Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fikk satt inn hormonspiral for ca to uker siden. Det kom litt småblødning i et par dager, deretter fikk jeg mensen. Men saken er den at jeg blør ennå. Det er riktignok bare småblødning nå, men jeg synes det er litt rart at det aldri gir seg. Dessuten er det ikke slikt mørkt blod som det pleier å være på slutten av mensen.

Før jeg satte inn spiral hadde jeg hatt småblødninger i et par peroider(1-3 uker før jeg satte inn spiral) og regner med at dette var starten på menssyklusen( fødte for 11 mnd siden).

Er det normalt å blø så lenge etter insetting av spiral eller bør jeg gå til legen? Kan jeg ha samleie?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/151122-hormonspiral-og-bl%C3%B8dning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

monique1365380367

Hei....

Du kan risikere og gå med småblødninger i opptil 3 mnd!......Det gjorde jeg!...på en annen side så har jeg ikke blødd siden, og det er herlig det!( har hatt den i 5 År)

Det er normalt at en blør så lenge, tror ikke du trenger og gå til legen med mindre du har vondt!....sex etter 2 uker er helt greit!!!

Mette Moen, Gynekolog

Det er helt vanlig med småbløndinger uten system med hormonspiral. Det kan bedre seg etter noen måneder. Hvis du ikke har smerter, feber eller utflod som kan være tegn på infeksjon, kan du bare se det an. Hos 20% stopper mensen helt opp, men ta for en sikkerhets skyld en graviditetstest, om det skulle forekomme. Det er ikke noe i veien for å ha samleie selvom man blør litt.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...