-erfaringer-med-pessar/#findComment-965314
Del på andre sider

Gjest pessar

Jeg har brukt pessar, og var rimelig fornøyd med det. Du kan sette det inn like før samleie, men det er viktig at det ikke tas ut før et visst antal (husker ikke hvor lenge) timer etter samleie.

Jeg brukte å sette det inn om kvelden uansett om jeg hadde planlagt sex til natta eller ikke. Så slapp jeg å lure på i halvsøvne om det var på plass...

Det positive er at det ikke merkes når du har det på, altså mye bedre enn kondom. Du slipper alle bivirkningene til p-piller og hormon-spiral.

Det negative er at det ikke beskytter mot kjønns-sykdommer, så du bør ha en fast partner.

Det eneste jeg mislikte var at jeg syntest det av og til luktet litt ubehagelig av sæd-dreper-kremmen når jeg tok ut igjen pessaret. Dessuten kunne det bli litt "sølete" om mensen dukket opp mens pessaret var inne.

Det kommer i et fint etui som er greit å ha med i håndveska.

Tusen takk for svar. Tror jeg skal prøve dette, takler ikke bivirkningene fra pillen mer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/150889-erfaringer-med-pessar/#findComment-965408
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...