Gå til innhold

HVA er det med pølser?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Morsk

Det stemmer bra. Jeg hadde sommerjobb på pølsemakeriet til Gilde for mange år siden, og åt ikke pølser et år etterpå.

Pølsene inneholder tredjesorterings kjøtt, blod og fett, samt mel og krydder som stappes inn i fåretarmer.

Det ser alt annet en delikat ut på det stadium.

Du kan trygt spise pølser! :)

På Stabburet i Fredrikstad var jeg og jobbet sånn dann og vann med noe kontrollgreier for mange år siden - da trodde jeg det var avfallsbøtta jeg så....men det var ingrediensene til leverpostei. - Noen slintrer av noe kjøtt, -en svær blokk med hvitt fett -og et-par-tre daue fisker oppå....alt ser ekkelt ut i stor-format. Men leverpostei som er så godt a gett! :-)

Min venninne fra videregående er faktisk pølsemaker - og de pølsene er det ikke noe i veien med Østfold Slakteri - :)

Gjest aslle

Jeg spiser ikke pølser etter at ei venninne av meg jobba et sted de lagde pølser.

Ikke nok med at det er de mest uapetittelige delene av dyra (rester) som blir malt opp, så er det uhygiensisk rundt også.

Husker hun fortalte at han som stod og styrte en del av prosessen og som dermed stod "over" pølse "deigen" hadde en veldig rennende nese, så det dryppet nok en del av den oppi der, men det er bagateller i forhold til alt det andre ekle.

Uansett, sørg for at pølsene blir kokt/stekt skikkelig så bakterier blir drept, de bugner nemlig av det. Listeria bla.. som er farlig for fostre..

Du kan trygt spise pølser! :)

På Stabburet i Fredrikstad var jeg og jobbet sånn dann og vann med noe kontrollgreier for mange år siden - da trodde jeg det var avfallsbøtta jeg så....men det var ingrediensene til leverpostei. - Noen slintrer av noe kjøtt, -en svær blokk med hvitt fett -og et-par-tre daue fisker oppå....alt ser ekkelt ut i stor-format. Men leverpostei som er så godt a gett! :-)

Min venninne fra videregående er faktisk pølsemaker - og de pølsene er det ikke noe i veien med Østfold Slakteri - :)

Jeg syntes det er rart at så mange spiser så mye pølser. For godt er det da ikke. Går an en gang i blant, hvis det er lenge siden man har spist, og ekstremt sulten, men ellers....

For meg er det kun vomfyll i et nødstilfelle. Er det bare meg som syntes dette - jada jada, jeg vet jeg er noe for meg selv ;)

Jeg syntes det er rart at så mange spiser så mye pølser. For godt er det da ikke. Går an en gang i blant, hvis det er lenge siden man har spist, og ekstremt sulten, men ellers....

For meg er det kun vomfyll i et nødstilfelle. Er det bare meg som syntes dette - jada jada, jeg vet jeg er noe for meg selv ;)

Du er ikke alene. Jeg kan ikke fordra pølser. Det hender at jeg kjøper ei pølse i kiosken men foretrekker helst noe annet.

Annonse

Litt enig - jeg liker trukne medisterpølser med kålrabistappe jeg da :-)

Dessuten, pølsene i Frankrike var GODE - det var jo hakket kjøtt og løk, så ble de grillet og puttet i en halvmeter nystekt baguette - -du verden! :)

Litt enig - jeg liker trukne medisterpølser med kålrabistappe jeg da :-)

Dessuten, pølsene i Frankrike var GODE - det var jo hakket kjøtt og løk, så ble de grillet og puttet i en halvmeter nystekt baguette - -du verden! :)

"Dessuten, pølsene i Frankrike var GODE - det var jo hakket kjøtt og løk, så ble de grillet og puttet i en halvmeter nystekt baguette - -du verden! :)"

Det er mulig du har rett der, jeg husker neimen ikke om jeg spiste pølser når vi var i frankrike. Tviler på det igrunn, men spiste mye annet godt.

Gjest største tull jeg har hørt

Jeg spiser ikke pølser etter at ei venninne av meg jobba et sted de lagde pølser.

Ikke nok med at det er de mest uapetittelige delene av dyra (rester) som blir malt opp, så er det uhygiensisk rundt også.

Husker hun fortalte at han som stod og styrte en del av prosessen og som dermed stod "over" pølse "deigen" hadde en veldig rennende nese, så det dryppet nok en del av den oppi der, men det er bagateller i forhold til alt det andre ekle.

Uansett, sørg for at pølsene blir kokt/stekt skikkelig så bakterier blir drept, de bugner nemlig av det. Listeria bla.. som er farlig for fostre..

Det der er det største tull jeg har hørt. Men om man vil tro på sånt så gjerne for meg.

Jeg har flere slektninger som jobber eller har jobbet hos slakter/pølsemaker. De spiser pølser for det.

Min søster jobbet mest med spekepølse. Hun var veldig nøye med å rengjøre maskinene regelmessig. Hun fortalde at en gang hun kom tilbake etter sommerferie, krydde det av åmer/makk i en maskin. Det var sjefen som hadde jobbet litt i ferien og ikke vasket etter seg...

Det går vandrehistorier om at hopper det en rotte opp i pølsemaskinen, går den i pølsa. Så hopper katten etter, dermed blir den pølse også...

Annonse

petter smart

Tror du på alt venninna di forteller?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...