Gå til innhold

Hvordan overføre video på videokamera til pc?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et Sony videokamera og skal overføre filmen på pcen min, men får det ikke til. Programmet som følger med er "Ver.1.5 for Sony - ImageMixer". Jeg får bare overført små klipp og når jeg prøver overføre hele filmen går det ikke. Merkelig! Noen som vet hva jeg kan gjøre? Bruker USB kabel!

Fortsetter under...

Skrevet

Trodde firewire var det beste (eneste) å bruke til slikt...

Jeg vet forøvrig ikke,men er veldig interessert i svaret siden jeg snart har nok film til å begynne selv. :-)

Skrevet

Trodde firewire var det beste (eneste) å bruke til slikt...

Jeg vet forøvrig ikke,men er veldig interessert i svaret siden jeg snart har nok film til å begynne selv. :-)

USB2.0 fungerer også greit, men 1.1 blir som regel for treigt.

Tror det mest fornuftige er å kontakte kundeservice/support hos produsenten og høre om de har noen gode råd.

Skrevet

Du må bruke firewire kabel. Kabelen til usb skal brukes til å overføre bilder med.

Har et sony dvkamera selv.

Skrevet

Du må bruke firewire kabel. Kabelen til usb skal brukes til å overføre bilder med.

Har et sony dvkamera selv.

Følger en firewire med eller må jeg kjøpe det? jeg har fått overført klipp fra filmen på ca 1 min, bare ikke hele!

Skrevet

Følger en firewire med eller må jeg kjøpe det? jeg har fått overført klipp fra filmen på ca 1 min, bare ikke hele!

Du har vel en firewire inngang på maskina di? Ekstra ledning følger ikke med, men må kjøpes.

Dersom du ikke har firewire på maskina kan du kjøpe et kort på clas ohlson for en billig penge. Da følger ledning og redigeringsprogram med. Tror det koster ca 300.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...