Gå til innhold

rotfylling - smerter

Anbefalte innlegg

Hei.

På torsdag var jeg hos tannlegen og rotfylte en tann. Har holdt på med den to ganger . ( han ble ikke ferdig første gangen )

Første gangen blødde jeg mye, og det stoppet ikke før han la inn innlegg.

Bedøvelsen virket heller ikke første gangen, grunnet mye infeksjon.

Andre gangen kjente jeg ingenting, tror det også kom av at jeg fikk den sterkeste bedøvelsen. Underveis sa han at nå var det sluttet og blø.

Han renset, og la på midlertidig fylling.

Skal igjen i august.

Men jeg verker så veldig enda. Og jeg var jo på torsdag, og i dag er det mandag? Hvor lenge er det vanlig å ha smerter?

Når bør jeg i tilfelle ta kontakt med tannlegen igjen?

Kjenner også en svak smerte under kjeven - rotfylte en tann nede.

Klarer ikke tygge på den siden heller.

Mvh

jegu

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/151424-rotfylling-smerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke så lenge siden jeg gjorde det samme. Tannlegen sa jeg måtte ta kontakt dersom jeg fikk hevelse, fordi det da kunne være infeksjon. Hevelse fikk jeg jo ikke, men vondt hadde jeg. Hadde vondt når jeg bet tennene sammen. Han synes det hørtes ut som det var en infeksjon på gang, men ba meg se det an et par dager til. Deretter ble det en antibiotikakur, og smertene forsvant.

Ta kontakt med tannlegen du. Og som smertestillende kan jeg anbefale ibux go paracet i kombinasjon. Det går fint an å kombinere og spesielt ibux er veldig effektivt mot tannsmerter.

God bedring

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/151424-rotfylling-smerter/#findComment-967194
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...