Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har ligget med dama mi.. Jeg hadde drukket den kvelden, så jeg vet ikke om jeg har fått utløsning inni eller uttefor kjeden hennes.. Henne tok en graviditetstest ca 11 timer etter samleie.. Det viste seg at hun ikke var gravid, men er det riktig å ta den etter ca 11 timer da? Er hun gravid? Må hun vente til forventet mensen før hun tar graviditetstest? Pliiss svar snarest mulig.. Redd..

Fortsetter under...

Kroppen vet ikke selv at den er gravid før etter 6-8 dager, og etter det bruker den en ukes tid på å lage et hormon som heter hcg, som graviditets-tester sjekker om er tilstede.

Tidligst 14 dager etter samleie kan hun ta testen og stole på et resultat.

Du kan jo i mellomtida kjøpe en pakke kondomer :) Om du har samleie og utløsningen kommer utenfor skjeden er det absolutt mulighet for å gjøre henne gravid allikevel.

fuji1365380447

Hei.

Det er ikke noen vits å ta en graviditesstest før dagen etter at hun eventuelt skulle hatt mensen.

Hvis dere er redde for at hun kan ha blitt gravid, og det ikke er aktuelt, så er det beste å kjøpe seg en "angerpille".

Det vil føre til at selv om hun har blitt befruktet, så vil ikke egget feste seg, og hun vil ikke bli gravid.

Men denne pillen må tas inne 72 timer etter samleie. Den kan kjøpes reseptfritt på apoteket.

Gravidistetstesten vil ikke vise noe sikkert før ca den dagen hun venter mens.

Rett etter ubeskyttet samleie (innen 72 timer) kan hun ta angrepiller, det reduserer sjansen betraktelig for å bli gravid. (Men er ikke sikker prevensjon).

Angrepille er reseptfritt på apotek, og er noe en godt kan ha liggende for sikkerhetsskyld. Kondomer må man også alltid ha liggende for sikkerhetsskyld.

Hun bør bestille legetime og få seg sikrere prevensjon. Allikevel bør man ha kondomer, hvis hun f.eks glemmer eller kaster opp en p-pille.

Ta angrepille hvis det ikke er for sent.

Ta en graviditetstest den dagen hun venter mensen.

Bestill legetime umiddelbart hvis testen er positiv, uansett om dere vil beholde barnet eller ikke, eller ikke har bestemt dere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...